Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_1A_O18.2_K01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość w wyborze zagadnień kultury, wrażliwość na piękno muzyki, zdolność do świadomego wyboru i słuchania muzyki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_1A_K01 | Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. |
---|
ET_1A_K03 | Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur. |
ET_1A_K02 | Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T1A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-4 | Rozwijanie i kształtowanie poprzez muzykę - osobowości studenta. |
---|
C-5 | Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze. |
C-2 | Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w muzyce. |
C-3 | Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o muzyce:
- historii muzyki rodzimej i obcej,
- kompozytorów i ich dzieł,
- wydarzeń muzycznych, np. Konkurs Chopinowski, Szczecińskie Zmagania Jazzowe,
- wiadomości z literatury i form muzycznych. |
C-1 | Przekazanie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta. |
Treści programowe | T-W-2 | Polska tradycja muzyczna |
---|
T-W-5 | Co to jest dobra interpretacja? |
T-W-3 | Muzyka współczesna - to nie takie straszne |
T-W-1 | Europejska tradycja muzyczna |
T-W-7 | Uczestnictwo w próbie wybranego koncertu |
T-W-6 | Sylwetka kompozytora - życie i twórczość |
T-W-4 | Rola dyrygenta w zespole muzycznym |
Metody nauczania | M-1 | 1. Metody podające:
- wykład informacyjny,
- pogadanka,
- opowiadanie,
- opis,
- anegdota,
- objaśnienie lub wyjaśnienie.
2. Metody problemowe:
- wykład konwersatoryjny.
3. Metody eksponujące:
- nagranie CD, film-DVD
- ekspozycja,
- pokaz multimedialny polączony z przeżyciem.
4. Metody programowe:
- z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD,
- z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych np. partytura nutowa.
5. Metody praktyczne:
- pokaz,
- koncert,
- ćwiczenia przedmiotowe. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne.
Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: świadomość w wyborze zagadnień kultury, wrażliwość na piękno muzyki, zdolność do świadomego wyboru i słuchania muzyki. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |