Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_1A_C11_U01 | Student potrafi zrozumieć, przeanalizować i zaprogramowac mikroprocesor na bazie zadanego prostego algorytmu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. |
---|
ET_1A_U12 | Potrafi zaplanować i przeprowadzić proces testowania elementów, analogowych i cyfrowych układów elektronicznych oraz diagnostykę prostych systemów elektronicznych i sieci telekomunikacyjnych, a także – w przypadku wykrycia błędów – wskazać sposób ich wyeliminowania. |
ET_1A_U19 | Potrafi zaplanować, zbudować, uruchomić oraz przetestować zaprojektowany układ lub prosty system elektroniczny; potrafi wstępnie oszacować jego koszty. |
ET_1A_U15 | Potrafi stosować cyfrowe układy programowalne oraz korzystać z poznanych algorytmów cyfrowego przetwarzania sygnałów. |
ET_1A_U18 | Potrafi analizować schematy blokowe i ideowe urządzeń elektronicznych oraz projekty systemów telekomunikacyjnych, śledzić drogi przepływu sygnału, wyodrębniać bloki funkcjonalne i przypisywać elementom spełniane funkcje. |
ET_1A_U21 | Potrafi sformułować algorytm, posługuje się językami programowania oraz odpowiednimi narzędziami informatycznymi do opracowania oprogramowania mikroprocesorów i innych urządzeń programowalnych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawami budowy i programowania mikrokontrolerów na bazie układu z serii 8051 i kompilatora SDCC. W trakcie semestru student otrzyma wiedzę na temat budowy podstawowych elementów procesora, mikrokontrolera i systemu mikroprocesorowego, na laboratorium podczas 14 dwu-godzinnych spotkań nauczy się podstaw programowania w języku asembler i C obsługując porty, układy czasowe, układy przerwań, układy stykowe, wyświetlania, komunikacji szeregowej oraz sterowania silnikami krokowymi. Podczas projektu będzie miał możliwość zrealizować zadany, większy temat na bazie dostępnego sprzętu lub budując własny układ mikroprocesorowy. |
---|
C-2 | Rozbudzenie zainteresowania oraz ukształtowanie wstępnych umiejętności programowania mikroprocesorów |
Treści programowe | T-L-7 | Obsługa timerów uC 8051 w języku C, obsługa przerwań uC 8051 w języku C. |
---|
T-L-6 | Wprowadzenie do języka C dla uC 8051, obsługa portów uC 8051 w języku C. |
T-L-5 | Timery i układ przerwań uC51 - przykładowe programy. |
T-L-4 | Układ przerwań. |
T-L-12 | Zaliczenie. |
T-L-9 | Układy stykowe. |
T-L-10 | Sterowanie silnika krokowego. |
T-L-1 | Omówienie stanowiska ćwiczeniowego mikrokontrolera AT89S52. |
T-L-2 | Obsługa portów I/O mikrokontrolera rodziny MCS-51. |
T-L-3 | Układ czasowo-licznikowy uC51. |
T-L-8 | Układy wyświetlania informacji z wyświetlaczami 7-segmentowymi. Cz. I i II |
T-L-11 | Port transmisji szeregowej UART. |
T-P-1 | Celem projektu jest w sposób praktyczny ugruntowanie wiedzy zdobywanej w czasie wykładów i zajęć laboratoryjnych. Student realizuje zadany temat aplikacyjny w oparciu o wybrany procesor wykonując układ cyfrowy lub/i pisząc program wykonujący zadanie. |
Metody nauczania | M-2 | Demonstrację zrealizowanych algorytmów na procesorze |
---|
M-1 | Wykład z wykorzystaniem prezentacji |
M-3 | Stanowisko laboratoryjne: nauka programowania procesora |
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wiedzy z dziedziny techniki mikroprocesorowej |
---|
S-1 | Ocena formująca: Wejściówki |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne umiejetności programowania mikroprocesora |
S-3 | Ocena formująca: Ocena pracy w zespole laboratoryjnym |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi zrozumieć, przeanalizować i zaprogramować mikroprocesor na bazie zadanego prostego algorytmu. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |