Wydział Elektryczny - Elektronika i telekomunikacja (S1)
Sylabus przedmiotu Projekt z analogowych układów elektronicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektronika i telekomunikacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projekt z analogowych układów elektronicznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Sawicki <Jerzy.Sawicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Biedka <Andrzej.Biedka@zut.edu.pl>, Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu elektronicznych analogowych układów scalonych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nauka wykonywania projektu z zakresu analogowych układów elektronicznych. |
C-2 | Kształcenie umiejętności prezentowania własnych opracowań technicznych. |
C-3 | Kształcenie umiejętności pozyskiwania informacji technicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienia zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu analogowych układów elektronicznych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami. Narzędzia komputerowe wspomagające wykonanie projektu. | 4 |
T-P-2 | Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z zakresu analogowych układów elektronicznych. Wykorzystanie kart katalogowych i not aplikacyjnych. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy. | 16 |
T-P-3 | Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych. | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-P-2 | Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu. Studiowanie podobnych rozwiązań, analiza not aplikacyjnych, kart katalogowych. | 30 |
A-P-3 | Przygotowywanie prezentacji na zajęcia. | 5 |
A-P-4 | Wykonanie badań symulacyjnych zaprojektowanego układu. | 5 |
A-P-5 | Wykonanie dokumentacji technicznej projektu. | 20 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda problemowa. Rozwiązywanie problemu inżynierskiego pod kierunkiem prowadzącego zajęcia. |
M-2 | Samodzielna praca studenta polegająca na wyszukiwaniu informacji technicznej. |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna nad prezentacją rozwiązania inzynierskiego. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ustna na podstawie obserwacji postępów pracy nad projektem. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji końcowej projektu. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ET_1A_O02.1_W01 Zna i rozumie metodykę projektowania układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów. | ET_1A_W18 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07 | InzA_W05 | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ET_1A_O02.1_U01 Potrafi opracować dokumentacje techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu. | ET_1A_U03 | T1A_U03, T1A_U04 | — | C-2 | T-P-1, T-P-3, T-P-2 | M-2, M-3 | S-3, S-2 |
ET_1A_O02.1_U02 Potrafi zaprojektować proste analogowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia. | ET_1A_U14 | T1A_U12, T1A_U16 | InzA_U04, InzA_U08 | C-1, C-3 | T-P-3, T-P-2 | — | S-3, S-1 |
ET_1A_O02.1_U03 Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego. | ET_1A_U16 | T1A_U01, T1A_U16 | — | C-3 | T-P-2, T-P-3 | M-2 | S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_1A_O02.1_W01 Zna i rozumie metodykę projektowania układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów. | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie metodykę projektowania układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_1A_O02.1_U01 Potrafi opracować dokumentacje techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracować dokumentację techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ET_1A_O02.1_U02 Potrafi zaprojektować proste analogowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprojektować proste analogowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ET_1A_O02.1_U03 Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tietze U., Schenk Ch., Układy półprzewodnikowe, WNT, Warszawa, 2008
- Filipkowski A., Układy elektroniczne analogowe i cyfrowe, WNT, Warszawa, 2006
- Tadeusiewicz M., Hałgas S., Komputerowe metody analizy układów analogowych: teoria i zastosowania, WNT, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa pod red. Filipkowski A., Elementy i układy elektroniczne. Projekt i laboratorium, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
- Strona internetowa Texas Inst., www.ti.com, Texas Inst., Internet, 2012
- Strona internetowa Analog Devices, www.analog.com, Analog Devices, Internet, 2012
- Strona internetowa National Semiconductor, www.national.com, National Semiconductor, Internet, 2012