Wydział Elektryczny - Elektronika i Telekomunikacja (N2)
specjalność: Systemy Telekomunikacyjne
Sylabus przedmiotu Język niemiecki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektronika i Telekomunikacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niemiecki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>, Ewa Górska <Ewa.Gorska@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Iwona Lewandowska <Iwona.Lewandowska@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>, Maria Płusko <Maria.Plusko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku. |
C-3 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
C-4 | Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Jednostki i wielkości fizyczne. Ładunek elektryczny | 4 |
T-LK-2 | Obwód prądu stałego. Źródła prądu i napięcia. Opór elektryczny | 4 |
T-LK-3 | Pole elektryczne i magnetyczne | 4 |
T-LK-4 | Diody i tranzystory | 3 |
T-LK-5 | Elektryczne systemy przekazu informacji | 3 |
T-LK-6 | Telekomunikacja i internet | 3 |
T-LK-7 | Stacja satelitarna w Raisting. Zasady działania przekazu satelitarnego | 3 |
T-LK-8 | Analogowa i cyfrowa technika przekazu | 3 |
T-LK-9 | Światłowody jako przekaźniki informacji | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 45 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu | 8 |
A-LK-5 | Egzamin | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | praca z tekstem |
M-7 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-3 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-4 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ET_2A_O01.2_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | ET_2A_U05 | T2A_U06 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-3, S-4 |
ET_2A_O01.2_U02 Student rozumie większość wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | ET_2A_U05 | T2A_U06 | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-1, S-3, S-4 |
ET_2A_O01.2_U03 Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | ET_2A_U05 | T2A_U06 | C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9 | M-1, M-6 | S-1, S-4 |
ET_2A_O01.2_U04 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | ET_2A_U05 | T2A_U06 | C-4 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9 | M-2, M-6, M-7 | S-3 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_2A_O01.2_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ET_2A_O01.2_U02 Student rozumie większość wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ET_2A_O01.2_U03 Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ET_2A_O01.2_U04 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Erich Zettl, Jörg Janssen Heidrun Müller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft: Ein Lese- und Übungsbuch für Deutsch als Fremdsprache, Max Hueber Verlag, 1999
- Guzik Dariusz, Alles digital... Moderne Themen im Deutschunterricht, Politechnika Krakowska, Kraków, 2002
- Hinführung zur naturwissenschaftlich- technischen Fachsprache. Teil 4: Elektronik/ Informatik, 2011
- www. elektronik-kompendium.de, 2011
- www.elektronokinfo.de, 2011
- www.elexs,de, 2011