Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i telekomunikacja (N1)

Sylabus przedmiotu Problemy ekologiczne w technice:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i telekomunikacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Problemy ekologiczne w technice
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki
Nauczyciel odpowiedzialny Jan Bursa <Jan.Bursa@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza ogólna typowa dla absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uświadomienie studentom znaczenia ochrony środowiska we współczesnej technice.
C-2Zapoznanie studentów z rolą elektrotechniki, elektroniki i automatyki w ochronie środowiska.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Aspekty prawne i ekonomiczne ochrony środowiska.1
T-W-2Inspekcja Ochrony Środowiska1
T-W-3Energetyka konwencjonalna.1
T-W-4Gospodarka odpadami przemysłowymi i recykling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych.1
T-W-5Odnawialne źródła energii.1
T-W-6Problematyka hałasu.1
T-W-7Energetyka jądrowa.1
T-W-8Znaczenie ochrony środowiska w technice.1
T-W-9Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów.19
A-W-3Zaliczenie wykładów.2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja problemowa.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena podsumowująca.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_1A_O19.2_W01
Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
ET_1A_W20T1A_W06InzA_W01C-1, C-2T-W-4, T-W-1, T-W-9, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_1A_O19.2_K01
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
ET_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-2, C-1T-W-4, T-W-8, T-W-2, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-3M-1, M-2S-1
ET_1A_O19.2_K02
Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera.
ET_1A_K06T1A_K07C-2, C-1T-W-3, T-W-9, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-5, T-W-8M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_1A_O19.2_W01
Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
2,0
3,0Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_1A_O19.2_K01
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
2,0
3,0Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_1A_O19.2_K02
Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera.
2,0
3,0Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Aspekty prawne i ekonomiczne ochrony środowiska.1
T-W-2Inspekcja Ochrony Środowiska1
T-W-3Energetyka konwencjonalna.1
T-W-4Gospodarka odpadami przemysłowymi i recykling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych.1
T-W-5Odnawialne źródła energii.1
T-W-6Problematyka hałasu.1
T-W-7Energetyka jądrowa.1
T-W-8Znaczenie ochrony środowiska w technice.1
T-W-9Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska.1
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów.19
A-W-3Zaliczenie wykładów.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O19.2_W01Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_W20Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Uświadomienie studentom znaczenia ochrony środowiska we współczesnej technice.
C-2Zapoznanie studentów z rolą elektrotechniki, elektroniki i automatyki w ochronie środowiska.
Treści programoweT-W-4Gospodarka odpadami przemysłowymi i recykling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych.
T-W-1Aspekty prawne i ekonomiczne ochrony środowiska.
T-W-9Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska.
T-W-7Energetyka jądrowa.
T-W-2Inspekcja Ochrony Środowiska
T-W-3Energetyka konwencjonalna.
T-W-8Znaczenie ochrony środowiska w technice.
T-W-5Odnawialne źródła energii.
T-W-6Problematyka hałasu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O19.2_K01Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rolą elektrotechniki, elektroniki i automatyki w ochronie środowiska.
C-1Uświadomienie studentom znaczenia ochrony środowiska we współczesnej technice.
Treści programoweT-W-4Gospodarka odpadami przemysłowymi i recykling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych.
T-W-8Znaczenie ochrony środowiska w technice.
T-W-2Inspekcja Ochrony Środowiska
T-W-9Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska.
T-W-5Odnawialne źródła energii.
T-W-1Aspekty prawne i ekonomiczne ochrony środowiska.
T-W-7Energetyka jądrowa.
T-W-6Problematyka hałasu.
T-W-3Energetyka konwencjonalna.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O19.2_K02Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektroniki i telekomunikacji oraz innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rolą elektrotechniki, elektroniki i automatyki w ochronie środowiska.
C-1Uświadomienie studentom znaczenia ochrony środowiska we współczesnej technice.
Treści programoweT-W-3Energetyka konwencjonalna.
T-W-9Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska.
T-W-6Problematyka hałasu.
T-W-4Gospodarka odpadami przemysłowymi i recykling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych.
T-W-1Aspekty prawne i ekonomiczne ochrony środowiska.
T-W-7Energetyka jądrowa.
T-W-2Inspekcja Ochrony Środowiska
T-W-5Odnawialne źródła energii.
T-W-8Znaczenie ochrony środowiska w technice.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja problemowa.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera.
3,5
4,0
4,5
5,0