Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)
Sylabus przedmiotu Kształcenie na odległość:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kształcenie na odległość | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z infomatyki, znajomość sprawnej obsługi komputera |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych narzędzi stosowanych w kształceniu na odległość |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta | 3 |
T-W-2 | Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu | 4 |
T-W-3 | Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość | 5 |
T-W-4 | Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego | 15 |
A-W-3 | Zapoznanie z informacjami wskazanymi przez prowadzącego a dostępnymi w Internecie | 15 |
A-W-4 | Przygotowanie prezentacji podsumowującej | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Pokaz połączony z przeżyciem |
M-3 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie oceny aktywności studentów podczas zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_F4d.1_W01 Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu na odległość w trybach pasywnym i aktywnym | AR_3A_W07 | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-3, M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_F4d.1_U01 Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość | AR_3A_U02 | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_F4d.1_K01 Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka | AR_3A_K02 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_F4d.1_W01 Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu na odległość w trybach pasywnym i aktywnym | 2,0 | |
3,0 | Student na podstawową wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu pasywnym i aktywnym na odległość | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_F4d.1_U01 Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_F4d.1_K01 Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka | 2,0 | |
3,0 | Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Content Management for E-Learning, Springer, 2011, 978-1-4419-6959-0 (Online), http://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4419-6959-0/page/1
- Praca zbiorowa, Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education, Springer, 2007, 978-1-4020-6262-9 (Online), http://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4020-6262-9/page/1
- Praca zbiorowa, The Impact of Virtual, Remote, and Real Logistics Labs, Springer, First International Conference, ImViReLL 2012 Bremen, Germany, February 28 – March 1, 2012 Proceedings, 2012, 978-3-642-28816-6 (Online), http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-642-28816-6/page/1
Literatura dodatkowa
- Strona internetowa ZUT w Szczecinie poświęcona systemowi Moodle, http://e-edukacja.zut.edu.pl/, 2012, http://e-edukacja.zut.edu.pl/pluginfile.php/2/course/section/35/moodle_kursy.pdf
- Strona internetowa Firmy Apple poświęcona oprogramowaniu iTunes U, Apple, 2012, http://www.apple.com/support/itunes-u/
- Strona internetowa producenta oprogramowania GoToMeeting, http://www.gotomeeting.co.uk/fec/, 2012