Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)
Sylabus przedmiotu Nowoczesne techniki prowadzenia zajęć dydaktycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowoczesne techniki prowadzenia zajęć dydaktycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z infomatyki, znajomość sprawnej obsługi komputera |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych nowoczesnych narzędzi stosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym do motywacji studentów w zakresie pracy w grupie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Klasycznie czy nowocześnie - jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia ze studentami | 1 |
T-W-2 | Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy | 1 |
T-W-3 | Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu | 5 |
T-W-4 | Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku | 3 |
T-W-5 | Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop. | 3 |
T-W-6 | Elementy e-learningu i m-learningu. Zdalny dostęp do wiedzy w trybie off-line i on-line. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego | 15 |
A-W-3 | Zapoznanie z informacjami wskazanymi przez prowadzącego a dostępnymi w Internecie | 15 |
A-W-4 | Przygotowanie prezentacji podsumowującej | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie oceny aktywności studentów podczas zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_F4c.1_W01 Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów | AR_3A_W07 | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_F4c.1_U01 Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia | AR_3A_U02 | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_F4c.1_K01 Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka | AR_3A_K02 | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_F4c.1_W01 Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów | 2,0 | |
3,0 | Student na podstawową wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_F4c.1_U01 Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_F4c.1_K01 Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka | 2,0 | |
3,0 | Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Carmine Gallo, The Presentation Genius of Steve Jobs, http://www.netviewer.com/en/, 2012, Featured white paper
- Strona internetowa Firmy Apple poświęcona oprogramowaniu iTunes U, Apple, 2012, http://www.apple.com/support/itunes-u/
- Strona internetowa Wirtualna Biblioteka Nauki, 2012, wbn.edu.pl
Literatura dodatkowa
- Strona internetowa ZUT w Szczecinie poświęcona systemowi Moodle, http://e-edukacja.zut.edu.pl/, 2012, http://e-edukacja.zut.edu.pl/pluginfile.php/2/course/section/35/moodle_kursy.pdf
- Strona internetowa producenta oprogramowania GoToMeeting, http://www.gotomeeting.co.uk/fec/, 2012
- Strona internetowa Firmy Atlassian - oprogramowanie jira, 2012, http://www.atlassian.com/software/jira/overview
- Strona internetowa producenta oprogramowania dropbox, 2012, www.dropbox.com
- Strona internetowa firmy 37signals, producenta oprogramowania basecamp, 2012, http://basecamp.com/