Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)

Sylabus przedmiotu Nowoczesne techniki prowadzenia zajęć dydaktycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Nowoczesne techniki prowadzenia zajęć dydaktycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z infomatyki, znajomość sprawnej obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych nowoczesnych narzędzi stosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym do motywacji studentów w zakresie pracy w grupie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Klasycznie czy nowocześnie - jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia ze studentami1
T-W-2Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy1
T-W-3Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu5
T-W-4Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku3
T-W-5Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop.3
T-W-6Elementy e-learningu i m-learningu. Zdalny dostęp do wiedzy w trybie off-line i on-line.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego15
A-W-3Zapoznanie z informacjami wskazanymi przez prowadzącego a dostępnymi w Internecie15
A-W-4Przygotowanie prezentacji podsumowującej15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie oceny aktywności studentów podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_F4c.1_W01
Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów
AR_3A_W07C-1T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-2M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_F4c.1_U01
Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia
AR_3A_U02C-1T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_F4c.1_K01
Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka
AR_3A_K02C-1T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_F4c.1_W01
Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów
2,0
3,0Student na podstawową wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_F4c.1_U01
Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_F4c.1_K01
Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka
2,0
3,0Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Carmine Gallo, The Presentation Genius of Steve Jobs, http://www.netviewer.com/en/, 2012, Featured white paper
  2. Strona internetowa Firmy Apple poświęcona oprogramowaniu iTunes U, Apple, 2012, http://www.apple.com/support/itunes-u/
  3. Strona internetowa Wirtualna Biblioteka Nauki, 2012, wbn.edu.pl

Literatura dodatkowa

  1. Strona internetowa ZUT w Szczecinie poświęcona systemowi Moodle, http://e-edukacja.zut.edu.pl/, 2012, http://e-edukacja.zut.edu.pl/pluginfile.php/2/course/section/35/moodle_kursy.pdf
  2. Strona internetowa producenta oprogramowania GoToMeeting, http://www.gotomeeting.co.uk/fec/, 2012
  3. Strona internetowa Firmy Atlassian - oprogramowanie jira, 2012, http://www.atlassian.com/software/jira/overview
  4. Strona internetowa producenta oprogramowania dropbox, 2012, www.dropbox.com
  5. Strona internetowa firmy 37signals, producenta oprogramowania basecamp, 2012, http://basecamp.com/

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasycznie czy nowocześnie - jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia ze studentami1
T-W-2Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy1
T-W-3Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu5
T-W-4Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku3
T-W-5Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop.3
T-W-6Elementy e-learningu i m-learningu. Zdalny dostęp do wiedzy w trybie off-line i on-line.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego15
A-W-3Zapoznanie z informacjami wskazanymi przez prowadzącego a dostępnymi w Internecie15
A-W-4Przygotowanie prezentacji podsumowującej15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_F4c.1_W01Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_W07Ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych i nowoczesnych technik wykorzystywanych w kształceniu studentów.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych nowoczesnych narzędzi stosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym do motywacji studentów w zakresie pracy w grupie
Treści programoweT-W-5Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop.
T-W-3Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu
T-W-4Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku
T-W-1Klasycznie czy nowocześnie - jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia ze studentami
T-W-6Elementy e-learningu i m-learningu. Zdalny dostęp do wiedzy w trybie off-line i on-line.
T-W-2Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student na podstawową wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_F4c.1_U01Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_U02Posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych nowoczesnych narzędzi stosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym do motywacji studentów w zakresie pracy w grupie
Treści programoweT-W-2Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy
T-W-4Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku
T-W-5Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop.
T-W-3Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu
Metody nauczaniaM-2Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_F4c.1_K01Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_K02Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i robotyka.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych nowoczesnych narzędzi stosowanych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym do motywacji studentów w zakresie pracy w grupie
Treści programoweT-W-5Metody praktyczne - pokaz. Zajęcia w formie hands-on workshop.
T-W-6Elementy e-learningu i m-learningu. Zdalny dostęp do wiedzy w trybie off-line i on-line.
T-W-1Klasycznie czy nowocześnie - jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia ze studentami
T-W-2Metody podające - wykład informacyjny. Metody problemowe - wykład problemowy
T-W-3Metoda projektów w nauczaniu. Opis podejścia. Stosowane narzędzia. Pojęcie kontroli wersji projektu oraz repozytorium projektu
T-W-4Metody aktywizujące - metoda przypadków. Co może być przypadkiem. Jak opracować studium przypadku
Metody nauczaniaM-2Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie oceny aktywności studentów podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka
3,5
4,0
4,5
5,0