Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)
Sylabus przedmiotu Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego z doktorantem:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego z doktorantem | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
seminaria | S | 1 | 7 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 2 | 8 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 3 | 7 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 4 | 8 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 5 | 5 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 6 | 10 | 2,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 7 | 5 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 8 | 10 | 2,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień automatyki i robotyki na poziomie studiów S2. Dostateczna znajomość języka angielskiego, umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu. Zainteresowanie pracą naukową. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu jego wiedzy teoretycznej tak, aby na zakończenie studiów mógł on przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych. | 10 |
10 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań. | 10 |
10 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań. | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-S-2 | Redakcja rozprawy doktorskiej. | 50 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 7 |
A-S-2 | Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem doktoratu. | 23 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 7 |
A-S-2 | Badania naukowe. | 13 |
A-S-3 | Przygotowanie publikacji prezentujących wyniki badań. | 10 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-S-2 | Badania naukowe i przygotowywanie raportów i publikacji. | 22 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-S-2 | Badania naukowe, opracowywanie raportów i publikacji. | 50 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 5 |
A-S-2 | Badania naukowe. | 15 |
A-S-3 | Przygotowanie do egzaminów doktorskich. | 10 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-S-2 | Wstępne badania naukowe w zakresie tematyki doktoratu. | 22 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 5 |
A-S-2 | Badania naukowe. | 15 |
A-S-3 | Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja z opiekunem naukowym. |
M-2 | Samokształcenie. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_O8_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów. | AR_3A_W02, AR_3A_W05, AR_3A_W04 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_O8_U01 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także wjęzyku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich. | AR_3A_U03, AR_3A_U04, AR_3A_U05, AR_3A_U06, AR_3A_U07 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_3A_O8_K01 Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Automatyka i robotyka; przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka. | AR_3A_K02, AR_3A_K03 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_O8_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów. | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_O8_U01 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także wjęzyku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także wjęzyku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_3A_O8_K01 Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Automatyka i robotyka; przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka. | 2,0 | |
3,0 | Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Automatyka i robotyka; przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |