Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)

Sylabus przedmiotu Seminarium sprawozdawcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium sprawozdawcze
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 8 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 8 1,01,00zaliczenie
seminariaS6 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ocena postępów doktorantów oraz umożliwienie im prezentacji rocznych osiągnięć przed komisją, w obecności wszystkich doktorantów oraz zainteresowanych osób, co perspektywicznie ma przygotować uczestników studiów doktoranckich do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.8
8
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.8
8
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.8
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Przygotowanie raportu.22
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Przygotowanie raportu.22
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Przygotowanie raportu.22
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_O7_W01
Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
AR_3A_W02, AR_3A_W03, AR_3A_W04C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_O7_U01
Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
AR_3A_U04, AR_3A_U10C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_O7_K01
Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka; ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
AR_3A_K03, AR_3A_K01C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_O7_W01
Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
2,0
3,0Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_O7_U01
Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
2,0
3,0Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_O7_K01
Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka; ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
2,0
3,0Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka; ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.8
8

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Przygotowanie raportu.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Przygotowanie raportu.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Przygotowanie raportu.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_O7_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_W02Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
AR_3A_W03Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych ietycznych aspektów takich badań.
AR_3A_W04Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktorantów oraz umożliwienie im prezentacji rocznych osiągnięć przed komisją, w obecności wszystkich doktorantów oraz zainteresowanych osób, co perspektywicznie ma przygotować uczestników studiów doktoranckich do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_O7_U01Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_U04Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce.
AR_3A_U10Potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktorantów oraz umożliwienie im prezentacji rocznych osiągnięć przed komisją, w obecności wszystkich doktorantów oraz zainteresowanych osób, co perspektywicznie ma przygotować uczestników studiów doktoranckich do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_O7_K01Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka; ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_K03Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinach Automatyka i robotyka.
AR_3A_K01Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktorantów oraz umożliwienie im prezentacji rocznych osiągnięć przed komisją, w obecności wszystkich doktorantów oraz zainteresowanych osób, co perspektywicznie ma przygotować uczestników studiów doktoranckich do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają komisji w składzie: kierownik studiów doktoranckich, opiekun naukowy doktoranta (promotor), osoby wydelegowane przez Radę Wydziału Elektrycznego ZUT w Szczecinie, pisemne raporty z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają referaty podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka; ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0