Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)

Sylabus przedmiotu Seminarium naukowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium naukowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Brykalski <Andrzej.Brykalski@zut.edu.pl>, Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>, Ryszard Sikora <Ryszard.Sikora@zut.edu.pl>, Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl>, Adam Żuchowski <Adam.Zuchowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS2 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS3 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS5 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS6 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS8 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień automatyki i robotyki na poziomie studiów S2. Dostateczna znajomość języka angielskiego, umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu. Zainteresowanie pracą naukową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.10
10
seminaria
T-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.10
10
seminaria
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.10
10
seminaria
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.10
10
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.10
10
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.10
10
seminaria
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_O6_W01
Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
AR_3A_W02, AR_3A_W03, AR_3A_W05C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_O6_U01
Posiada umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym w zespołach badawczych; potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
AR_3A_U01, AR_3A_U03, AR_3A_U05, AR_3A_U04, AR_3A_U10C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_O6_K01
Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka; ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
AR_3A_K03, AR_3A_K01C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_O6_W01
Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
2,0
3,0Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_O6_U01
Posiada umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym w zespołach badawczych; potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
2,0
3,0Posiada umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym w zespołach badawczych; potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_O6_K01
Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka; ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
2,0
3,0Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka; ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Przygotowanie prezentacji.20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_O6_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_W02Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
AR_3A_W03Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych ietycznych aspektów takich badań.
AR_3A_W05Ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.
Treści programoweT-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Automatyki i robotyki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_O6_U01Posiada umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym w zespołach badawczych; potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_U01Posiada umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym w zespołach badawczych.
AR_3A_U03Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka.
AR_3A_U05Potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych.
AR_3A_U04Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce.
AR_3A_U10Potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.
Treści programoweT-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym w zespołach badawczych; potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_O6_K01Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka; ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_K03Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinach Automatyka i robotyka.
AR_3A_K01Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych, prawnych i etycznych aspektów takich badań, procedury zdobywania i prowadzenia projektów badawczych, sposobów prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego.
Treści programoweT-S-1Sposoby pozyskiwania środków na badania naukowe. Prezentacje doktorantów z ich pierwszymi wynikami badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji.
T-S-1Doktoranci referują – posługując się przygotowaną prezentacją multimedialną – wyniki uzyskane w trakcie realizacji pracy doktorskiej. Dyskusja – uwagi prowadzącego seminarium i doktorantów do przedstawionej prezentacji. Redakcja autoreferatów rozpraw doktorskich.
T-S-1Dyskusja na temat najnowszych badań naukowych w dyscyplinie naukowej i specjalnościach, które reprezentuje prowadzący seminarium. Prezentacje przygotowane przez doktorantów na temat planowanych rozpraw doktorskich.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacja referatów lub artykułów przygotowanych przez doktorantów z pierwszymi wynikami badań naukowych, dyskusja.
T-S-1Przedstawienie przez prowadzącego seminarium wybranych zagadnień z zakresu własnych badań naukowych, dyskusja, wskazanie kierunków dalszych badań. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Redakcja rozpraw doktorskich. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
T-S-1Prawne i etyczne aspekty badań naukowych, uczciwość naukowca – dyskusja. Prezentacje doktorantów z wynikami badań naukowych – dyskusja.
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz osiągnięć naukowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Automatyka i robotyka; ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0