Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S2)
specjalność: Sterowanie w układach robotycznych

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sterowania i Pomiarów
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Żuchowski <Adam.Zuchowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnej
W-2Umiejętność redagowania tekstów technicznych oraz sporządzania rysunków i wykresów ilustrujących uzyskane wyniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi przygotować – w postaci prezentacji multimedialnej - krótkie opracowanie przedstawiające temat, cel, założenia i wyniki uzyskane podczas realizacji pracy dyplomowej
C-2Student potrafi przygotować i przedstawić krótkie wystąpienie omawiające zagadnienia związane ze studiowanym kierunkiem
C-3Student potrafi przygotować krótki raport przedstawiający realizację kolejnych etapów pracy dyplomowej
C-4Student poznaje sposób redagowania tekstu pracy dyplomowej a zwłaszcza sposób przedstawienia w niej założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy dyplomowej
C-5Student uczy się przygotowywać krótkie wypowiedzi w których referuje wybrane problemy związane z kierunkiem studiów oraz tematyką pracy dyplomowej
C-6Student poznaje podczas wykonywania pracy dyplomowej i redagowania jej tekstu praktyczne aspekty stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych
C-7Przygotowanie do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych20
T-S-2Prawidłowe wykorzystywanie źródeł podczas pisania własnych tekstów w kontekście prawa autorskiego3
T-S-3Technika redagowania tekstów technicznych4
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Przygotowywanie prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej10
A-S-3Przygotowywanie krótkich referatów na zadane tematy związane z kierunkiem studiów20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_2A_C25_U01
student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
AR_2A_U16, AR_2A_U18T2A_U02, T2A_U04C-1, C-2, C-3, C-6, C-4, C-7, C-5T-S-1, T-S-3, T-S-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_2A_C25_K01
prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
AR_2A_K01, AR_2A_K04, AR_2A_K02T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07C-2T-S-1, T-S-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_2A_C25_U01
student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
2,0
3,0student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_2A_C25_K01
prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
2,0
3,0prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J., Poradnik dyplomanta, PS, 2000
  2. Szablon pracy dyplomowej realizowanej na Wydziale Elektrycznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych20
T-S-2Prawidłowe wykorzystywanie źródeł podczas pisania własnych tekstów w kontekście prawa autorskiego3
T-S-3Technika redagowania tekstów technicznych4
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem3
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Przygotowywanie prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej10
A-S-3Przygotowywanie krótkich referatów na zadane tematy związane z kierunkiem studiów20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_2A_C25_U01student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_2A_U16Potrafi biegle porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim
AR_2A_U18Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i w języku obcym dotyczącą zagadnień szczegółowych studiowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student potrafi przygotować – w postaci prezentacji multimedialnej - krótkie opracowanie przedstawiające temat, cel, założenia i wyniki uzyskane podczas realizacji pracy dyplomowej
C-2Student potrafi przygotować i przedstawić krótkie wystąpienie omawiające zagadnienia związane ze studiowanym kierunkiem
C-3Student potrafi przygotować krótki raport przedstawiający realizację kolejnych etapów pracy dyplomowej
C-6Student poznaje podczas wykonywania pracy dyplomowej i redagowania jej tekstu praktyczne aspekty stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych
C-4Student poznaje sposób redagowania tekstu pracy dyplomowej a zwłaszcza sposób przedstawienia w niej założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy dyplomowej
C-7Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
C-5Student uczy się przygotowywać krótkie wypowiedzi w których referuje wybrane problemy związane z kierunkiem studiów oraz tematyką pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych
T-S-3Technika redagowania tekstów technicznych
T-S-4Zasady przygotowywania krótkich prezentacji multimedialnych na tematy związane ze studiowanym kierunkiem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie przygotować prostą prezentację multimedialną swojej pracy dyplomowej oraz przedstawić ją bez wnikania w szczegóły
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_2A_C25_K01prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_2A_K01Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć automatyki i robotyki i innych aspektów działalności inżyniera – automatyka i robotyka, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały przedstawiając różne punkty widzenia
AR_2A_K04Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy prawidłowo identyfikując i rozstrzygając dylematy związane z wykonywaniem zawodu automatyka i robotyka
AR_2A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-2Student potrafi przygotować i przedstawić krótkie wystąpienie omawiające zagadnienia związane ze studiowanym kierunkiem
Treści programoweT-S-1Dyskusja w grupie seminaryjnej nad zaprezentowanymi przez jej członków tematami, celami założeniami i przyjęta metodologią realizacji prac dyplomowych
T-S-2Prawidłowe wykorzystywanie źródeł podczas pisania własnych tekstów w kontekście prawa autorskiego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca wystawiana na podstawie przygotowanych prezentacji multimedialnych na temat wykonywanej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych w grupie seminaryjnej podczas zajęć seminaryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiana na podstawie ocen cząstkowych wystawianych podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0prezentowane podczas zajęć wystąpienia wskazują, że podczas wykonywania pracy student uzyskuje niewiele dodatkowej wiedzy i umiejętności wykraczających po za zdobyte w trakcie zajęć programowych, potrafi wyszukać w dostępnych źródłach niewiele informacji na temat wykonywanej pracy dyplomowej i ogranicza się głównie do informacji przekazanych mu przez opiekuna pracy, redaguje tekst swojej pracy dyplomowej w sposób niezbyt czytelny używając nieodpowiedniego języka, student wykazuje minimalną aktywność podczas dyskusji nad pracami innych członków grupy seminaryjnej
3,5
4,0
4,5
5,0