Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)
Sylabus przedmiotu Język angielski 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Anna Mik <Anna.Mik@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>, Sylwia Zawadzka <Sylwia.Zawadzka@zut.edu.pl>, Wiesława Zyska <Wieslawa.Zyska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka obcego na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Efektywne rozumienie tekstu słuchanego. |
C-3 | Pisanie listów formalnych (zapytań, zażaleń, reklamacji, listów motywacyjnych). |
C-4 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-5 | Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy. |
C-6 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
C-7 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Jednostka i społeczeństwo. Człowiek jako element struktury społecznej. Present Simple, Present Continuous, Present Perfect Simple, Past Simple. (Phrasal verbs). Czasowniki posiłkowe (do/ be/ have). | 10 |
T-LK-2 | Media we współczesnym świecie. Strona bierna. Zdania względne. Simple Past/ Past Continuous | 10 |
T-LK-3 | Styl życia w zależności od miejsca zamieszkania. Formy czasu przyszłego (going to; will; Present Continuous do wyrażania przyszłości; czasowniki modalne wyrażające przyszłość). Stopniowanie przymiotników | 10 |
T-LK-4 | Rola jednostki w procesach gospodarczych. Pierwszy okres warunkowy i zdania czasowe. Czasowniki modalne (must; have to; mustn’t; should;shouldn’t). Struktura – question tags | 10 |
T-LK-5 | Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 20 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 60 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 55 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | negocjacje |
M-7 | praca z tekstem |
M-8 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-9 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_A03ja_U01 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-5 | T-LK-3, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-7, M-8 | S-2, S-4 |
AR_1A_A03ja_U02 Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-3, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-5 | M-1, M-5, M-6, M-4, M-2, M-9 | S-2 |
AR_1A_A03ja_U03 Student rozumie większość dłuższych wypowiedzi i wykładów. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-2 | T-LK-4, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-3, M-5, M-6, M-8 | S-2 |
AR_1A_A03ja_U04 Student rozumie większość czytanych tekstów. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-5 | T-LK-5, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-2, M-7 | S-2 |
AR_1A_A03ja_U05 Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-5, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-2 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8 | S-2, S-4 |
AR_1A_A03ja_U06 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-2, S-4 |
AR_1A_A03ja_U07 Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-3 | T-LK-5, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-1 | M-1, M-5, M-9 | S-2, S-4 |
AR_1A_A03ja_U08 Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-4 | T-LK-5 | M-7, M-3, M-1 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_A03ja_K01 Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | AR_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-6 | T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-1 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
AR_1A_A03ja_K02 Student potrafi pracować w grupie. | AR_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-7, C-5 | T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-4 |
AR_1A_A03ja_K03 Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | AR_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-5, C-7 | T-LK-2, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-5 | M-1, M-4, M-5, M-6 | S-4 |
AR_1A_A03ja_K04 Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | AR_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-6 | T-LK-5, T-LK-1, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-2 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
AR_1A_A03ja_K05 Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | AR_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-7 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8, M-9 | S-4 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_A03ja_U01 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_U02 Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_U03 Student rozumie większość dłuższych wypowiedzi i wykładów. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_U04 Student rozumie większość czytanych tekstów. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość czytanych tekstów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_U05 Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_U06 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_U07 Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_U08 Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_A03ja_K01 Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_K02 Student potrafi pracować w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_K03 Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_K04 Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A03ja_K05 Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A..Clare, JJ Wilson, TOTAL ENGLISH, Pearson Longman, 2006
- S.Cunningham, P. Moor, CUTTING EDGE, Longman, 2007
Literatura dodatkowa
- S. T.Knowles, M. Mann, USE OF ENGLISH, Macmillan, 2010
- S. T. Knowles, M. Mann, LISTENING AND SPEAKING, Macmillan, 2010
- S.T. Knowles, M.Mann, READING, Macmillan, 2010
- S.T. Knowles, M. Mann, WRITING, Macmillan, 2010
- XYZ, Teksty popularno-naukowe z dziedziny studiowanego kierunku., 2012