Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (N2)
Sylabus przedmiotu Język angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Anna Mik <Anna.Mik@zut.edu.pl>, Wiesława Zyska <Wieslawa.Zyska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku. |
C-3 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
C-4 | Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujacych zagadnień: Historia automatyki i robotyki | 2 |
T-LK-2 | Teoria robotyki stosowanej: -Elementy budowy robotów -Klasyfikacja robotów -Kinetyka, dynamika i kontrola robotów | 7 |
T-LK-3 | Monitoring i kontrola -Komputerowe systemy kontroli (autopilot) | 5 |
T-LK-4 | Systemy automatyczne w sferze użytkowej -system centralnego ogrzewania -automaty piorące -wagi | 4 |
T-LK-5 | Zastosowanie robotów w różnych dziedzinach życia (etyka,estetyka bezpieczeństwo dla ludzi) | 8 |
T-LK-6 | Liczby i jednostki | 2 |
T-LK-7 | Instrukcje-podawanie i odczytywanie | 1 |
T-LK-8 | Planowanie kariery-CV | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 45 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 8 |
A-LK-5 | Egzamin. | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | praca z tekstem |
M-7 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-3 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-4 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_A01_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | AR_2A_U16, AR_2A_U17, AR_2A_U18, AR_2A_U20 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | C-1 | — | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-3, S-4 |
AR_2A_A01_U02 Student rozumie większość wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | AR_2A_U16, AR_2A_U20 | T2A_U02, T2A_U06 | C-2 | — | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-1, S-3, S-4 |
AR_2A_A01_U03 Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | AR_2A_U16, AR_2A_U20 | T2A_U02, T2A_U06 | C-3 | — | M-1, M-6 | S-1, S-4 |
AR_2A_A01_U04 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | AR_2A_U15, AR_2A_U16, AR_2A_U17, AR_2A_U20 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U06 | C-4 | — | M-2, M-6, M-7 | S-3 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_A01_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_2A_A01_U02 Student rozumie większość wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_2A_A01_U03 Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_2A_A01_U04 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Reza N Jazar, Theory of Applied Robotics, Springer, 2010
- Mark Ibbotson, Cambridge English for Engineering, Cambridge University Press, 2010
- D. Bonamy, Technical English 4, Pearson Longman, 2011
- Eric H. Glendinning, John McEwan, Oxford English for Electronics, Oxford University Press, 2009
- Mark Ibbotson, Professional English in Use, Cambridge University Press, 2009
- Eric H. Glendinning, N. Glendinning, Electrical and Mechanical Engineering, Oxford University Press, 2007
Literatura dodatkowa
- Rick Wagner, Automation and Robotics-Introductory Robotigs Lectures for BCR Summer Camp, 2004, materiały z warsztatów Beach Cities Robotics
- Robot ethics.Morals and the machine., The Economist, Przedruk artykułów do internetu
- Robotics: Trust me I'm a robot, The Economist, przedruk artykułów do internetu
- Automation. Making the future., The Economist, przeduk artykułów do internetu
- Monitor. Walk this way., The Economist, przedruk artykułów do internetu
- Bionics. I thjnk I'd like some coffee., The Economist, przedruk artykułów do internetu
- Robots. Nothing to lose but chains., The Economist, przedruk artykułów do internetu