Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Planowanie gospodarcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie gospodarcze
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zenon Królikowski <Zenon.Krolikowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony program mikro i makroekonomii
W-2Znajomość podstaw finansów przedsiębiorstw

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.3
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.2
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).2
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.2
9
wykłady
T-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.2
T-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.2
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.2
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.2
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym9
A-K-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów wtórnych - raportów, bilansów i innych sprawozdań statystycznych firm.21
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykladach i sprawdzianie zaliczeniowym9
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie opracowań tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu,21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawdzianu zaliczeniowego, a także własnego opracowanego planu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D4/4_W01
Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
ZN1_1A_W04, ZN1_1A_W02S1A_W02, S1A_W03C-1, C-2T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2
ZN1_1A_D4/4_W02
Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
ZN1_1A_W13, ZN1_1A_W01S1A_W01, S1A_W08C-2, C-3T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D4/4_U01
Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U08S1A_U01, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U09C-1, C-4T-K-1, T-K-2, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2
ZN1_1A_D4/4_U02
Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
ZN1_1A_U04, ZN1_1A_U14S1A_U03, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-1, C-2, C-4T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_D4/4_K01
Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
ZN1_1A_K04, ZN1_1A_K09, ZN1_1A_K06S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K07C-2, C-3, C-4T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D4/4_W01
Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student ma podstawową wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi nie budza zastrzeżeń
ZN1_1A_D4/4_W02
Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
2,0Student nie zna podstawowych cech planowania taktycznego i strategicznego
3,0Student zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
3,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
4,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D4/4_U01
Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
2,0Student nie umie scharakteryzować podstawowych zasad konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,5Student potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
ZN1_1A_D4/4_U02
Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
2,0Student nie potrafi zastosować procedur gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_D4/4_K01
Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
2,0Student nie jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,0Student jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,5Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Literatura podstawowa

  1. Jakóbik W., Zmiany systemowe w Polsce a struktura gospodarki, Wydawnictwo Naukow PWN, Warszawa, 2000
  2. Leszczyński Z., Skowronek-Mielczarek A., Analiza działalności i rozwoju przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2008
  3. Lisiński M., Metody planowania strategicznego, PWE, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Romanowska M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2004
  2. Winiarski B. (red.), Polityka gospodarcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.3
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.2
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).2
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.2
T-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.2
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.2
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.2
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym9
A-K-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów wtórnych - raportów, bilansów i innych sprawozdań statystycznych firm.21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykladach i sprawdzianie zaliczeniowym9
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie opracowań tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu,21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D4/4_W01Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
ZN1_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
Treści programoweT-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawdzianu zaliczeniowego, a także własnego opracowanego planu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student ma podstawową wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi nie budza zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D4/4_W02Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W13identyfikuje czynniki oraz ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
ZN1_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
Treści programoweT-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawdzianu zaliczeniowego, a także własnego opracowanego planu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych cech planowania taktycznego i strategicznego
3,0Student zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
3,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
4,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D4/4_U01Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
ZN1_1A_U08potrafi zarządzać projektami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
Treści programoweT-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawdzianu zaliczeniowego, a także własnego opracowanego planu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie scharakteryzować podstawowych zasad konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,5Student potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D4/4_U02Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U04analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
ZN1_1A_U14potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
Treści programoweT-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawdzianu zaliczeniowego, a także własnego opracowanego planu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować procedur gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_D4/4_K01Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K04jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
ZN1_1A_K09jest przygotowany do podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
ZN1_1A_K06jest przygotowany do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
Treści programoweT-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawdzianu zaliczeniowego, a także własnego opracowanego planu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,0Student jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,5Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń