Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Ekonomika środowiska

Sylabus przedmiotu Doradztwo personalne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Doradztwo personalne
Specjalność Konsulting gospodarczy
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zenon Królikowski <Zenon.Krolikowski@zut.edu.pl>, Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 5 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy wiedzy o gospodarce rynkowej
W-2Znajomość rynku pracy oraz elementów polityki zatrudnienia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zgromadzenie podstawowej wiedzy o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-2Poznanie teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Umiejetność identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zaiteresowanych ofertami rynku pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.3
T-A-2Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.3
T-A-3kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne3
T-A-4Raporty indywidualnej oceny przydatności zawodowej i predyspozycji emocjonalnych badanych1
10
wykłady
T-W-1Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne.1
T-W-2Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi1
T-W-3Teorie rozwoju zawodowego1
T-W-4Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników2
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym10
A-A-2Praca własna studenta obejmująca: - studiwanie literatury przedmiotu, - przygotowanie opracowań zleconych przez prowadzącego zajęcia, - udział w konsultacjach20
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym5
A-W-2praca własna studenta obejmująca: - studiowanie literatury przednmiotu, - udział w konsultacjach, - opracowanie tematów zleconych przez prowadzącego zajęcia25
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/2_W01
Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
E_2A_W04S2A_W04C-2, C-1, C-3T-W-4, T-W-1, T-W-2M-2, M-1S-5, S-2, S-3, S-4, S-1
E_2A_D5/2_W02
Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego.
E_2A_W13S2A_W04, S2A_W07, S2A_W09C-2T-W-4, T-W-3M-1, M-2S-3, S-1, S-2, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/2_U01
Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego
E_2A_U02S2A_U02C-3T-A-3, T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-4, S-3, S-5, S-2, S-1
E_2A_D5/2_U02
Umie scharakteryzować podstwowe cele projektów audytorskich
E_2A_U10S2A_U06C-3, C-1T-A-2, T-A-4, T-A-1M-1, M-2S-4, S-1, S-5, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/2_K01
Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji
E_2A_K02S2A_K02, S2A_K03C-2, C-3, C-1T-A-3, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1, M-2S-1, S-4, S-2, S-3, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/2_W01
Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
3,0Student ma podstawową wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
3,5Student opanował materiał objęty programem kształcenia, ma podstawową wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
4,0Student opanował materiał objęty programem kształcenia, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał objęty programem kształcenia na poziomie ponad dobrym, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał objęty programem kształcenia, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
E_2A_D5/2_W02
Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego.
2,0Student nie zna podstawowych elementów teorii rozwoju zawodowego
3,0Student zna podstawowe elementy teorii rozwoju zawodowego
3,5Student zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego
4,0Student dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/2_U01
Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych narzędzi audytu personalnego
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego
3,5Student potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treści wypowiedzi zawierają jednak błędy
4,0Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
E_2A_D5/2_U02
Umie scharakteryzować podstwowe cele projektów audytorskich
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych celów projektów audytorskich
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
3,5Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował, na poziomie ponad dobrym, materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/2_K01
Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji
2,0Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
3,0Student jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
3,5Student opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
4,0Student opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował, w stopniu wyższym niż dobrym, materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi porawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Literatura podstawowa

  1. Amstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2007
  2. Łukasiewicz G., Kapitał ludzki organizacji. Pomiar i sprawozdawczość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
  3. Witkowski T. (red.), Dobór personelu. Koncepcje - Narzędzia - Konteksty, Biblioteka Moderatora, Taszów, 2007
  4. Nowak M., Controlling personalny w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2008
  5. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Król-Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, PWE, Warszawa, 2007
  2. Marciniak J., Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.3
T-A-2Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.3
T-A-3kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne3
T-A-4Raporty indywidualnej oceny przydatności zawodowej i predyspozycji emocjonalnych badanych1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne.1
T-W-2Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi1
T-W-3Teorie rozwoju zawodowego1
T-W-4Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników2
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym10
A-A-2Praca własna studenta obejmująca: - studiwanie literatury przedmiotu, - przygotowanie opracowań zleconych przez prowadzącego zajęcia, - udział w konsultacjach20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym5
A-W-2praca własna studenta obejmująca: - studiowanie literatury przednmiotu, - udział w konsultacjach, - opracowanie tematów zleconych przez prowadzącego zajęcia25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/2_W01Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
Cel przedmiotuC-2Poznanie teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-1Zgromadzenie podstawowej wiedzy o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-3Umiejetność identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zaiteresowanych ofertami rynku pracy
Treści programoweT-W-4Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników
T-W-1Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne.
T-W-2Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi
Metody nauczaniaM-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
3,0Student ma podstawową wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
3,5Student opanował materiał objęty programem kształcenia, ma podstawową wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
4,0Student opanował materiał objęty programem kształcenia, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał objęty programem kształcenia na poziomie ponad dobrym, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał objęty programem kształcenia, ma wiedzę o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/2_W02Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-2Poznanie teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
Treści programoweT-W-4Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników
T-W-3Teorie rozwoju zawodowego
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych elementów teorii rozwoju zawodowego
3,0Student zna podstawowe elementy teorii rozwoju zawodowego
3,5Student zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego
4,0Student dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował program kształcenia, zna teorie rozwoju zawodowego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/2_U01Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
Cel przedmiotuC-3Umiejetność identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zaiteresowanych ofertami rynku pracy
Treści programoweT-A-3kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne
T-A-2Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.
T-A-1Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych narzędzi audytu personalnego
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego
3,5Student potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treści wypowiedzi zawierają jednak błędy
4,0Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe narzędzia audytu personalnego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/2_U02Umie scharakteryzować podstwowe cele projektów audytorskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Cel przedmiotuC-3Umiejetność identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zaiteresowanych ofertami rynku pracy
C-1Zgromadzenie podstawowej wiedzy o zarządzaniu zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-2Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.
T-A-4Raporty indywidualnej oceny przydatności zawodowej i predyspozycji emocjonalnych badanych
T-A-1Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych celów projektów audytorskich
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
3,5Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował, na poziomie ponad dobrym, materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować podstawowe cele projektów audytorskich; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/2_K01Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Poznanie teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Umiejetność identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zaiteresowanych ofertami rynku pracy
C-1Zgromadzenie podstawowej wiedzy o zarządzaniu zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-3kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne
T-W-3Teorie rozwoju zawodowego
T-W-2Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-4Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: - uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-5Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
3,0Student jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
3,5Student opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji
4,0Student opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student opanował, w stopniu wyższym niż dobrym, materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi porawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów doradztwa personalnego do poprawy efektywności kapitału ludzkiego organizacji; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń