Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Ekonomika środowiska

Sylabus przedmiotu Metody wyceny nieruchomości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody wyceny nieruchomości
Specjalność Wycena nieruchomości
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Leokadia Kiszczak <Leokadia.Kiszczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie wiedzy: posiadanie wiedzy zakresu prawa nieruchomości i definicji nieruchomości, rynku nieruchomości, podstaw ekonomii ,statystyki
W-2Wymagania w zakresie umiejętności: posługiwanie się aktami prawami, stosowanie metod analizy
W-3Wymagania w zakresie kompetencji: ocena zgromadzonych danych, argumentowanie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej8
T-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów8
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa6
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów6
T-A-5Zaliczenie2
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości3
T-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny6
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości1
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć30
A-A-3Czytanie wskazanej literatury30
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2studiowanie wskazanej literatury i aktów prawnych8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/6_W01
Zna definicje i rodzaje wartości oraz cele wyceny nieruchomości
E_2A_W01S2A_W01C-2, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1M-3, M-2, M-1S-1, S-3, S-2
E_2A_D8/6_W02
Definiuje, rozpoznaje i objaśnia podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości
E_2A_W06S2A_W06C-1, C-2T-A-2, T-W-4, T-A-3, T-A-1, T-A-4M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D8/6_W03
Charakteryzuje sposoby szacowania wartości w zależności od celu i objaśnia zasady sporządzania dokumentacji procesu wyceny
E_2A_W10S2A_W03, S2A_W05, S2A_W08C-1, C-2T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-3M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/6_U01
Oblicza wartość przy zastosowaniu poszczególnych podejść, metod i technik wyceny - rozwiązuje zadania
E_2A_U01S2A_U01C-1, C-2T-W-3, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-W-2M-3, M-2, M-1S-1, S-3, S-2
E_2A_D8/6_U02
Ocenia przedmiot wyceny i określa cel i dobiera źródła danych i szacuje wartość
E_2A_U02S2A_U02C-2, C-1T-W-2, T-A-3, T-W-3M-3, M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/6_K01
Zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce
E_2A_K01, E_2A_K04S2A_K01, S2A_K04, S2A_K06C-2, C-1T-A-2, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-W-3, T-A-1M-2, M-3, M-1S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/6_W01
Zna definicje i rodzaje wartości oraz cele wyceny nieruchomości
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć..
3,5. poprawnie definuje wszystkie pojęcia.
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0. potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
E_2A_D8/6_W02
Definiuje, rozpoznaje i objaśnia podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
E_2A_D8/6_W03
Charakteryzuje sposoby szacowania wartości w zależności od celu i objaśnia zasady sporządzania dokumentacji procesu wyceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/6_U01
Oblicza wartość przy zastosowaniu poszczególnych podejść, metod i technik wyceny - rozwiązuje zadania
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania
E_2A_D8/6_U02
Ocenia przedmiot wyceny i określa cel i dobiera źródła danych i szacuje wartość
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/6_K01
Zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Wilkowska-Kołakowska D., Wycena nieruchomości. Operat szacunkowy. Rzeczoznawstwo majątkowe, Lexis Nexis, Warszawa, 2010
  2. Cymerman R., Hopfer A., System, zasady i procedury wyceny nieruchomości, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2010
  3. Mączyńska E., Prystupa M., Rygiel K., Ile warta jest nieruchomość?, Poltext, Warszawa, 2009
  4. Dydenko J., Szacowanie nieruchomości, Wolters Kulwer, 2006
  5. Cymerman R. Hopfer A., System szacowania nieruchomości, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2009
  6. PFSRM, Standardy zawodowe rzeczoznawców majątkowych, PFSRM, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Prystupa M., Wycena nieruchomości przy zastosowaniu podejścia, PFSRM, 2003
  2. xxx, Wycena, Educaterra, Olsztyn, 2011, Kwartalnik
  3. xxx, Rzeczoznawca majątkowy, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2011, Kwartalnik

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej8
T-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów8
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa6
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów6
T-A-5Zaliczenie2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości3
T-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny6
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości1
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny5
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć30
A-A-3Czytanie wskazanej literatury30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2studiowanie wskazanej literatury i aktów prawnych8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_W01Zna definicje i rodzaje wartości oraz cele wyceny nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
C-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
Treści programoweT-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
T-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć..
3,5. poprawnie definuje wszystkie pojęcia.
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0. potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_W02Definiuje, rozpoznaje i objaśnia podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa
T-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_W03Charakteryzuje sposoby szacowania wartości w zależności od celu i objaśnia zasady sporządzania dokumentacji procesu wyceny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów
T-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_U01Oblicza wartość przy zastosowaniu poszczególnych podejść, metod i technik wyceny - rozwiązuje zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów
T-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów
T-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej
T-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_U02Ocenia przedmiot wyceny i określa cel i dobiera źródła danych i szacuje wartość
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
Cel przedmiotuC-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
C-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
Treści programoweT-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_K01Zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
C-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
Treści programoweT-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów
T-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa
T-A-5Zaliczenie
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
T-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym