Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Ekonomika środowiska

Sylabus przedmiotu Transport i spedycja I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Transport i spedycja I
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Będzik <Beata.Bedzik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość elementarnych zagadnień dotyczących środków transportu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych pojęć zwiazanych z transportem i spedycją
C-2Zrozumienie roli transportu i spedycji w funkcjonowaniu gospodarki narodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu2
T-W-2Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego4
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw.2
T-W-4Pojęcie spedycji. Rola spedycji w Gospodarce Narodowej.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie prezentacji5
A-W-3Czytanie literatury7
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji multimedialnej
S-2Ocena formująca: Ocena wspóldziałania i umiejętnosci formułowania oraz prezentowania poglądów na temat analizowanych zagadnień
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności pozyskanych i rozwijanych na zajęciach, a zweryfikowanych podczas zaliczenia wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/2_W01
Zna pojęcia zwiazane z transportem i spedycją
E_2A_W10, E_2A_W05S2A_W03, S2A_W05, S2A_W08C-1T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-2, M-3, M-1S-2, S-3, S-1
E_2A_D6/2_W02
Ma wiedzę nt. znaczenia transportu i spedycji w prawidłowym funkcjonowaniu procesów gospodarczych
E_2A_W02, E_2A_W10S2A_W02, S2A_W03, S2A_W05, S2A_W08C-2T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-3, M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/2_U01
Potrafi odnieść zagadanienia teoretyczne do rzeczywistości gospodarczej
E_2A_U01, E_2A_U10S2A_U01, S2A_U06C-1T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2
E_2A_D6/2_U02
Potrafi interpretować dane dotyczące polskiego systemu transportowego i spedycji
E_2A_U01, E_2A_U02S2A_U01, S2A_U02C-2T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-3, M-2, M-1S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/2_K01
Student potrafi pracować w grupie, jest kreatywny i otwarty na propozycje pozostałych członków zespołu
E_2A_K01, E_2A_K02S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K06C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2M-3, M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/2_W01
Zna pojęcia zwiazane z transportem i spedycją
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu transportu i spedycji
3,0Zna podstawowe pojęcia z zakresu transportu i spedycji
3,5Zna kluczowe pojęcia zwiazane z transportem i spedycją oraz podstawowe dane z tego obszaru odnoszące sie do gospodarki
4,0Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej
4,5Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej, ma wiedzę nt. ich mocnych stron oraz słabości
5,0Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej, ma wiedzę nt. ich potencjału oraz zagrożeń
E_2A_D6/2_W02
Ma wiedzę nt. znaczenia transportu i spedycji w prawidłowym funkcjonowaniu procesów gospodarczych
2,0Nie zna roli transportu i spedycji w gospodarce narodowej
3,0Ma wiedzę nt. roli transportu i spedycji w prawidłowym funkcjonowaniu procesów gospodarczych
3,5Ma wiedzę w zakresie roli i znaczenia różnych form transportu dla różnych gałęzi gospodarki narodowej
4,0Zna podstawowe zagrożenia blokujące rozwój systemu transportowego w Polsce
4,5Ma wiedzę nt. ewoluowania różnych rodzajów transportu i spedycji w aspekcie ich przydatności w procesie gospodarownia
5,0Ma wiedzę nt. ewoluowania różnych rodzajów transportu i spedycji w aspekcie ich przydatności w procesie gospodarownia, zna determinanty wyboru formy transportu i sytuację w polskiej gospodarce

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/2_U01
Potrafi odnieść zagadanienia teoretyczne do rzeczywistości gospodarczej
2,0Nie potrafi właściwie posługiwać się terminami dotyczącymi transportu i spedycji
3,0Potrafi właściwie posługiwać się terminami dotyczącymi transportu i spedycji
3,5Umiejetnie posługuje się pojęciami z zakresu transportu i spedycji w odniesieniu do rzeczywistości gospodarczej
4,0Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania zjawisk w gospodarce narodowej
4,5Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania i oceny zjawisk w polskiej gospodarce
5,0Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania i oceny systemu transportowego na świecie
E_2A_D6/2_U02
Potrafi interpretować dane dotyczące polskiego systemu transportowego i spedycji
2,0Nie potrafi interpretować danych dotyczących transportu i spedycji
3,0Potrafi interpretować dane dotyczące transportu i spedycji
3,5Potrafi wyszukać oraz zinterpretować dane dotyczące transportu i spedycji
4,0Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce
4,5Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce, potrafi przeprowadzić analizę przygotowanych danych
5,0Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce, potrafi przeprowadzić analizę przygotowanych danych pod kątem słabych i mocnych stron badanej branży oraz ewentualnych zagrozeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/2_K01
Student potrafi pracować w grupie, jest kreatywny i otwarty na propozycje pozostałych członków zespołu
2,0Student nie potrafi pracować w grupie, ani wymieniać się poglądami na zadany temat
3,0Student potrafi pracować w grupie oraz dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
3,5Student potrafi współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia transportowego, potrafi na poziomie dostatecznym dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
4,0Student potrafi efektywnie współpracować z innymi w celu zrealizowania zadania, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje proponowanych wariantów rozstrzygnięcia problemu transportowego
4,5Student potrafi efektywnie współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje przedstawionych wariantów rozwiązania problemu, potrafi także sam zaproponować rozwiązanie, które uważa za najlepsze
5,0Student potrafi efektywnie pracować w grupie, sam podejmuje dyskusję i proponuje rozwiązanie zadanego problemu ekonomicznego, orientuje się w możliwościach sektora transportowego i spedycji z praktyki gospodarczej, potrafi także zainspirować pozostałych członków zespołu i koordynować ich prace

Literatura podstawowa

  1. A. Koźlak, Ekonomika transportu – Teoria i praktyka gospodarcza, Wydawnictwo UG, Gdańsk, 2007
  2. T. Szczepaniak, Transport i spedycja w handlu zagranicznym, PWE, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. J. Burniewicz, Sektor samochodowy Unii Europejskiej, WKiŁ, Warszawa, 2005
  2. J. Neider, Transport miedzynarodowy, PWE, Warszawa, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu2
T-W-2Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego4
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw.2
T-W-4Pojęcie spedycji. Rola spedycji w Gospodarce Narodowej.2
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie prezentacji5
A-W-3Czytanie literatury7
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/2_W01Zna pojęcia zwiazane z transportem i spedycją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych pojęć zwiazanych z transportem i spedycją
Treści programoweT-W-2Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego
T-W-4Pojęcie spedycji. Rola spedycji w Gospodarce Narodowej.
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw.
T-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena wspóldziałania i umiejętnosci formułowania oraz prezentowania poglądów na temat analizowanych zagadnień
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności pozyskanych i rozwijanych na zajęciach, a zweryfikowanych podczas zaliczenia wykładów
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu transportu i spedycji
3,0Zna podstawowe pojęcia z zakresu transportu i spedycji
3,5Zna kluczowe pojęcia zwiazane z transportem i spedycją oraz podstawowe dane z tego obszaru odnoszące sie do gospodarki
4,0Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej
4,5Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej, ma wiedzę nt. ich mocnych stron oraz słabości
5,0Zna pojęcia i funkcje transportu oraz spedycji pełnione gospodarce narodowej, ma wiedzę nt. ich potencjału oraz zagrożeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/2_W02Ma wiedzę nt. znaczenia transportu i spedycji w prawidłowym funkcjonowaniu procesów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie roli transportu i spedycji w funkcjonowaniu gospodarki narodowej
Treści programoweT-W-4Pojęcie spedycji. Rola spedycji w Gospodarce Narodowej.
T-W-2Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw.
T-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena wspóldziałania i umiejętnosci formułowania oraz prezentowania poglądów na temat analizowanych zagadnień
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji multimedialnej
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności pozyskanych i rozwijanych na zajęciach, a zweryfikowanych podczas zaliczenia wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna roli transportu i spedycji w gospodarce narodowej
3,0Ma wiedzę nt. roli transportu i spedycji w prawidłowym funkcjonowaniu procesów gospodarczych
3,5Ma wiedzę w zakresie roli i znaczenia różnych form transportu dla różnych gałęzi gospodarki narodowej
4,0Zna podstawowe zagrożenia blokujące rozwój systemu transportowego w Polsce
4,5Ma wiedzę nt. ewoluowania różnych rodzajów transportu i spedycji w aspekcie ich przydatności w procesie gospodarownia
5,0Ma wiedzę nt. ewoluowania różnych rodzajów transportu i spedycji w aspekcie ich przydatności w procesie gospodarownia, zna determinanty wyboru formy transportu i sytuację w polskiej gospodarce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/2_U01Potrafi odnieść zagadanienia teoretyczne do rzeczywistości gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych pojęć zwiazanych z transportem i spedycją
Treści programoweT-W-4Pojęcie spedycji. Rola spedycji w Gospodarce Narodowej.
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw.
T-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu
T-W-2Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji multimedialnej
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności pozyskanych i rozwijanych na zajęciach, a zweryfikowanych podczas zaliczenia wykładów
S-2Ocena formująca: Ocena wspóldziałania i umiejętnosci formułowania oraz prezentowania poglądów na temat analizowanych zagadnień
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi właściwie posługiwać się terminami dotyczącymi transportu i spedycji
3,0Potrafi właściwie posługiwać się terminami dotyczącymi transportu i spedycji
3,5Umiejetnie posługuje się pojęciami z zakresu transportu i spedycji w odniesieniu do rzeczywistości gospodarczej
4,0Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania zjawisk w gospodarce narodowej
4,5Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania i oceny zjawisk w polskiej gospodarce
5,0Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania i oceny systemu transportowego na świecie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/2_U02Potrafi interpretować dane dotyczące polskiego systemu transportowego i spedycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie roli transportu i spedycji w funkcjonowaniu gospodarki narodowej
Treści programoweT-W-2Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego
T-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu
T-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw.
T-W-4Pojęcie spedycji. Rola spedycji w Gospodarce Narodowej.
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena wspóldziałania i umiejętnosci formułowania oraz prezentowania poglądów na temat analizowanych zagadnień
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności pozyskanych i rozwijanych na zajęciach, a zweryfikowanych podczas zaliczenia wykładów
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi interpretować danych dotyczących transportu i spedycji
3,0Potrafi interpretować dane dotyczące transportu i spedycji
3,5Potrafi wyszukać oraz zinterpretować dane dotyczące transportu i spedycji
4,0Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce
4,5Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce, potrafi przeprowadzić analizę przygotowanych danych
5,0Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce, potrafi przeprowadzić analizę przygotowanych danych pod kątem słabych i mocnych stron badanej branży oraz ewentualnych zagrozeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D6/2_K01Student potrafi pracować w grupie, jest kreatywny i otwarty na propozycje pozostałych członków zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych pojęć zwiazanych z transportem i spedycją
C-2Zrozumienie roli transportu i spedycji w funkcjonowaniu gospodarki narodowej
Treści programoweT-W-3Rola transportu w łańcuchu dostaw.
T-W-4Pojęcie spedycji. Rola spedycji w Gospodarce Narodowej.
T-W-1Wprowadzenie do problematyki transportu
T-W-2Specyfika transportu: wodnego, drogowego, kolejowego i lotniczego
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności pozyskanych i rozwijanych na zajęciach, a zweryfikowanych podczas zaliczenia wykładów
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji multimedialnej
S-2Ocena formująca: Ocena wspóldziałania i umiejętnosci formułowania oraz prezentowania poglądów na temat analizowanych zagadnień
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w grupie, ani wymieniać się poglądami na zadany temat
3,0Student potrafi pracować w grupie oraz dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
3,5Student potrafi współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia transportowego, potrafi na poziomie dostatecznym dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
4,0Student potrafi efektywnie współpracować z innymi w celu zrealizowania zadania, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje proponowanych wariantów rozstrzygnięcia problemu transportowego
4,5Student potrafi efektywnie współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje przedstawionych wariantów rozwiązania problemu, potrafi także sam zaproponować rozwiązanie, które uważa za najlepsze
5,0Student potrafi efektywnie pracować w grupie, sam podejmuje dyskusję i proponuje rozwiązanie zadanego problemu ekonomicznego, orientuje się w możliwościach sektora transportowego i spedycji z praktyki gospodarczej, potrafi także zainspirować pozostałych członków zespołu i koordynować ich prace