Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Prawo pracy i prawo socjalne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo pracy i prawo socjalne
Specjalność Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien nabyć wiedzę w zakresie podstawowych instytucji prawnych oraz znajomość podstawowych zasad prawnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Kierunki rozwoju prawa pracy1
T-W-2Pojęcie prawa pracy1
T-W-3Źródła i zasady prawa pracy5
T-W-4Indywidualne stosunki pracy3
T-W-5Obowiązki pracownika i pracodawcy5
T-W-6Wynagrodzenie4
T-W-7Czas pracy5
T-W-8Ochrona pracy kobiet3
T-W-9Związki zawodowe3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1udział w wykładach30
A-W-2przygotowywanie referatów20
A-W-3Poszukiwanie i czytanie literatury10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacja
M-2Konwersatorium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Prezentacje studentów
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania referatu
S-4Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/4_W01
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu pojęcia prawa pracy
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W05S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W05C-2, C-1, C-3T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-3, S-2, S-4
E_1A_D2/4_W02
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu żródeł i zasad prawa pracy
E_1A_W06, E_1A_W08, E_1A_W09, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W06, S1A_W07C-2, C-3, C-1T-W-3M-2, M-1S-3, S-2, S-4, S-1
E_1A_D2/4_W03
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu indywidualnych stosunków pracy
E_1A_W03, E_1A_W08, E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W09S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W07C-2, C-3, C-1T-W-6, T-W-4, T-W-7M-2, M-1S-3, S-2, S-4, S-1
E_1A_D2/4_W04
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy
E_1A_W06, E_1A_W04, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06C-3, C-2, C-1T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-W-5M-1, M-2S-3, S-2, S-4, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/4_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U01S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06C-1, C-2, C-3T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-9, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-4, S-1
E_1A_D2/4_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U02, E_1A_U01, E_1A_U04, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-1M-2, M-1S-2, S-1, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/4_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie
E_1A_K03, E_1A_K01, E_1A_K02S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06C-1, C-3, C-2T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-9, T-W-3, T-W-5, T-W-8M-2, M-1S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/4_W01
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu pojęcia prawa pracy
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu prawa pracy i polityki socjalnej.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D2/4_W02
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu żródeł i zasad prawa pracy
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu źródeł i zasad prawa pracy.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D2/4_W03
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu indywidualnych stosunków pracy
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu indywidualnych stosunków pracy.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D2/4_W04
Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/4_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
E_1A_D2/4_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/4_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie
2,0Student nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. K Rączka, Prawo pracy, Lexis Nexis, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. A. Świątkowski, Polskie prawo pracy, Lexis Nexis, Warszawa, 2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kierunki rozwoju prawa pracy1
T-W-2Pojęcie prawa pracy1
T-W-3Źródła i zasady prawa pracy5
T-W-4Indywidualne stosunki pracy3
T-W-5Obowiązki pracownika i pracodawcy5
T-W-6Wynagrodzenie4
T-W-7Czas pracy5
T-W-8Ochrona pracy kobiet3
T-W-9Związki zawodowe3
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach30
A-W-2przygotowywanie referatów20
A-W-3Poszukiwanie i czytanie literatury10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/4_W01Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu pojęcia prawa pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-1Kierunki rozwoju prawa pracy
T-W-2Pojęcie prawa pracy
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
M-2Konwersatorium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacje studentów
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania referatu
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu prawa pracy i polityki socjalnej.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/4_W02Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu żródeł i zasad prawa pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W08Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_1A_W09Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
Treści programoweT-W-3Źródła i zasady prawa pracy
Metody nauczaniaM-2Konwersatorium
M-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania referatu
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena podsumowująca: Prezentacje studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu źródeł i zasad prawa pracy.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/4_W03Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu indywidualnych stosunków pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W08Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W09Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
Treści programoweT-W-6Wynagrodzenie
T-W-4Indywidualne stosunki pracy
T-W-7Czas pracy
Metody nauczaniaM-2Konwersatorium
M-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania referatu
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena podsumowująca: Prezentacje studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu indywidualnych stosunków pracy.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/4_W04Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
Treści programoweT-W-8Ochrona pracy kobiet
T-W-7Czas pracy
T-W-6Wynagrodzenie
T-W-9Związki zawodowe
T-W-5Obowiązki pracownika i pracodawcy
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
M-2Konwersatorium
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania referatu
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena podsumowująca: Prezentacje studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/4_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-8Ochrona pracy kobiet
T-W-2Pojęcie prawa pracy
T-W-4Indywidualne stosunki pracy
T-W-7Czas pracy
T-W-9Związki zawodowe
T-W-1Kierunki rozwoju prawa pracy
T-W-6Wynagrodzenie
T-W-3Źródła i zasady prawa pracy
T-W-5Obowiązki pracownika i pracodawcy
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacja
M-2Konwersatorium
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena podsumowująca: Prezentacje studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/4_U02Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
Treści programoweT-W-3Źródła i zasady prawa pracy
T-W-6Wynagrodzenie
T-W-5Obowiązki pracownika i pracodawcy
T-W-9Związki zawodowe
T-W-7Czas pracy
T-W-4Indywidualne stosunki pracy
T-W-2Pojęcie prawa pracy
T-W-8Ochrona pracy kobiet
T-W-1Kierunki rozwoju prawa pracy
Metody nauczaniaM-2Konwersatorium
M-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-1Ocena podsumowująca: Prezentacje studentów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa test
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/4_K01Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy
C-3Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia
C-2Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce
Treści programoweT-W-1Kierunki rozwoju prawa pracy
T-W-7Czas pracy
T-W-6Wynagrodzenie
T-W-2Pojęcie prawa pracy
T-W-4Indywidualne stosunki pracy
T-W-9Związki zawodowe
T-W-3Źródła i zasady prawa pracy
T-W-5Obowiązki pracownika i pracodawcy
T-W-8Ochrona pracy kobiet
Metody nauczaniaM-2Konwersatorium
M-1wykład z prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacje studentów
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania referatu
S-4Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym