Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Ekonomika środowiska

Sylabus przedmiotu Organizacja przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych - przedmiot do wyboru2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych - przedmiot do wyboru2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabywanie umiejętnosci wyboru lokalizacji jednostki gospodarczej
C-2Zgłębianie procesu projektowania struktury organizacyjnej
C-3Kształtowanie umiejętności organizowania pracy i stanowiska roboczego
C-4Pogłębienie wiedzy z zakresu systematyki organizacyjnej jednostek gospodarczych
C-5Nabywanie umiejętności wyboru lokalizacji jednostki gospodarczej
C-6Pogłębienie wiedzy z zakresu zasad tworzenia, budowy i typologii struktur organizacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Problemy lokalizacji jednostki gospodarczej1
T-A-2Projektowanie struktury organizacyjnej jednostki gospodarczej1
T-A-3Organizacja pracy i stanowiska roboczego1
T-A-4Systematyka, rodzaje i formy jednostek gospodarczych1
T-A-5Przesłanki tworzenia i organizowania jednostki gospodarczej1
T-A-6Zasady tworzenia struktury organizacyjnej1
T-A-7Budowa i typologia struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych1
T-A-8Projektowanie struktur organizacyjnych w jednostkach gospodarczych2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie projektu10
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego6
A-A-4Przygotowanie do zajęć5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: kolokwium zaliczeniowe
S-2Ocena formująca: praca z projektem
S-3Ocena formująca: dyskusja propozycji i wyników

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O14_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wskazać i scharekteryzować przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
E_2A_W10, E_2A_W15, E_2A_W13S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W09, S2A_W11C-1T-A-1M-1, M-2S-1
E_2A_O14_W02
Student ma wiedzę z zakresu zasad tworzenia struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych oraz ich budowy i typologii
E_2A_W03, E_2A_W02S2A_W02, S2A_W03C-2, C-6T-A-2, T-A-7, T-A-6M-1S-1
E_2A_O14_W03
Student ma wiedzę z zakresu systematyki, rodzajów i form jednostek gospodarczych
E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W04S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04C-4T-A-4, T-A-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O14_U01
Student posiada umiejętność wyboru lokalizacji jednostki gospodarczej
E_2A_U01, E_2A_U11, E_2A_U16S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U07C-1, C-5T-A-1M-2, M-3S-2, S-3
E_2A_O14_U02
Student posiada umiejętność zorganizowania stanowiska roboczego
E_2A_U03S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07C-3T-A-3M-2, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O14_K01
Kompetencja w zakresie tworzenia zasad struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych
E_2A_K03, E_2A_K04, E_2A_K06S2A_K03, S2A_K04, S2A_K07C-4, C-5, C-6, C-2, C-3T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O14_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wskazać i scharekteryzować przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
2,0Student nie posiada wiedzy na temat przesłanek wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi scharakteryzować kilka przesłanek wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
3,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie przedstawione przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
4,5Student potrafi charakteryzować szczegółowo wszystkie przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej oraz wytłumaczyć ich znaczenie dla organizacji
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej, określić ich wpływ na jednostkę gospodarczą oraz zależności pomiędzy nimi
E_2A_O14_W02
Student ma wiedzę z zakresu zasad tworzenia struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych oraz ich budowy i typologii
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu zasad tworzenia struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych oraz ich budowy i typologii
3,0Student potrafi scharakteryzować kilka typów struktur organizacyjnych
3,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie przedstawione typy struktur organizacyjnych
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie przedstawione typy struktur organizacyjnych
4,5Student potrafi charakteryzować szczegółowo wszystkie przedstawione typy struktur organizacyjnych oraz wytłumaczyć ich powiązanie z mechanistycznym i organicznym modelem zarządzania
5,0Student potrafi charakteryzować dokładnie wszystkie przedstawione typy struktur organizacyjnych, wytłumaczyć ich powiązanie z mechanistycznym i organicznym modelem zarządzania oraz wybrać najlepszy typ struktury organizacyjnej dla jednostki gospodarczej
E_2A_O14_W03
Student ma wiedzę z zakresu systematyki, rodzajów i form jednostek gospodarczych
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu systematyki, rodzajów i form jednostek gospodarczych
3,0Student potrafi wymienić kilka rodzajów i form jednostek gospodarczych
3,5Student potrafi wymienić wszystkie przedstawione rodzaje i formy jednostek gospodarczych
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie przedstawione rodzaje i formy jednostek gospodarczych
4,5Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie przedstawione rodzaje i formy jednostek gospodarczych, a także powiązać je z otoczeniemmikro- i makroekonomicznym jednostki gospodarczej
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie przedstawione rodzaje i formy jednostek gospodarczych, a także powiązać e z otoczeniemmikro- i makroekonomicznym jednostki gospodarczej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O14_U01
Student posiada umiejętność wyboru lokalizacji jednostki gospodarczej
2,0Student nie potrafi dokonać wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi wykorzystać kilka czynników przy wyborze miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie czynniki przy wyborze miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
4,0Student potrafi wykorzystać szczegółowo wszystkie czynniki przy wyborze miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
4,5Student potrafi wykorzystać szczegółowo wszystkie czynniki przy wyborze miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej oraz uwzględnić ich znaczenie dla
5,0Student potrafi wykorzystać dokładnie wszystkie czynniki przy wyborze miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej, uwzględnić ich wpływ na jednostkę gospodarczą oraz zależności pomiędzy nimi
E_2A_O14_U02
Student posiada umiejętność zorganizowania stanowiska roboczego
2,0Student nie potrafi zorganizować stanowiska roboczego
3,0Student potrafi wykorzystać kilka czynników przy organizacji stanowiska roboczego
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie czynniki przy organizacji stanowiska roboczego
4,0Student potrafi wykorzystać szczegółowo wszystkie czynniki przy organizacji stanowiska roboczego
4,5Student potrafi wykorzystać szczegółowo wszystkie czynniki przy organizacji stanowiska roboczego oraz uwzględnić jego znaczenie dla jednostki gospodarczej
5,0Student potrafi wykorzystać dokładnie wszystkie czynniki przy czynniki przy organizacji stanowiska roboczego, uwzględnić jego wpływ na jednostkę gospodarczą oraz zależności pomiędzy innymi stanowiskami

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O14_K01
Kompetencja w zakresie tworzenia zasad struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych
2,0Student nie posiada wiedzy zzakresu systematyki rodzajów i form jednostek gospodarczych
3,0Student potrafi wymienić kilka rodzajów i form jednostek gospodarczych
3,5Potrafi wykorzystać czynniki przy wyborze lokalizacji jednostki gospodarczej
4,0Potrafi wykorzystać czynniki przy organizacji stanowiska roboczego
4,5Potrafi określić czynniki determinujące funkcje jednostek gospodarczych
5,0Potrafi powiązać silne i słabe strony jednostki gospodarczej z szansami i zagrożeniami płynącymi z otoczenia

Literatura podstawowa

  1. Griffin Ricky W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1998
  2. Griffin Ricky W., Podstawy Zarządzania Organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1998
  3. Kożuch Antoni, Dyhdalewicz Anna, Ekonomika i organizacja przedsiebiorstwa, Wyd. Wyzszej szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok, 2004, ISBN 83-87981-66-4
  4. Kożuch Antoni, Dyhdalewicz A., Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa, Wyd. Wyższej szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok, 2004, ISBN 83-87981-66-4
  5. Świetlik Włodzimierz, Organizacja przedsiebiorstwa, Wyzsza Szkoła Ekonomiczna, Warszawa, 2004, ISBN 83-86990-31- 7
  6. Świetlik Włódzimierz, Organizacja przedsiębiorstwa, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa, 2004, ISBN 83-86990-31-7

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Problemy lokalizacji jednostki gospodarczej1
T-A-2Projektowanie struktury organizacyjnej jednostki gospodarczej1
T-A-3Organizacja pracy i stanowiska roboczego1
T-A-4Systematyka, rodzaje i formy jednostek gospodarczych1
T-A-5Przesłanki tworzenia i organizowania jednostki gospodarczej1
T-A-6Zasady tworzenia struktury organizacyjnej1
T-A-7Budowa i typologia struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych1
T-A-8Projektowanie struktur organizacyjnych w jednostkach gospodarczych2
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie projektu10
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego6
A-A-4Przygotowanie do zajęć5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O14_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wskazać i scharekteryzować przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
E_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabywanie umiejętnosci wyboru lokalizacji jednostki gospodarczej
Treści programoweT-A-1Problemy lokalizacji jednostki gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat przesłanek wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi scharakteryzować kilka przesłanek wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
3,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie przedstawione przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
4,5Student potrafi charakteryzować szczegółowo wszystkie przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej oraz wytłumaczyć ich znaczenie dla organizacji
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie przesłanki wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej, określić ich wpływ na jednostkę gospodarczą oraz zależności pomiędzy nimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O14_W02Student ma wiedzę z zakresu zasad tworzenia struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych oraz ich budowy i typologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-2Zgłębianie procesu projektowania struktury organizacyjnej
C-6Pogłębienie wiedzy z zakresu zasad tworzenia, budowy i typologii struktur organizacyjnych
Treści programoweT-A-2Projektowanie struktury organizacyjnej jednostki gospodarczej
T-A-7Budowa i typologia struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych
T-A-6Zasady tworzenia struktury organizacyjnej
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu zasad tworzenia struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych oraz ich budowy i typologii
3,0Student potrafi scharakteryzować kilka typów struktur organizacyjnych
3,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie przedstawione typy struktur organizacyjnych
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie przedstawione typy struktur organizacyjnych
4,5Student potrafi charakteryzować szczegółowo wszystkie przedstawione typy struktur organizacyjnych oraz wytłumaczyć ich powiązanie z mechanistycznym i organicznym modelem zarządzania
5,0Student potrafi charakteryzować dokładnie wszystkie przedstawione typy struktur organizacyjnych, wytłumaczyć ich powiązanie z mechanistycznym i organicznym modelem zarządzania oraz wybrać najlepszy typ struktury organizacyjnej dla jednostki gospodarczej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O14_W03Student ma wiedzę z zakresu systematyki, rodzajów i form jednostek gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
Cel przedmiotuC-4Pogłębienie wiedzy z zakresu systematyki organizacyjnej jednostek gospodarczych
Treści programoweT-A-4Systematyka, rodzaje i formy jednostek gospodarczych
T-A-5Przesłanki tworzenia i organizowania jednostki gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu systematyki, rodzajów i form jednostek gospodarczych
3,0Student potrafi wymienić kilka rodzajów i form jednostek gospodarczych
3,5Student potrafi wymienić wszystkie przedstawione rodzaje i formy jednostek gospodarczych
4,0Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie przedstawione rodzaje i formy jednostek gospodarczych
4,5Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie przedstawione rodzaje i formy jednostek gospodarczych, a także powiązać je z otoczeniemmikro- i makroekonomicznym jednostki gospodarczej
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie przedstawione rodzaje i formy jednostek gospodarczych, a także powiązać e z otoczeniemmikro- i makroekonomicznym jednostki gospodarczej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O14_U01Student posiada umiejętność wyboru lokalizacji jednostki gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_2A_U16Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
Cel przedmiotuC-1Nabywanie umiejętnosci wyboru lokalizacji jednostki gospodarczej
C-5Nabywanie umiejętności wyboru lokalizacji jednostki gospodarczej
Treści programoweT-A-1Problemy lokalizacji jednostki gospodarczej
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: praca z projektem
S-3Ocena formująca: dyskusja propozycji i wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać wyboru miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi wykorzystać kilka czynników przy wyborze miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie czynniki przy wyborze miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
4,0Student potrafi wykorzystać szczegółowo wszystkie czynniki przy wyborze miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej
4,5Student potrafi wykorzystać szczegółowo wszystkie czynniki przy wyborze miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej oraz uwzględnić ich znaczenie dla
5,0Student potrafi wykorzystać dokładnie wszystkie czynniki przy wyborze miejsca lokalizacji jednostki gospodarczej, uwzględnić ich wpływ na jednostkę gospodarczą oraz zależności pomiędzy nimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O14_U02Student posiada umiejętność zorganizowania stanowiska roboczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie umiejętności organizowania pracy i stanowiska roboczego
Treści programoweT-A-3Organizacja pracy i stanowiska roboczego
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: praca z projektem
S-3Ocena formująca: dyskusja propozycji i wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zorganizować stanowiska roboczego
3,0Student potrafi wykorzystać kilka czynników przy organizacji stanowiska roboczego
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie czynniki przy organizacji stanowiska roboczego
4,0Student potrafi wykorzystać szczegółowo wszystkie czynniki przy organizacji stanowiska roboczego
4,5Student potrafi wykorzystać szczegółowo wszystkie czynniki przy organizacji stanowiska roboczego oraz uwzględnić jego znaczenie dla jednostki gospodarczej
5,0Student potrafi wykorzystać dokładnie wszystkie czynniki przy czynniki przy organizacji stanowiska roboczego, uwzględnić jego wpływ na jednostkę gospodarczą oraz zależności pomiędzy innymi stanowiskami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O14_K01Kompetencja w zakresie tworzenia zasad struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Pogłębienie wiedzy z zakresu systematyki organizacyjnej jednostek gospodarczych
C-5Nabywanie umiejętności wyboru lokalizacji jednostki gospodarczej
C-6Pogłębienie wiedzy z zakresu zasad tworzenia, budowy i typologii struktur organizacyjnych
C-2Zgłębianie procesu projektowania struktury organizacyjnej
C-3Kształtowanie umiejętności organizowania pracy i stanowiska roboczego
Treści programoweT-A-4Systematyka, rodzaje i formy jednostek gospodarczych
T-A-5Przesłanki tworzenia i organizowania jednostki gospodarczej
T-A-1Problemy lokalizacji jednostki gospodarczej
T-A-6Zasady tworzenia struktury organizacyjnej
T-A-7Budowa i typologia struktur organizacyjnych jednostek gospodarczych
T-A-8Projektowanie struktur organizacyjnych w jednostkach gospodarczych
T-A-3Organizacja pracy i stanowiska roboczego
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy zzakresu systematyki rodzajów i form jednostek gospodarczych
3,0Student potrafi wymienić kilka rodzajów i form jednostek gospodarczych
3,5Potrafi wykorzystać czynniki przy wyborze lokalizacji jednostki gospodarczej
4,0Potrafi wykorzystać czynniki przy organizacji stanowiska roboczego
4,5Potrafi określić czynniki determinujące funkcje jednostek gospodarczych
5,0Potrafi powiązać silne i słabe strony jednostki gospodarczej z szansami i zagrożeniami płynącymi z otoczenia