Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Ekonomika turystyki

Sylabus przedmiotu Zarządzanie i planowanie marketingowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie i planowanie marketingowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 3 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 12 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znac podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania marketingowego
C-2Miec podstawowa wiedze o etapach przygotowywania planów marketingowych
C-3Potrafic przeprowadzac analizy marketingowe i formułowac strategie marketingowe
C-4Wykształcenie postaw zorientowanych rynkowo

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza SWOT2
T-A-2Ogólna analiza sytuacji. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa.2
T-A-3Cele marketingowe a profil przedsiębiorstwa.2
T-A-4Program marketingowy: produkt, cena, dystrybuja, promocja.1
T-A-5Bieżące zarządzanie realizacją planów marketingowych.1
T-A-6Pozycjonowanie produktu1
T-A-7Planowanie strategii marketingowej przedsiebiorstwa2
T-A-8Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja, promocja1
12
wykłady
T-W-1Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego1
T-W-2Struktura planu marketingowego1
T-W-3Kontrola planu marketingowego1
3

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach12
A-A-2przygotowanie do kolokwium10
A-A-3przygotowanie pracy - rozwiązanie problemu8
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach3
A-W-2przygotowanie do kolokwium10
A-W-3Samodzielna praca studenta18
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2analiza przypadków
M-3analiza tekstu przewodniego
M-4metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe
S-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiazan
S-3Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E9_W01
Student definiuje podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania i planowania marketingowego
E_1A_W01S1A_W01C-1T-W-2, T-A-7, T-W-1, T-A-3M-1S-1
E_1A_E9_W02
Student powinien znac strukutre i zawartosc planu marketingowego
E_1A_W01S1A_W01C-2T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-3, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E9_U01
Student powinien tworzyc plan marketingowy
E_1A_U02, E_1A_U04, E_1A_U03S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-1, C-3T-A-8, T-A-3, T-A-7, T-W-3, T-W-2M-4, M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E9_K01
Student powinien rozumiec role zarzadzania marketingowego w przedsiebiorstwie
E_1A_K06S1A_K07C-4, C-1T-A-5, T-A-2, T-W-1, T-W-3M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E9_W01
Student definiuje podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania i planowania marketingowego
2,0Nie definiuje podstawowych pojęć z zakresu zarządzania i planowania marketingowego.
3,0Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego.
3,5Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu planowania i zarządzania marketingowego.
4,0Identyfikuje działania związane z opracowaniem planów marketingowych.
4,5Posiada wiedzę na temat opracowania planów marketingowych.
5,0Wyjaśnia znacznia planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.
E_1A_E9_W02
Student powinien znac strukutre i zawartosc planu marketingowego
2,0Nie zna struktury i zawartości planów marketingowych..
3,0Umie wymienić elementy struktury i zawartości planów marketingowych.
3,5Potrafi omówić elementy struktury i zawartość planów marketingowych.
4,0Posiada umiejętność opracowania planów marketingowych przedsiębiorstwa.
4,5Posiada umijętność wdrażania planów marketingowych przedsiębiorstwa.
5,0Potrafi wyjaśnić znaczenie planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E9_U01
Student powinien tworzyc plan marketingowy
2,0Nie potrafi zarządzać opracowaniem planów marketingowych.
3,0Umie ocenić rolę planów marketingowych w działalnosci przedsiębiorstwa.
3,5Potrafi krytycznie ocenić jakosć planów marketingowych.
4,0Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanych planów marketingowych.
4,5Potrafi opracować plany marketingowe przedsiębiorstwa
5,0Potrafi wdrozyć plany marketingowe przedsiębiorstwa.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E9_K01
Student powinien rozumiec role zarzadzania marketingowego w przedsiebiorstwie
2,0Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.
3,0Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy.
3,5Rozumie rolę planów marketingowych w rozowju przedsiebiorstwa i jego walce konkurencyjnej w warunkach rynku.
4,0Rozumie rolę działalności marketingowej przedsiębiorstwa dla społeczeństwa.
4,5Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społczności.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.

Literatura podstawowa

  1. Knecht Z., Zarzadzanie i planowanie marketingowe, CH Beck, Warszawa, 2005
  2. Garbarski L. i in, Zarzadzanie marketingowe małym i srednim przedsiebiorstwem, Difin, Warszawa, 1999
  3. Pomykalski A., Zarzadzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrazanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa, 1994
  2. Penc-Pietrzak I, Strategiczne zarzadzanie marketingiem, Key Text, Warszawa, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza SWOT2
T-A-2Ogólna analiza sytuacji. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa.2
T-A-3Cele marketingowe a profil przedsiębiorstwa.2
T-A-4Program marketingowy: produkt, cena, dystrybuja, promocja.1
T-A-5Bieżące zarządzanie realizacją planów marketingowych.1
T-A-6Pozycjonowanie produktu1
T-A-7Planowanie strategii marketingowej przedsiebiorstwa2
T-A-8Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja, promocja1
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego1
T-W-2Struktura planu marketingowego1
T-W-3Kontrola planu marketingowego1
3

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach12
A-A-2przygotowanie do kolokwium10
A-A-3przygotowanie pracy - rozwiązanie problemu8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach3
A-W-2przygotowanie do kolokwium10
A-W-3Samodzielna praca studenta18
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E9_W01Student definiuje podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania i planowania marketingowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Znac podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania marketingowego
Treści programoweT-W-2Struktura planu marketingowego
T-A-7Planowanie strategii marketingowej przedsiebiorstwa
T-W-1Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego
T-A-3Cele marketingowe a profil przedsiębiorstwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie definiuje podstawowych pojęć z zakresu zarządzania i planowania marketingowego.
3,0Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego.
3,5Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu planowania i zarządzania marketingowego.
4,0Identyfikuje działania związane z opracowaniem planów marketingowych.
4,5Posiada wiedzę na temat opracowania planów marketingowych.
5,0Wyjaśnia znacznia planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E9_W02Student powinien znac strukutre i zawartosc planu marketingowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-2Miec podstawowa wiedze o etapach przygotowywania planów marketingowych
Treści programoweT-W-2Struktura planu marketingowego
T-W-1Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego
T-A-2Ogólna analiza sytuacji. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa.
T-A-3Cele marketingowe a profil przedsiębiorstwa.
T-W-3Kontrola planu marketingowego
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna struktury i zawartości planów marketingowych..
3,0Umie wymienić elementy struktury i zawartości planów marketingowych.
3,5Potrafi omówić elementy struktury i zawartość planów marketingowych.
4,0Posiada umiejętność opracowania planów marketingowych przedsiębiorstwa.
4,5Posiada umijętność wdrażania planów marketingowych przedsiębiorstwa.
5,0Potrafi wyjaśnić znaczenie planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E9_U01Student powinien tworzyc plan marketingowy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Znac podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania marketingowego
C-3Potrafic przeprowadzac analizy marketingowe i formułowac strategie marketingowe
Treści programoweT-A-8Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja, promocja
T-A-3Cele marketingowe a profil przedsiębiorstwa.
T-A-7Planowanie strategii marketingowej przedsiebiorstwa
T-W-3Kontrola planu marketingowego
T-W-2Struktura planu marketingowego
Metody nauczaniaM-4metoda projektów
M-2analiza przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zarządzać opracowaniem planów marketingowych.
3,0Umie ocenić rolę planów marketingowych w działalnosci przedsiębiorstwa.
3,5Potrafi krytycznie ocenić jakosć planów marketingowych.
4,0Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanych planów marketingowych.
4,5Potrafi opracować plany marketingowe przedsiębiorstwa
5,0Potrafi wdrozyć plany marketingowe przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E9_K01Student powinien rozumiec role zarzadzania marketingowego w przedsiebiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Wykształcenie postaw zorientowanych rynkowo
C-1Znac podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania marketingowego
Treści programoweT-A-5Bieżące zarządzanie realizacją planów marketingowych.
T-A-2Ogólna analiza sytuacji. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa.
T-W-1Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego
T-W-3Kontrola planu marketingowego
Metody nauczaniaM-2analiza przypadków
M-1Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.
3,0Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy.
3,5Rozumie rolę planów marketingowych w rozowju przedsiebiorstwa i jego walce konkurencyjnej w warunkach rynku.
4,0Rozumie rolę działalności marketingowej przedsiębiorstwa dla społeczeństwa.
4,5Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społczności.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.