Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Technologie informacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie informacyjne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Henryk Karpisz <karpisz@zut.edu.pl>, Robert Mazur <Robert.Mazur@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy zakresu europejskich umiejętności obsługi komputera (ECDL, ICT) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) | 1 |
T-W-2 | System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami | 1 |
T-W-3 | Przetwarzanie tekstu | 1 |
T-W-4 | Arkusze kalkulacyjne i bazy danych | 1 |
T-W-5 | Prezentacja danych | 1 |
T-W-6 | Przeglądanie sieci i komunikacja | 1 |
T-W-7 | Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe | 24 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział czynny w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD |
M-2 | Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD |
M-3 | Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_A4_W01 ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych | Wz_1A_W01 | A1_W10 | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Wz_1A_A4_W02 zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności. | Wz_1A_W02 | A1_W10 | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_A4_U02 umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji | Wz_1A_U02 | A1_U15, A1_U16, A1_U17 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Wz_1A_A4_U03 jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych | Wz_1A_U03 | A1_U16, A1_U17 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Wz_1A_A4_U11 potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie | Wz_1A_U11 | A1_U21 | C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-5 | M-2, M-3, M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_A4_K02 samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując | Wz_1A_K02 | A1_K02 | C-1 | T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-7 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Wz_1A_A4_K03 jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu | Wz_1A_K03 | A1_K03 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Wz_1A_A4_K05 posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie | Wz_1A_K05 | A1_K05 | C-1 | T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_A4_W01 ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_1A_A4_W02 zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności. | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_A4_U02 umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatny model metodyczny, potrafi przy tym adaptować narzędzia i techniki projektowe do konkretnej sytuacji | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_1A_A4_U03 jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_1A_A4_U11 potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_A4_K02 samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_1A_A4_K03 jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_1A_A4_K05 posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Prowadzący zajęcia, Autorskie instrukcje programowe prowadzącego zajęcia
Literatura dodatkowa
- Oprogramowanie profesjonalne, Pomoc instrukcyjna przedmiotowego oprogamowania profesjonalnego