Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu Ciepłownictwo-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ciepłownictwo-2
Specjalność Ogrzewanie i Wentylacja
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,56zaliczenie
projektyP2 30 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy termodynamiki technicznej lub Techniki cieplnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi węzłów cieplnych
C-2Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania węzłów cieplnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt dwufunkcyjnego węzła cieplnego30
30
wykłady
T-W-1Pojęcie węzła cieplnego, podziały i rodzaje rozwiązań3
T-W-2Bezpośrednie węzły cieplne4
T-W-3Węzły pośrednie zasilane gorącą wodą i parą3
T-W-4Węzeł cieplny - bloki funkcjonalne4
T-W-5Rurociągi i izolacja cieplna w węzłach cieplnych1
T-W-6Przygotowanie c.w.u. w węzłach cieplnych3
T-W-7Pompy w węzłach cieplnych2
T-W-8Regulacja pracy węzłów cieplnych3
T-W-9Mieszkaniowe stacje wymiennikowe3
T-W-10Przyłącza cieplne do węsłów cieplnych2
T-W-11Zaliczenie2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego25
A-P-3Zaliczenie projektu1
A-P-4Konsultacje5
61
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne przygoowanie się do egzaminu15
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Samodzielna lektura8
A-W-5Obecność na zaliczeniu2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej, ocena odpowiedzi na zadane pytania.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_W06
Ma poszerzoną wiedzę związaną z ciepłownictwem, a szczególnie z węzłami cieplnymi
IS_2A_W06T2A_W03, T2A_W06InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-2, C-1T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-P-1, T-W-2, T-W-7, T-W-4, T-W-9M-2, M-1S-2, S-1
IS_2A_??_W10
Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie ciepłownictwa
IS_2A_W10T2A_W08InzA2_W03C-2, C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-P-1, T-W-5M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
IS_2A_U01T2A_U01C-2T-P-1M-2S-2
IS_2A_??_U08
Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
IS_2A_U08T2A_U07C-2T-P-1M-2S-2
IS_2A_??_U14
Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu ciepłownictwa
IS_2A_U14T2A_U10C-1T-W-10, T-W-3, T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-2, T-W-1M-1S-1
IS_2A_??_U19
Potrafi zaprojektować węzeł cieplny
IS_2A_U19T2A_U18, T2A_U19InzA2_U08C-2T-P-1M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
IS_2A_K01T2A_K04C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-P-1, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1
IS_2A_??_K06
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów oraz technologii w ciepłownictwie
IS_2A_K06T2A_K01C-2, C-1T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-P-1, T-W-6, T-W-10, T-W-7M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_W06
Ma poszerzoną wiedzę związaną z ciepłownictwem, a szczególnie z węzłami cieplnymi
2,0
3,0Ma dostateczną wiedzę związaną z węzłami cieplnymi
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_W10
Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie ciepłownictwa
2,0
3,0Ma podstawową wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie ciepłownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
2,0
3,0Potrafi pozyskiwać podstawowe informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_U08
Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
2,0
3,0Wykona poprawnie projekt węzła cieplnego
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_U14
Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu ciepłownictwa
2,0
3,0Umie dokonać klasyfikacji prostych obiektów z zakresu ciepłownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_U19
Potrafi zaprojektować węzeł cieplny
2,0
3,0Wykona poprawnie projekt węzła cieplnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
2,0
3,0Potrafi zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_K06
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów oraz technologii w ciepłownictwie
2,0
3,0Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych, samodzielnie uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów oraz technologii w ciepłownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Żarski K., Węzły cieplne w miejskich systemach ciepłowniczych, Ośr. Informacji Technika instalacyjna w budownictwie, Warszawa, Aquarius, Toruń

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa (red. Szczechowiak E.), Energooszczędne układy zaopatrzenia budynków w ciepło: budowa i eksploatacja, ENVIROTECH, Poznań
  2. Szkarowski A., Łatowski L., Ciepłownictwo, WNT, Warszawa

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt dwufunkcyjnego węzła cieplnego30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie węzła cieplnego, podziały i rodzaje rozwiązań3
T-W-2Bezpośrednie węzły cieplne4
T-W-3Węzły pośrednie zasilane gorącą wodą i parą3
T-W-4Węzeł cieplny - bloki funkcjonalne4
T-W-5Rurociągi i izolacja cieplna w węzłach cieplnych1
T-W-6Przygotowanie c.w.u. w węzłach cieplnych3
T-W-7Pompy w węzłach cieplnych2
T-W-8Regulacja pracy węzłów cieplnych3
T-W-9Mieszkaniowe stacje wymiennikowe3
T-W-10Przyłącza cieplne do węsłów cieplnych2
T-W-11Zaliczenie2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego25
A-P-3Zaliczenie projektu1
A-P-4Konsultacje5
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne przygoowanie się do egzaminu15
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Samodzielna lektura8
A-W-5Obecność na zaliczeniu2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z ciepłownictwem, a szczególnie z węzłami cieplnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania węzłów cieplnych
C-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi węzłów cieplnych
Treści programoweT-W-1Pojęcie węzła cieplnego, podziały i rodzaje rozwiązań
T-W-3Węzły pośrednie zasilane gorącą wodą i parą
T-W-6Przygotowanie c.w.u. w węzłach cieplnych
T-W-5Rurociągi i izolacja cieplna w węzłach cieplnych
T-W-10Przyłącza cieplne do węsłów cieplnych
T-W-8Regulacja pracy węzłów cieplnych
T-P-1Projekt dwufunkcyjnego węzła cieplnego
T-W-2Bezpośrednie węzły cieplne
T-W-7Pompy w węzłach cieplnych
T-W-4Węzeł cieplny - bloki funkcjonalne
T-W-9Mieszkaniowe stacje wymiennikowe
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego projektu
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej, ocena odpowiedzi na zadane pytania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma dostateczną wiedzę związaną z węzłami cieplnymi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie ciepłownictwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania węzłów cieplnych
C-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi węzłów cieplnych
Treści programoweT-W-2Bezpośrednie węzły cieplne
T-W-1Pojęcie węzła cieplnego, podziały i rodzaje rozwiązań
T-W-3Węzły pośrednie zasilane gorącą wodą i parą
T-W-8Regulacja pracy węzłów cieplnych
T-P-1Projekt dwufunkcyjnego węzła cieplnego
T-W-5Rurociągi i izolacja cieplna w węzłach cieplnych
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego projektu
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej, ocena odpowiedzi na zadane pytania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma podstawową wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie ciepłownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-2Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania węzłów cieplnych
Treści programoweT-P-1Projekt dwufunkcyjnego węzła cieplnego
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi pozyskiwać podstawowe informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania węzłów cieplnych
Treści programoweT-P-1Projekt dwufunkcyjnego węzła cieplnego
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykona poprawnie projekt węzła cieplnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu ciepłownictwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi węzłów cieplnych
Treści programoweT-W-10Przyłącza cieplne do węsłów cieplnych
T-W-3Węzły pośrednie zasilane gorącą wodą i parą
T-W-7Pompy w węzłach cieplnych
T-W-9Mieszkaniowe stacje wymiennikowe
T-W-5Rurociągi i izolacja cieplna w węzłach cieplnych
T-W-4Węzeł cieplny - bloki funkcjonalne
T-W-8Regulacja pracy węzłów cieplnych
T-W-6Przygotowanie c.w.u. w węzłach cieplnych
T-W-2Bezpośrednie węzły cieplne
T-W-1Pojęcie węzła cieplnego, podziały i rodzaje rozwiązań
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej, ocena odpowiedzi na zadane pytania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie dokonać klasyfikacji prostych obiektów z zakresu ciepłownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U19Potrafi zaprojektować węzeł cieplny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania węzłów cieplnych
Treści programoweT-P-1Projekt dwufunkcyjnego węzła cieplnego
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykona poprawnie projekt węzła cieplnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania węzłów cieplnych
C-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi węzłów cieplnych
Treści programoweT-W-1Pojęcie węzła cieplnego, podziały i rodzaje rozwiązań
T-W-2Bezpośrednie węzły cieplne
T-P-1Projekt dwufunkcyjnego węzła cieplnego
T-W-3Węzły pośrednie zasilane gorącą wodą i parą
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego projektu
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej, ocena odpowiedzi na zadane pytania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów oraz technologii w ciepłownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania węzłów cieplnych
C-1Celem wykładów jest zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi węzłów cieplnych
Treści programoweT-W-8Regulacja pracy węzłów cieplnych
T-W-5Rurociągi i izolacja cieplna w węzłach cieplnych
T-W-4Węzeł cieplny - bloki funkcjonalne
T-W-9Mieszkaniowe stacje wymiennikowe
T-P-1Projekt dwufunkcyjnego węzła cieplnego
T-W-6Przygotowanie c.w.u. w węzłach cieplnych
T-W-10Przyłącza cieplne do węsłów cieplnych
T-W-7Pompy w węzłach cieplnych
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej, ocena odpowiedzi na zadane pytania.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych, samodzielnie uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów oraz technologii w ciepłownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0