Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
specjalność: Alternatywne Żródła Energii w Budownictwie
Sylabus przedmiotu Obiekty i konstrukcje w inżynierii środowiska-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Obiekty i konstrukcje w inżynierii środowiska-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Matematyki |
W-2 | Ukończony kurs Fizyki |
W-3 | Ukończony kurs Rysunku technicznego |
W-4 | Ukończony kurs Mechaniki budowli |
W-5 | Ukończony kurs Konstrukcje betonowe |
W-6 | Ukończony kurs Materiały budowlane |
W-7 | Ukończony kurs Mechanika gruntów |
W-8 | Ukończony kurs Fundamentowanie I |
W-9 | Ukończony kurs Konstrukcje metalowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie ze specyfiką projektowania i realizacji konstrukcji budowlanych zwiazanych z obiektami inżynierii środowiska. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności oceny wpływu nowoprojektowanych budowli na obiekty istniejące i oceny konieczności zastosowania konstrukcji zabezpieczenia ścian wykopu. |
C-3 | Zapoznanie z konstrukcyjnymi aspektami projektowania rurociągów. |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności oceny wpływu trasy instalacji sanitarnych w budynku na jego konstrukcję. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt jednej z konstrukcji do wyboru: obudowa wykopu pod realizację rurociągu kanalizacyjnego z uwzglednieniem odwodnienia wykopu; elementów żelbetowych rurociągu do realizacji przecisku; studni opuszczanej jako przepompowni ściaków. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Samodzielne opracowanie tematu projektowego | 10 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenie projektowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne projektu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_h_W01 Rozumie specyfikę projektowania konstrukcyjnego obiektów budowlanych inżynierii środowiska. | IS_1A_W04, IS_1A_W18 | T1A_W02, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
IS_1A_h_W02 Zna podstawowe sposoby zabezpieczania głębokich wykopów. | IS_1A_W18 | T1A_W07 | InzA_W02 | C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
IS_1A_h_W03 Zna zasady doboru rurociagow z punktu widzenia konstrukcyjnego. | IS_1A_W06 | T1A_W02 | InzA_W02 | C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_h_U01 Umie ocenić wpływ nowoprojektowanych budowli na obiekty istniejące. | IS_1A_U05 | T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08 | C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
IS_1A_h_U02 Umie dobrać w typowych przypadkach elementy rurociągu z punktu widzenia ich dostatecznej nośności. | IS_1A_U11 | T1A_U14, T1A_U16 | InzA_U06, InzA_U08 | C-1, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_h_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. | IS_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_h_W01 Rozumie specyfikę projektowania konstrukcyjnego obiektów budowlanych inżynierii środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_h_W02 Zna podstawowe sposoby zabezpieczania głębokich wykopów. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_h_W03 Zna zasady doboru rurociagow z punktu widzenia konstrukcyjnego. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_h_U01 Umie ocenić wpływ nowoprojektowanych budowli na obiekty istniejące. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_h_U02 Umie dobrać w typowych przypadkach elementy rurociągu z punktu widzenia ich dostatecznej nośności. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_h_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |