Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie toku studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja swoich osiągnięć |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym | 4 |
T-S-2 | Realizacja pracy dyplomowej, materiały żródłowe, metodologiaprzygotowania, układ pracy dyplomowej | 5 |
T-S-3 | Prezentacje poszczególnych prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów , zatwierdzenie zakresu i układu pracy | 10 |
T-S-4 | Omówienie wybranych problemów z zakresu budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych | 10 |
T-S-5 | Prezentacja przyjętych prozwiązań projektowych - dyskusja | 12 |
T-S-6 | Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej, forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków | 4 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-S-2 | Udział w konsultacjach | 10 |
A-S-3 | Opracowanie materiału - studia literaturowe | 10 |
A-S-4 | Analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej | 10 |
A-S-5 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 10 |
A-S-6 | Zaliczenie przedmiotu | 4 |
89 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoty problemowe - wykład problemowy, metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji problemowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_a3_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami wybranej specjalności | B_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W06 | — | C-1 | T-S-1, T-S-5, T-S-6, T-S-2, T-S-3, T-S-4 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_W02 Ma wiedzę o trendach i istotnych osiągnięciach rozwojowych w budownictwie | B_2A_W13 | T2A_W05 | — | C-1 | T-S-4, T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-6, T-S-5 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_W03 Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | B_2A_W15 | T2A_W10 | — | C-1 | T-S-6, T-S-5, T-S-3, T-S-2, T-S-4, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_a3_U01 Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych, dokonywać ich interpretacji | B_2A_U01 | T2A_U01 | — | C-1 | T-S-6, T-S-5, T-S-4, T-S-3, T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_U02 Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności | B_2A_U04 | T2A_U04 | — | C-1 | T-S-6, T-S-3, T-S-5, T-S-4, T-S-2, T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_U03 Potrafi formuować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi | B_2A_U12 | T2A_U11 | — | C-1 | T-S-5, T-S-3, T-S-2, T-S-4, T-S-6, T-S-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_U04 Potrafi wybrać bądż przystosować i opracować nowe metody,techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego | B_2A_U19 | T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1 | T-S-4, T-S-6, T-S-1, T-S-5, T-S-2, T-S-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_a3_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania | B_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1 | T-S-1, T-S-4, T-S-2, T-S-5, T-S-3, T-S-6 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_K02 Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę podległego mu zespołu | B_2A_K02 | T2A_K03 | — | C-1 | T-S-5, T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-6, T-S-4 | M-1 | S-1 |
B_2A_a3_K03 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę z zakresu budownictwa | B_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-1 | T-S-5, T-S-3, T-S-1, T-S-4, T-S-6, T-S-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_a3_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_W02 Ma wiedzę o trendach i istotnych osiągnięciach rozwojowych w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę o trendach i osiągnięciach rozwojowych w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_W03 Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie dostatecznie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_a3_U01 Potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych, dokonywać ich interpretacji | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pozyskiwać i integrować informacje z literatury, baz danych i w stopniu dostatecznym dokonywać ich interpretacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_U02 Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotową i przedstawić ustną prezentację w języku polskim oraz obcym, dotyczącą zagadnień z zakresu studiowanej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_U03 Potrafi formuować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi | 2,0 | |
3,0 | Potrafi formuować i w stopniu dostatecznym testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_U04 Potrafi wybrać bądż przystosować i opracować nowe metody,techniki i narzędzia do rozwiązania zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wybrać oraz w stopniu dostatecznym przystosować i opracować nowe metody, techniki i narzędzia do rozwiązania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_a3_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zdefiniować, sklasyfikować i w stopniu dostatecznym zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_K02 Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę podległego mu zespołu | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_a3_K03 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie poszerza wiedzę z zakresu budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, W stopniu dostatecznym jest zainteresowany samodzielnym poszerzaniem wiedzy z zakresu budownictwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- xxxxx, xxxxx, xxxxx, xxxx, 2012, Zgodna z tematami prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- xxxx, xxxxx, xxxx, xxxx, 2012, obowiązujące normy