Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Fundamentowanie II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fundamentowanie II
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl>, Andrzej Pozlewicz <Andrzej.Pozlewicz@zut.edu.pl>, Julita Szutowicz <Julita.Szutowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 3,00,44zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs z Mechaniki Gruntów
W-2Ukończony kurs z Geologii Inżynierskiej
W-3Ukończony kurs Fundamentowania I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność projektowania posadowienia pośredniego konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych
C-2Rozumienie istoty konstrukcji fundamentów posadowienia pośredniego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt posadowienia pośredniego obiektu w złożonych warunkach gruntowych30
30
wykłady
T-W-1Posadowienie pośrednie konstrukcji2
T-W-2Projektowanie i wykonanie fundamentów palowych6
T-W-3Projektowanie i wykonywanie ścian szczelinowych i ścianek szczelnych6
T-W-4Analiza posadowienia obiektu w złożonych warunkach gruntowych6
T-W-5Modyfikowanie parametrów podłoża gruntowego2
T-W-6Posadowienie obiektów na gruntach antropogenicznych4
T-W-7Posadowienie składowisk4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego30
A-P-3Udział w konsultacjach10
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu15
A-P-5Zaliczenie projektu5
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Opracowanie materiałów - studia literatura12
A-W-3Udział w konsultacjach4
A-W-4Przygotowanie do egzaminu10
A-W-5Udział w egzaminie4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej posadowienia konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/53_W01
Ma wiedzę na temat posadowienia obiektów inżynierskich w złożonych warunkach gruntowych oraz zna zasady projektowania fundamentów bezpośrednich i pośrednich
B_1A_W02, B_1A_W04, B_1A_W05, B_1A_W09, B_1A_W08, B_1A_W07, B_1A_W10, B_1A_W13, B_1A_W18, B_1A_W16, B_1A_W17, B_1A_W15, B_1A_W14, B_1A_W11, B_1A_W20, B_1A_W23T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-2, C-1T-W-1, T-W-5, T-P-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/53_U01
Potrafi zaprojektować fundament bezpośredni lub pośredni na podstawie właściwej oceny podłoża gruntowego
B_1A_U09, B_1A_U10, B_1A_U22, B_1A_U01, B_1A_U16, B_1A_U18, B_1A_U08, B_1A_U13, B_1A_U07, B_1A_U02, B_1A_U19, B_1A_U06, B_1A_U17, B_1A_U11, B_1A_U03, B_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-7, T-W-1, T-P-1, T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_KBI/53_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować proces uczenia się innych osób
B_1A_K02, B_1A_K05, B_1A_K01, B_1A_K03, B_1A_K07T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-2, C-1T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-P-1, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-6M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/53_W01
Ma wiedzę na temat posadowienia obiektów inżynierskich w złożonych warunkach gruntowych oraz zna zasady projektowania fundamentów bezpośrednich i pośrednich
2,0
3,0Student ma minimalną wiedzę dotyczącą posadowenia obiektów inżynierskich
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/53_U01
Potrafi zaprojektować fundament bezpośredni lub pośredni na podstawie właściwej oceny podłoża gruntowego
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować fundament bezpośredni lub pośredni w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_KBI/53_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować proces uczenia się innych osób
2,0
3,0Potrafi inspirować proces uczenia się innych osób
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Cios I., Garwacka-Piórkowska S., Projektowanie fundamentów, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 1993
  2. Dembicki E. (red.), Fundamentgowanie. Tom 2- Posadowienie budowli, Arkady, Warszawa, 1998
  3. Grabowski Z., Pisarczyk S., Obrycki M., Fundamentowanie, Wydawnictwo PW, Warszawa, 1993
  4. Jarominiak A., Lekkie konstrukcje oporowe, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1999
  5. Obrycki M., Pisarczyk S., Wybrane zagadnienia z fundamentowania, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 1998
  6. Pisarczyk S., Geoinżynieria. Metody modyfikacji podłoża gruntowego, Oficyna wydawnicza PW, Warszawa, 2005
  7. Pisarczyk S., Grunty nasypowe. Właściwości geotechniczne i metody ich badania., Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2004
  8. Wiłun Z., Zarys geotechniki, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2000
  9. Polski Komitet Normalizacyjny, Normy z zakresu mechaniki gruntów, fundamentowanie i geotechniki, Warszawa, PKN, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Cernica J., Geotechnical Engineering, Foundation Design J.Wiley&Sons, 1995
  2. Jarominiak A., Kłosiński B., Grzegorzewicz K., Cielenkiewicz T., Pale i fundamenty palowe, Arkady, Warszawa, 1976
  3. Gwizdała K., Kowalski J.R., Prefabrykowane pale wbijane, Politechnika Gdańska WILiŚ Katedra Geotechniki, Gdańsk, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt posadowienia pośredniego obiektu w złożonych warunkach gruntowych30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Posadowienie pośrednie konstrukcji2
T-W-2Projektowanie i wykonanie fundamentów palowych6
T-W-3Projektowanie i wykonywanie ścian szczelinowych i ścianek szczelnych6
T-W-4Analiza posadowienia obiektu w złożonych warunkach gruntowych6
T-W-5Modyfikowanie parametrów podłoża gruntowego2
T-W-6Posadowienie obiektów na gruntach antropogenicznych4
T-W-7Posadowienie składowisk4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego30
A-P-3Udział w konsultacjach10
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu15
A-P-5Zaliczenie projektu5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Opracowanie materiałów - studia literatura12
A-W-3Udział w konsultacjach4
A-W-4Przygotowanie do egzaminu10
A-W-5Udział w egzaminie4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/53_W01Ma wiedzę na temat posadowienia obiektów inżynierskich w złożonych warunkach gruntowych oraz zna zasady projektowania fundamentów bezpośrednich i pośrednich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
B_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
B_1A_W05Ma podstawową wiedzę z mechaniki płynów i hydrologii
B_1A_W09Zna zasady fundamentowania obiektów budowlanych
B_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_1A_W18Ma wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową
B_1A_W16Zna podstawy fizyki budowli
B_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
B_1A_W14Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie konstrukcji oraz organizację robót budowlanych
B_1A_W11Ma podstawową wiedzę na temat projektowania obiektów infrastruktury transportu lądowego
B_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Rozumienie istoty konstrukcji fundamentów posadowienia pośredniego
C-1Umiejętność projektowania posadowienia pośredniego konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych
Treści programoweT-W-1Posadowienie pośrednie konstrukcji
T-W-5Modyfikowanie parametrów podłoża gruntowego
T-P-1Projekt posadowienia pośredniego obiektu w złożonych warunkach gruntowych
T-W-2Projektowanie i wykonanie fundamentów palowych
T-W-3Projektowanie i wykonywanie ścian szczelinowych i ścianek szczelnych
T-W-4Analiza posadowienia obiektu w złożonych warunkach gruntowych
T-W-7Posadowienie składowisk
T-W-6Posadowienie obiektów na gruntach antropogenicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej posadowienia konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma minimalną wiedzę dotyczącą posadowenia obiektów inżynierskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/53_U01Potrafi zaprojektować fundament bezpośredni lub pośredni na podstawie właściwej oceny podłoża gruntowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U09Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane
B_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U01Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych
B_1A_U16Potrafi stosować przepisy prawa budowlanego i wodnego
B_1A_U18Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
B_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
B_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
B_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
B_1A_U03Potrafi poprawnie zdefiniować modele obliczeniowe komputerowej analizy konstrukcji
B_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania posadowienia pośredniego konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych
C-2Rozumienie istoty konstrukcji fundamentów posadowienia pośredniego
Treści programoweT-W-7Posadowienie składowisk
T-W-1Posadowienie pośrednie konstrukcji
T-P-1Projekt posadowienia pośredniego obiektu w złożonych warunkach gruntowych
T-W-2Projektowanie i wykonanie fundamentów palowych
T-W-6Posadowienie obiektów na gruntach antropogenicznych
T-W-4Analiza posadowienia obiektu w złożonych warunkach gruntowych
T-W-3Projektowanie i wykonywanie ścian szczelinowych i ścianek szczelnych
T-W-5Modyfikowanie parametrów podłoża gruntowego
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej posadowienia konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować fundament bezpośredni lub pośredni w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_KBI/53_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Rozumienie istoty konstrukcji fundamentów posadowienia pośredniego
C-1Umiejętność projektowania posadowienia pośredniego konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych
Treści programoweT-W-2Projektowanie i wykonanie fundamentów palowych
T-W-1Posadowienie pośrednie konstrukcji
T-W-5Modyfikowanie parametrów podłoża gruntowego
T-P-1Projekt posadowienia pośredniego obiektu w złożonych warunkach gruntowych
T-W-7Posadowienie składowisk
T-W-4Analiza posadowienia obiektu w złożonych warunkach gruntowych
T-W-3Projektowanie i wykonywanie ścian szczelinowych i ścianek szczelnych
T-W-6Posadowienie obiektów na gruntach antropogenicznych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej posadowienia konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi inspirować proces uczenia się innych osób
3,5
4,0
4,5
5,0