Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Geometria wykreślna-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Geometria wykreślna-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Czyńska <elzbieta.czynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sergiusz Subocz <Sergiusz.Subocz@zut.edu.pl>, Lucyna Sypka <Lucyna.Sypka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,00,59egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Konstrukcje podstawowe z Geometrii Wykreślnej z I semestru

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wyznaczanie rzutów wielościanów.2
T-A-2Aksonometria1
T-A-3Sprawdzian z iwelościanów i aksonometrii.1
T-A-4Przekroje wielościanów.2
T-A-5Sprawdzian z przekrojów.1
T-A-6Rozwiązywanie rzutów dachów budynków wolnostojących.1
T-A-7Rozwiązywanie rzutów dachów budynków częściowo przylegających do innych obiektów.1
T-A-8Sprawdzian z dachów.1
T-A-9Rzuty powierzchni prostokreślnych.1
T-A-10Rozwinięcia wielościanów1
T-A-11Test sprawdzający z powierzchni prostokreślnych i rozwinięcia wielościanow.1
T-A-12Wyznaczanie linii przenikani awielościanów.2
15
wykłady
T-W-1Aksonometria prostokątna i ukośnokątna.1
T-W-2Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą bezpośrednią.1
T-W-3Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą transformacji układu odniesienia.1
T-W-4Rozwiązania dachów budynków wolnostojących.1
T-W-5Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów.1
T-W-6Linie krzywe. Konstrukcje wynikające z definicji i metody siatkowe rysowania krzywych.1
T-W-7Rzuty okręgu.1
T-W-8Powierzchnie. Rzuty powierzchni obrotowych, krzywokreślnych. Rzuty punktów leżących na powierzchni.1
T-W-9Rzuty powierzchni obrotowych prostokreślnych - rzuty stożka i walca. Rzuty punktów leżących na powierzchni.1
T-W-10Powierzchnie prostokreślne nieobrotowe.1
T-W-11Rozwinięcia wielościanów. Wyznaczanie punktów przebioca wielościanu prostą.1
T-W-12Przenikanie wielościanów.2
T-W-13Przekroje powierzchni.1
T-W-14Wyznaczanie punktów przebicia powierzchni prostą.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ćwiczenia polegają na wspólnym omówieniu kolejności działań w rozwiązaniu problemu, postawionego w zadaniu. Zadanie rozwiązywane jest na tablicy i indywidualnie przez każdego w zeszycie.15
A-A-2Do każdego ćwiczenia przygotowane są zadania do wykonania w domu.11
A-A-3Przygotowanie się do 4 sprawdzianów, następujących po zakończeniu tematu.4
30
wykłady
A-W-1Obecność na wykładach obowiązkowa15
A-W-2Zrozumienie i przyswojenie sobie wiedzy podanej na wykładach.15
A-W-3Prowadzenie notatek w trakcie wykładu i uzupełnianie ich przy pomocy przykładów ze stony internetowej.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
M-2Ćwiczenia audytoryjne w czasie których, studenci prowadzą dyskusje nad sposobem rozwiązania zadania. Zadania rozwiązywane są przez syudentów na tablicy i w zeszytach.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia adytoryjne zaliczane są na czterech pisemnych sprawdzianach po zakończeniu tematu. W niektórych wypadkach dodatkowe ustne zaliczenie.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/19B_W01
Wie jakie są rodzaje rzutów i zna zasady rzutowania. Rzuty prostokątne Monge'a, rzuty aksonometryczne.
B_1A_W02, B_1A_W03, B_1A_W01T1A_W01, T1A_W02, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-3, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-7, T-W-13, T-W-5, T-W-11, T-W-12, T-W-6, T-W-14, T-W-10, T-W-1, T-W-2M-1S-1
B_1A_C/19B_W02
Wie jaki stosować konstrukcje geometryczne do zapisu rysunku technicznego w rzutacch prostokątnych i w aksonometrii.
B_1A_W02, B_1A_W01, B_1A_W03T1A_W01, T1A_W02, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-11, T-W-14, T-W-3, T-W-5, T-W-12, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-2, T-W-13, T-W-7, T-W-4, T-W-1M-1S-1
B_1A_C/19B_W03
Wie jak wykonać rzuty obiektów, w rzutach prostokątnych Monge'a, oraz aksonometrii. Wie jak rozwiązać ich geometrię przekryć, wie jak wykonać przekroje i rozwinięcia.
B_1A_W01, B_1A_W03, B_1A_W02T1A_W01, T1A_W02, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-4, T-W-14, T-W-13, T-W-1, T-W-12M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/19B_U01
Umie odczytać rysunki architektoniczno - budowlane a z nich wyznaczać rzeczywiste wielkości np. odległosci między elementami w przestrzeni , prawdziwe wielkości kątów, prawdziwe wielkości przekrojów jak również prawdziwe wielkości elementów pokazanych w rzutach.
B_1A_U11, B_1A_U07T1A_U02, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1T-A-9, T-A-6, T-A-1, T-A-10, T-A-12, T-A-2, T-A-7, T-A-4M-1S-1
B_1A_C/19B_U02
Potrafi wykonać rzuty obiektów, w rzutach prostokątnych Monge'a, oraz aksonometrii. Wie jak rozwiązać geometrię przekryć, wie jak wykonać przekroje i rozwinięcia obiektów. Potrafi znaleźć związki zależności pomiędy obiektami geometrycznymi wyznaczyć ich orzenikanie.
B_1A_U11, B_1A_U07T1A_U02, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1T-A-1, T-A-2, T-A-12, T-A-6, T-A-4, T-A-7, T-A-9, T-A-10M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/19B_K01
Doskonale zna zasady rzutowania, potrafi sie nimi posługiwać, potrafi pracować w zespole, umiejętnie podejmuje decyzje.
B_1A_K01T1A_K01C-1T-W-7, T-W-10, T-W-12, T-W-6, T-W-11, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-W-9M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/19B_W01
Wie jakie są rodzaje rzutów i zna zasady rzutowania. Rzuty prostokątne Monge'a, rzuty aksonometryczne.
2,0Nie potrafi rozwiązać tematu.
3,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, zna jedną metodę, potrafi wykonać rysunek rzutowy, nie mieści się limicie czasu, brak "wykończenia" .
3,5Zna tylko jedną metodę rozwiązania zadania. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, znakilka metod. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, drobne błędy graficzne które nie mają wpływu na rozwiązanie końcowe. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Wie jak poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Wie jak prawidłowo wykonać zadanie , zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Wie jak wykonać czytelnie rysunek .
B_1A_C/19B_W02
Wie jaki stosować konstrukcje geometryczne do zapisu rysunku technicznego w rzutacch prostokątnych i w aksonometrii.
2,0Nie potrafi rozwiązać zadania.
3,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, zna tylko jedną metodę, potrafi wykonać rysunek rzutowy, nie mieści się limicie czasu, brak "wykończenia" .
3,5Zna tylko jedną metodę rozwiązania zadania. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, znakilka metod. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, drobne błędy graficzne, które nie mają wpływu na rozwiązanie końcowe. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Wie jak poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Wie jak prawidłowo wykonać zadanie , zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Wie jak wykonać czytelnie rysunek .
B_1A_C/19B_W03
Wie jak wykonać rzuty obiektów, w rzutach prostokątnych Monge'a, oraz aksonometrii. Wie jak rozwiązać ich geometrię przekryć, wie jak wykonać przekroje i rozwinięcia.
2,0Nie potrafi rozwiązać zadania.
3,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, zna tyko jedną metodę, potrafi wykonać rysunek rzutowy, nie mieści się limicie czasu, brak "wykończenia" . Na części ustnej wyjaśnia błędy i kończy pracę.
3,5Zna tylko jedną metodę rozwiązania zadania. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, znakilka metod. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, drobne błędy graficzne które nie mają wpływu na rozwiązanie końcowe. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Wie jak poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Wie jak prawidłowo wykonać zadanie , zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Wie jak wykonać czytelnie rysunek .

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/19B_U01
Umie odczytać rysunki architektoniczno - budowlane a z nich wyznaczać rzeczywiste wielkości np. odległosci między elementami w przestrzeni , prawdziwe wielkości kątów, prawdziwe wielkości przekrojów jak również prawdziwe wielkości elementów pokazanych w rzutach.
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, nie potrafi samodzielnie rozwiązać zadania.
3,0Potrafi rozwiązać poprawnie zadanie, zna tylko jedna metodę jego rozwiązania. Nie ma błędów merytorycznych. Rysunek nie jest czytelny, opis niejednoznaczny lub jego brak.
3,5Potrafi tylko jedną metodą rozwiązć zadanie. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Potrafi poprawnie rozwiązać zadanie, Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, zrobił drobne błędy , które nie mają wpływu na właściwe rozwiązanie końcowe.Opis czytelny. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Potrfi poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Potrafi prawidłowo rozwiązać zadanie. zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Rysunek wykonany czytelnie, właściwie opisany charakteryzujący się wysoką estetyką wykonania.
B_1A_C/19B_U02
Potrafi wykonać rzuty obiektów, w rzutach prostokątnych Monge'a, oraz aksonometrii. Wie jak rozwiązać geometrię przekryć, wie jak wykonać przekroje i rozwinięcia obiektów. Potrafi znaleźć związki zależności pomiędy obiektami geometrycznymi wyznaczyć ich orzenikanie.
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, nie potrafi samodzielnie rozwiązać zadania.
3,0Potrafi rozwiązać poprawnie zadanie, zna tylko jedna metodę jego rozwiązania. Nie ma błędów merytorycznych. Rysunek nie jest czytelny, opis niejednoznaczny lub jego brak.
3,5Potrafi tylko jedną metodą rozwiązć zadanie. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Potrafi poprawnie rozwiązać zadanie, Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, zrobił drobne błędy , które nie mają wpływu na właściwe rozwiązanie końcowe.Opis czytelny. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Potrfi poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Potrafi prawidłowo rozwiązać zadanie. zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Rysunek wykonany czytelnie, właściwie opisany charakteryzujący się wysoką estetyką wykonania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/19B_K01
Doskonale zna zasady rzutowania, potrafi sie nimi posługiwać, potrafi pracować w zespole, umiejętnie podejmuje decyzje.
2,0Student nieaktywny. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student samodzielnie wykonuje pracę. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia.
3,5Studeny wkonuje współpracę na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0
4,0Student smodzielnie wykonuje pracę. Z chęcią przyłącza się do współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia. Chętnie pomaga zrozumieć problem innym.
4,5Student potrafi pracować w zespole. Wykazuje inicjatywę w rozwiązywaniu problemów, jest aktywny. Postępuje odpowiedzialnie.
5,0Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje pracę zespołu. Przedstawia własny sposób rozwiązania zadania. Jest kreatzwny . Jego zachowanie jest zgodne z zasadami etyki.

Literatura podstawowa

  1. Mieczysław Majewski, Geometria Wykreślna, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1991
  2. Tadeusz Rachwał i Stefania Dwuraźna, Geometria Wykreślna, PWN, PWN Lódź, 1964
  3. Zbigniew Lewandowski, Geometria Wykreślna, PWN, PWN Warszawa, 1975
  4. Stanisław Szerszeń, Nauka o rzutach, PWN, PWN Warszawa, 1963

Literatura dodatkowa

  1. Frańciszek i Edward Otto, Zbiór zadań z geometrii wykreślnej, PWN, PWN Warszawa, 1966

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wyznaczanie rzutów wielościanów.2
T-A-2Aksonometria1
T-A-3Sprawdzian z iwelościanów i aksonometrii.1
T-A-4Przekroje wielościanów.2
T-A-5Sprawdzian z przekrojów.1
T-A-6Rozwiązywanie rzutów dachów budynków wolnostojących.1
T-A-7Rozwiązywanie rzutów dachów budynków częściowo przylegających do innych obiektów.1
T-A-8Sprawdzian z dachów.1
T-A-9Rzuty powierzchni prostokreślnych.1
T-A-10Rozwinięcia wielościanów1
T-A-11Test sprawdzający z powierzchni prostokreślnych i rozwinięcia wielościanow.1
T-A-12Wyznaczanie linii przenikani awielościanów.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Aksonometria prostokątna i ukośnokątna.1
T-W-2Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą bezpośrednią.1
T-W-3Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą transformacji układu odniesienia.1
T-W-4Rozwiązania dachów budynków wolnostojących.1
T-W-5Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów.1
T-W-6Linie krzywe. Konstrukcje wynikające z definicji i metody siatkowe rysowania krzywych.1
T-W-7Rzuty okręgu.1
T-W-8Powierzchnie. Rzuty powierzchni obrotowych, krzywokreślnych. Rzuty punktów leżących na powierzchni.1
T-W-9Rzuty powierzchni obrotowych prostokreślnych - rzuty stożka i walca. Rzuty punktów leżących na powierzchni.1
T-W-10Powierzchnie prostokreślne nieobrotowe.1
T-W-11Rozwinięcia wielościanów. Wyznaczanie punktów przebioca wielościanu prostą.1
T-W-12Przenikanie wielościanów.2
T-W-13Przekroje powierzchni.1
T-W-14Wyznaczanie punktów przebicia powierzchni prostą.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ćwiczenia polegają na wspólnym omówieniu kolejności działań w rozwiązaniu problemu, postawionego w zadaniu. Zadanie rozwiązywane jest na tablicy i indywidualnie przez każdego w zeszycie.15
A-A-2Do każdego ćwiczenia przygotowane są zadania do wykonania w domu.11
A-A-3Przygotowanie się do 4 sprawdzianów, następujących po zakończeniu tematu.4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na wykładach obowiązkowa15
A-W-2Zrozumienie i przyswojenie sobie wiedzy podanej na wykładach.15
A-W-3Prowadzenie notatek w trakcie wykładu i uzupełnianie ich przy pomocy przykładów ze stony internetowej.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/19B_W01Wie jakie są rodzaje rzutów i zna zasady rzutowania. Rzuty prostokątne Monge'a, rzuty aksonometryczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
B_1A_W03Wie, jak definiuje się odwzorowania kartograficzne oraz jakie są podstawowe prace geodezyjne w budownictwie
B_1A_W01Ma wiedzę z wybranych działów matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla kierunku budownictwo, niezbędną do formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.
Treści programoweT-W-3Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą transformacji układu odniesienia.
T-W-8Powierzchnie. Rzuty powierzchni obrotowych, krzywokreślnych. Rzuty punktów leżących na powierzchni.
T-W-9Rzuty powierzchni obrotowych prostokreślnych - rzuty stożka i walca. Rzuty punktów leżących na powierzchni.
T-W-4Rozwiązania dachów budynków wolnostojących.
T-W-7Rzuty okręgu.
T-W-13Przekroje powierzchni.
T-W-5Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów.
T-W-11Rozwinięcia wielościanów. Wyznaczanie punktów przebioca wielościanu prostą.
T-W-12Przenikanie wielościanów.
T-W-6Linie krzywe. Konstrukcje wynikające z definicji i metody siatkowe rysowania krzywych.
T-W-14Wyznaczanie punktów przebicia powierzchni prostą.
T-W-10Powierzchnie prostokreślne nieobrotowe.
T-W-1Aksonometria prostokątna i ukośnokątna.
T-W-2Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą bezpośrednią.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozwiązać tematu.
3,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, zna jedną metodę, potrafi wykonać rysunek rzutowy, nie mieści się limicie czasu, brak "wykończenia" .
3,5Zna tylko jedną metodę rozwiązania zadania. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, znakilka metod. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, drobne błędy graficzne które nie mają wpływu na rozwiązanie końcowe. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Wie jak poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Wie jak prawidłowo wykonać zadanie , zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Wie jak wykonać czytelnie rysunek .
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/19B_W02Wie jaki stosować konstrukcje geometryczne do zapisu rysunku technicznego w rzutacch prostokątnych i w aksonometrii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
B_1A_W01Ma wiedzę z wybranych działów matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla kierunku budownictwo, niezbędną do formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa
B_1A_W03Wie, jak definiuje się odwzorowania kartograficzne oraz jakie są podstawowe prace geodezyjne w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.
Treści programoweT-W-11Rozwinięcia wielościanów. Wyznaczanie punktów przebioca wielościanu prostą.
T-W-14Wyznaczanie punktów przebicia powierzchni prostą.
T-W-3Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą transformacji układu odniesienia.
T-W-5Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów.
T-W-12Przenikanie wielościanów.
T-W-10Powierzchnie prostokreślne nieobrotowe.
T-W-8Powierzchnie. Rzuty powierzchni obrotowych, krzywokreślnych. Rzuty punktów leżących na powierzchni.
T-W-9Rzuty powierzchni obrotowych prostokreślnych - rzuty stożka i walca. Rzuty punktów leżących na powierzchni.
T-W-6Linie krzywe. Konstrukcje wynikające z definicji i metody siatkowe rysowania krzywych.
T-W-2Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą bezpośrednią.
T-W-13Przekroje powierzchni.
T-W-7Rzuty okręgu.
T-W-4Rozwiązania dachów budynków wolnostojących.
T-W-1Aksonometria prostokątna i ukośnokątna.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozwiązać zadania.
3,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, zna tylko jedną metodę, potrafi wykonać rysunek rzutowy, nie mieści się limicie czasu, brak "wykończenia" .
3,5Zna tylko jedną metodę rozwiązania zadania. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, znakilka metod. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, drobne błędy graficzne, które nie mają wpływu na rozwiązanie końcowe. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Wie jak poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Wie jak prawidłowo wykonać zadanie , zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Wie jak wykonać czytelnie rysunek .
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/19B_W03Wie jak wykonać rzuty obiektów, w rzutach prostokątnych Monge'a, oraz aksonometrii. Wie jak rozwiązać ich geometrię przekryć, wie jak wykonać przekroje i rozwinięcia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W01Ma wiedzę z wybranych działów matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla kierunku budownictwo, niezbędną do formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa
B_1A_W03Wie, jak definiuje się odwzorowania kartograficzne oraz jakie są podstawowe prace geodezyjne w budownictwie
B_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.
Treści programoweT-W-3Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą transformacji układu odniesienia.
T-W-6Linie krzywe. Konstrukcje wynikające z definicji i metody siatkowe rysowania krzywych.
T-W-5Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów.
T-W-7Rzuty okręgu.
T-W-2Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą bezpośrednią.
T-W-8Powierzchnie. Rzuty powierzchni obrotowych, krzywokreślnych. Rzuty punktów leżących na powierzchni.
T-W-9Rzuty powierzchni obrotowych prostokreślnych - rzuty stożka i walca. Rzuty punktów leżących na powierzchni.
T-W-10Powierzchnie prostokreślne nieobrotowe.
T-W-11Rozwinięcia wielościanów. Wyznaczanie punktów przebioca wielościanu prostą.
T-W-4Rozwiązania dachów budynków wolnostojących.
T-W-14Wyznaczanie punktów przebicia powierzchni prostą.
T-W-13Przekroje powierzchni.
T-W-1Aksonometria prostokątna i ukośnokątna.
T-W-12Przenikanie wielościanów.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozwiązać zadania.
3,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, zna tyko jedną metodę, potrafi wykonać rysunek rzutowy, nie mieści się limicie czasu, brak "wykończenia" . Na części ustnej wyjaśnia błędy i kończy pracę.
3,5Zna tylko jedną metodę rozwiązania zadania. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Wie jak rozwiązać zadanie egzaminacyjne, znakilka metod. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, drobne błędy graficzne które nie mają wpływu na rozwiązanie końcowe. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Wie jak poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Wie jak prawidłowo wykonać zadanie , zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Wie jak wykonać czytelnie rysunek .
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/19B_U01Umie odczytać rysunki architektoniczno - budowlane a z nich wyznaczać rzeczywiste wielkości np. odległosci między elementami w przestrzeni , prawdziwe wielkości kątów, prawdziwe wielkości przekrojów jak również prawdziwe wielkości elementów pokazanych w rzutach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
B_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.
Treści programoweT-A-9Rzuty powierzchni prostokreślnych.
T-A-6Rozwiązywanie rzutów dachów budynków wolnostojących.
T-A-1Wyznaczanie rzutów wielościanów.
T-A-10Rozwinięcia wielościanów
T-A-12Wyznaczanie linii przenikani awielościanów.
T-A-2Aksonometria
T-A-7Rozwiązywanie rzutów dachów budynków częściowo przylegających do innych obiektów.
T-A-4Przekroje wielościanów.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, nie potrafi samodzielnie rozwiązać zadania.
3,0Potrafi rozwiązać poprawnie zadanie, zna tylko jedna metodę jego rozwiązania. Nie ma błędów merytorycznych. Rysunek nie jest czytelny, opis niejednoznaczny lub jego brak.
3,5Potrafi tylko jedną metodą rozwiązć zadanie. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Potrafi poprawnie rozwiązać zadanie, Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, zrobił drobne błędy , które nie mają wpływu na właściwe rozwiązanie końcowe.Opis czytelny. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Potrfi poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Potrafi prawidłowo rozwiązać zadanie. zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Rysunek wykonany czytelnie, właściwie opisany charakteryzujący się wysoką estetyką wykonania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/19B_U02Potrafi wykonać rzuty obiektów, w rzutach prostokątnych Monge'a, oraz aksonometrii. Wie jak rozwiązać geometrię przekryć, wie jak wykonać przekroje i rozwinięcia obiektów. Potrafi znaleźć związki zależności pomiędy obiektami geometrycznymi wyznaczyć ich orzenikanie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
B_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.
Treści programoweT-A-1Wyznaczanie rzutów wielościanów.
T-A-2Aksonometria
T-A-12Wyznaczanie linii przenikani awielościanów.
T-A-6Rozwiązywanie rzutów dachów budynków wolnostojących.
T-A-4Przekroje wielościanów.
T-A-7Rozwiązywanie rzutów dachów budynków częściowo przylegających do innych obiektów.
T-A-9Rzuty powierzchni prostokreślnych.
T-A-10Rozwinięcia wielościanów
Metody nauczaniaM-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce, nie potrafi samodzielnie rozwiązać zadania.
3,0Potrafi rozwiązać poprawnie zadanie, zna tylko jedna metodę jego rozwiązania. Nie ma błędów merytorycznych. Rysunek nie jest czytelny, opis niejednoznaczny lub jego brak.
3,5Potrafi tylko jedną metodą rozwiązć zadanie. Nie ma błędów merytorycznych, rysunek czytelny, brak czytelnych opisów.
4,0Potrafi poprawnie rozwiązać zadanie, Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Potrafi wykonać rysunek rzutowy, zrobił drobne błędy , które nie mają wpływu na właściwe rozwiązanie końcowe.Opis czytelny. Na cęści ustnej wyjaśnia błędy.
4,5Potrfi poprawnie rozwiązać zadanie. Wie jaką dobrać metodę rozwiązania. Opis czytelny.
5,0Potrafi prawidłowo rozwiązać zadanie. zna kilka metod rozwiązania, potrafi wybrać najefektywniejszą. Rysunek wykonany czytelnie, właściwie opisany charakteryzujący się wysoką estetyką wykonania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/19B_K01Doskonale zna zasady rzutowania, potrafi sie nimi posługiwać, potrafi pracować w zespole, umiejętnie podejmuje decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Umiejętność rozwiązania i sporządzenia rysunków rzutowych i aksonometrycznych z uwzględnieniem widoczności poszczególnych fragmentów obiektu. Umijętność rozwiązania geometrii przekryć obiektów, dachy, przekrycia powierzchniowe. Umiejętność wykonania przekroju obiektu, potrafi ustalic zależniści pomiędzy różnymi elementami w przestrzeni (przenikanie). Umiejętność wyznaczenia prawdziwych wiekości elementów obiektu ( rozwinięcia). Umiejetność odczytania informacji zawartych na rysunkach rzutowych.
Treści programoweT-W-7Rzuty okręgu.
T-W-10Powierzchnie prostokreślne nieobrotowe.
T-W-12Przenikanie wielościanów.
T-W-6Linie krzywe. Konstrukcje wynikające z definicji i metody siatkowe rysowania krzywych.
T-W-11Rozwinięcia wielościanów. Wyznaczanie punktów przebioca wielościanu prostą.
T-W-4Rozwiązania dachów budynków wolnostojących.
T-W-3Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą transformacji układu odniesienia.
T-W-5Rozwiązania dachów budynków przylegających do innych obiektów.
T-W-1Aksonometria prostokątna i ukośnokątna.
T-W-8Powierzchnie. Rzuty powierzchni obrotowych, krzywokreślnych. Rzuty punktów leżących na powierzchni.
T-W-2Wyznaczanie przekrojów wielościanów metodą bezpośrednią.
T-W-9Rzuty powierzchni obrotowych prostokreślnych - rzuty stożka i walca. Rzuty punktów leżących na powierzchni.
Metody nauczaniaM-1Wykłady audiowizualne, materiały prezentowane na stronie internetowej Zespołu Geometrii
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nieaktywny. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student samodzielnie wykonuje pracę. Nie wykazuje chęci współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia.
3,5Studeny wkonuje współpracę na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0
4,0Student smodzielnie wykonuje pracę. Z chęcią przyłącza się do współpracy z innymi studentami i prowadzącym zajęcia. Chętnie pomaga zrozumieć problem innym.
4,5Student potrafi pracować w zespole. Wykazuje inicjatywę w rozwiązywaniu problemów, jest aktywny. Postępuje odpowiedzialnie.
5,0Student wykazuje cechy przywódcze, organizuje pracę zespołu. Przedstawia własny sposób rozwiązania zadania. Jest kreatzwny . Jego zachowanie jest zgodne z zasadami etyki.