Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Jeleń <Beata.Jelen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Budownictwo ogólne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejetności i kompetencje w zarządzaniu budowlanym procesem inwestycyjnym na jego poszczególnych etapach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zarządzanie - współczesne podejście do jego roli i znaczenia (generacje zarządzania, społeczeństwa informacyjne) | 1 |
T-W-2 | Funkcje zarządzania. Zarządzanie cyklem życia przedsięwzięcia budowlanego pwiązana ze specyfiką budownictwa | 2 |
T-W-3 | Sposoby i metody kierowania. Psychologia i socjologia o kierowaniu. | 1 |
T-W-4 | Procesy decyzyjne, ocena podwładnych , umiejetność wydawania poleceń - najważniejsze czynniki kierowania | 1 |
T-W-5 | Fazy procesu inwestycyjnego | 1 |
T-W-6 | Etapy budowlanych procesów inwestycyjnych i ich uczestnicy | 2 |
T-W-7 | Programowanie inwestycji budowlanych - uwarunkowania, znaczenie fazy przedinwestycyjnej | 2 |
T-W-8 | Zamawianie robót budowlanych (przetargi, negocjacje, specyfikacje, umowy, kontrakty) | 2 |
T-W-9 | Nowoczesne systemy zarządzania budowlanym procesem inwestycyjnym (CM, MC, DM, PM) | 2 |
T-W-10 | Dokumentacja technologiczno-organizacyjna inwestycji budowlanych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | udział w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | studiowanie literatury | 6 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 6 |
A-W-5 | zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z elementami dyskusji dydaktycznej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_C/39_W01 Wskazuje odpowiednie działania organizacyjne i zarządzające procesem inwestycyjnym, a także dotyczące funkcjonowania podmiotów gospodarczych w dziedzinie budownictwa | B_1A_W18 | T1A_W08, T1A_W09 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_C/39_U01 W oparciu o wiedzę psychologiczną i socjologiczną znajomość wymaganych predyspozycji i umiejętności do kierowania oraz zasad postępowania na stanowiskach kieriowniczych, potrafi umiejetnie określić potrzeby w zakresie samokształcenia się | B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U05 | — | C-1 | T-W-4, T-W-9, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_C/39_K01 Kompetentnie ocenia odpowiedzialność za włane decyzje, definiuje gotowość podporządkowania się wszelkim zasadą pracy zespołowej ( ma poczucie odpowiedzialności za podlegających mu pracowników) | B_1A_K04, B_1A_K05 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
B_1A_C/39_K02 Umiejetnie rozpoznaje ważność podejmowanych decyzji , dąży do ich profesjonalizmu , przestrzega zasad etyki zawodowej. | B_1A_K04, B_1A_K05 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | — | C-1 | T-W-2, T-W-9, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_C/39_W01 Wskazuje odpowiednie działania organizacyjne i zarządzające procesem inwestycyjnym, a także dotyczące funkcjonowania podmiotów gospodarczych w dziedzinie budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Znajomość pokierowania procesem inwestycyjno - budowlanym oraz zarządzania podmiotem gospodarczym funkcjonującym na rynku budowlanym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_C/39_U01 W oparciu o wiedzę psychologiczną i socjologiczną znajomość wymaganych predyspozycji i umiejętności do kierowania oraz zasad postępowania na stanowiskach kieriowniczych, potrafi umiejetnie określić potrzeby w zakresie samokształcenia się | 2,0 | |
3,0 | Umiejetność oceny własnych atutów jako przyszłego kierującego w budownictwie, a także braków wymagających samokształcenia w celu doskonalenia zawodowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_C/39_K01 Kompetentnie ocenia odpowiedzialność za włane decyzje, definiuje gotowość podporządkowania się wszelkim zasadą pracy zespołowej ( ma poczucie odpowiedzialności za podlegających mu pracowników) | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje do podejmowania profesjonalnych decyzji dotyczących zatrządzania ze świadomością ich wagi i własnej odpowiedzialności za podejmowane decyzje | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_C/39_K02 Umiejetnie rozpoznaje ważność podejmowanych decyzji , dąży do ich profesjonalizmu , przestrzega zasad etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Świadomość odpowidzialności za podwładnych i za konieczność przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz zasad pracy zespołowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jaworski K., Metodologia projektowania realizacji budowy, WN PWN S.A., Warszawa, 1999
- Werner W., Proces inwestycyjny dla architektów, OW Polit. Warszawskiej, Warszawa, 1999
- Biliński T.,Czachowski J., Organizacja procesów inwestycyjno-budowlanych, WiPB, Warszawa, 2001
- Praca zbiorowa, Zarządzanie-teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 1999
- Mirski J.Z., Organizacja budowy, WSiP S.A., Warszawa, 1999
- H. Bieniuk, Metody sprawnego zarządzania, Pacet 2004, 2004
- B. Korzuch, M. Cywoniuk, Podstawy zarządzania, WSE, Białystok, 2000
Literatura dodatkowa
- Babiel F., Powodzenie na budowie, E.BECK, Warszawa, 2001
- Ćwik S., Ustawodawstwo budowlane w praktycznym podejściu do procesu inwestycyjnego, Popularno-Naukowe, Szczecin, 2000