Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami pisania planów i treści prac dyplomowych, zasadami tworzenia tekstów technicznych. |
C-3 | Wyrobienie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych, przy przestrzeganiu praw autorskich i zasad etyki zawodowej. |
C-4 | Nabycie umiejętności przygotowania i przedstawienia prezentacji z zakresu pracy dyplomowej. |
C-5 | Nabycie umiejętności formułowania wniosków i opisywania wyników prac własnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Informacje podstawowe na temat pracy dyplomowej i jej obrony. Omówienie zasad przygotowania pracy dyplomowej pod względem formalnym. | 2 |
T-S-2 | Realizacja pracy dyplomowej - materiały źródłowe ( dobór źródeł, spis literatury, zasoby internetu), metodologia przygotowania, układ pracy dyplomowej (strona tytułowa, marginesy, numeracja rozdziałów, numeracja stron, spis treści, opis i numeracja rysunków i tablic, załączniki). Metody wykonywania obliczeń. | 2 |
T-S-3 | Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych i zakresu ich opracowania. | 4 |
T-S-4 | Omówienie wybranych zagadnień technicznych związanych z problematyką prac dyplomowych. | 8 |
T-S-5 | Prezentacja przyjętych w pracach dyplomowych rozwiązań projektowych - dyskusja. | 8 |
T-S-6 | Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej: forma prezentacji, materiały pomocnicze, formułowanie wniosków. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej. Wybór metod rozwiązania zagadnień związanych z tematyką pracy. | 15 |
A-S-3 | Studia literaturowe, dobór materiałów źródłowych, opracowanie wstępnego spisu literatury. | 20 |
A-S-4 | Opracowanie w formie prezentacji przyjętych koncepcji rozwiązania określonego tematem pracy zadania projektowego. | 15 |
A-S-5 | Opracowanie i uporządkowanie ostatecznego spisu literatury z uwzględnieniem różnych źródeł.. | 5 |
A-S-6 | Opracowanie prezentacji przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń). | 15 |
A-S-7 | Opracowanie wniosków końcowych lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania pracy dyplomowej. | 7 |
A-S-8 | Przygotowanie prezentacji do obrony pracy dyplomowej. | 10 |
A-S-9 | Udział w konsultacjach. | 2 |
A-S-10 | Zaliczenie przedmiotu. | 1 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe - wykład problemowy |
M-3 | Metody praktyczne - metoda projektów |
M-4 | Metody aktywizujące - seminarium, dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prezentacja przyjętych koncepcji realizacji zadania projektowego. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności studentów - dyskusja problemowa. |
S-3 | Ocena formująca: Prezentacja przyjętych w pracy dyplomowej rozwiązań projektowych (dotyczących konstrukcji i obliczeń). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/10/2_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. | B_1A_W13 | T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06 | InzA_W01 | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-S-2, T-S-5, T-S-4, T-S-1, T-S-6, T-S-3 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
B_1A_A/10/2_W02 Posiada wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych przy przestrzeganiu praw autorskich i podstawowych zasad etyki zawodowej. | B_1A_W21 | T1A_W10 | — | C-2, C-5, C-1, C-3, C-4 | T-S-6, T-S-5, T-S-4, T-S-1, T-S-3, T-S-2 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/10/2_U01 Potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie. | B_1A_U05 | T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07 | C-4, C-5, C-2, C-1, C-3 | T-S-6, T-S-5, T-S-4, T-S-1, T-S-3, T-S-2 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-3, S-2, S-1 |
B_1A_A/10/2_U02 Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. | B_1A_U19 | T1A_U03 | — | C-3, C-1, C-4, C-2, C-5 | T-S-6, T-S-5, T-S-1, T-S-4, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
B_1A_A/10/2_U03 Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i przedstawienia prezentacji dotyczącej realizacji i wynikow zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej. | B_1A_U21 | T1A_U04 | — | C-1, C-5, C-3, C-2, C-4 | T-S-4, T-S-3, T-S-1, T-S-5, T-S-2, T-S-6 | M-4, M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
B_1A_A/10/2_U04 Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji. | B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U05 | — | C-5, C-3, C-1, C-2, C-4 | T-S-3, T-S-6, T-S-2, T-S-4, T-S-1, T-S-5 | M-4, M-1, M-2, M-3 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_A/10/2_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności. | B_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-4, C-5, C-3 | T-S-4, T-S-5, T-S-2, T-S-1, T-S-6, T-S-3 | M-1, M-4 | S-3, S-2 |
B_1A_A/10/2_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole. | B_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-1, C-3, C-4, C-5 | T-S-3, T-S-5, T-S-1, T-S-4, T-S-2, T-S-6 | M-2, M-4, M-3, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
B_1A_A/10/2_K03 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. | B_1A_K06 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-2, C-5, C-4, C-1, C-3 | T-S-3, T-S-4, T-S-2, T-S-1, T-S-5, T-S-6 | M-2, M-4, M-1, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
B_1A_A/10/2_K04 Potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych. | B_1A_K07 | T1A_K07 | — | C-1, C-4, C-2, C-5, C-3 | T-S-2, T-S-4, T-S-6, T-S-3, T-S-1, T-S-5 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/10/2_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/2_W02 Posiada wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych przy przestrzeganiu praw autorskich i podstawowych zasad etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/10/2_U01 Potrafi poprawnie wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie. | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym potrafi wybrać narzędzia do rozwiązania problemów związanych z realizacją zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/2_U02 Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/2_U03 Ma umiejętność samodzielnego przygotowania i przedstawienia prezentacji dotyczącej realizacji i wynikow zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą realizacji i wyników zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/2_U04 Ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł informacji. | 2,0 | |
3,0 | student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie i widzi potrzebę dalszego kształcenia, potrafi czynnie korzystać z ograniczonych zasobów wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_A/10/2_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się i ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności. | 2,0 | |
3,0 | student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez cale życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/2_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi współpracować w zespole. | 2,0 | |
3,0 | student tylko w podstawowym zakresie potrafi współpracować w zespole, ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za pracę własną | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/2_K03 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym wykazuje inicjatywę przy realizacji pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_A/10/2_K04 Potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych. | 2,0 | |
3,0 | student potrafi w dostatecznym stopniu formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- literatura uzgadniana indywidualnie, w zależności od tematu, i specyfiki, pracy dyplomowej, 2012
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury, z dnia 3 lipca 2003 r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, Dz. U. nr 120 z dnia 3 lipca 2003 r., 2003, z późniejszymi zmianami