Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne
Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje betonowe II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Matematyki |
W-2 | Ukończony kurs Fizyki |
W-3 | Unończony kurs Wytrzymałości materiałów |
W-4 | Ukończony kurs Mechaniki budowli |
W-5 | Ukończony kurs Konstrukcje betonowe - 1 |
W-6 | Ukończony kurs Konstrukcje betonowe - 2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie istoty pracy złożonych konstrukcji żelbetowych. |
C-2 | Umiejętność projektowania zlożonych, nietypowych elementów i konstrukcji żelbetowych oraz doboru typowych dźwigarów sprężonych. |
C-3 | Umiejętność określania rozkładu naprężeń w konstrukcjach i dostosowania do niego układu zbrojenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Hale przemysłowe: statyka ukladów słupowo - ryglowych, sztywność przestrzenna konstrukcji. | 8 |
T-W-2 | Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych. | 4 |
T-W-3 | Projektowanie słupów dwugałęziowych. | 2 |
T-W-4 | Projektowanie krótkich wsporników. | 2 |
T-W-5 | Projektowanie stóp kielichowych. | 2 |
T-W-6 | Konstrukcje przejmujące lokalne obciążenia - docisk miejscowy, przebicie | 4 |
T-W-7 | Żelbetowe konstrukcje zespolone. | 2 |
T-W-8 | Stropy żelbetowe prefabrykowane i monolityczne dwukierunkowo zginane. | 2 |
T-W-9 | Schody żelbetowe. | 2 |
T-W-10 | Układy płytowo-słupowe i stropy grzybkowe - metody obliczeń i zasady konstruowania. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-P-2 | Samodzielne opracowanie indywidualnego projektu. | 25 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 4 |
A-P-4 | Zaliczenie | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Samodzielna praca nad uzupełnieniem wiedzy - studia literaturowe. | 30 |
A-W-3 | Uczestnictwo w konsultacjach. | 6 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 20 |
A-W-5 | Udział w egzaminie. | 3 |
89 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Realizacja indywidualnego zadania projektowego. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_KBI/45_W01 Rozumie istotę złożonych konstrukcji betonowych. | B_1A_W10, B_1A_W08 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05 | — | C-2, C-1 | T-W-6, T-W-10, T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-9 | M-2, M-1 | S-1 |
B_1A_KBI/45_W02 Rozumie specyfikę konstrukcji budowlanych wykonywanych z prefabrykatów. | B_1A_W17 | T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-P-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_KBI/45_U01 Potrafi dobrać typowe elementy prefabrykowane na konstrukcję. | B_1A_U08, B_1A_U02 | T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2 | T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-P-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
B_1A_KBI/45_U02 Potrafi projektować konstrukcje złożone z typowych elementów żelbetowych. | B_1A_U02, B_1A_U05, B_1A_U07 | T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-P-1, T-W-8, T-W-7, T-W-5, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_1A_KBI/45_U03 Potrafi określić rozkład naprężeń w konstrukcjach żelbetowych i dostosować do niego układ zbrojenia. | B_1A_U08 | T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08 | C-3 | T-W-5, T-P-1, T-W-10, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_KBI/45_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. | B_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-3, T-W-6, T-W-10, T-W-7, T-W-1, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-P-1, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_KBI/45_W01 Rozumie istotę złożonych konstrukcji betonowych. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/45_W02 Rozumie specyfikę konstrukcji budowlanych wykonywanych z prefabrykatów. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_KBI/45_U01 Potrafi dobrać typowe elementy prefabrykowane na konstrukcję. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/45_U02 Potrafi projektować konstrukcje złożone z typowych elementów żelbetowych. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_KBI/45_U03 Potrafi określić rozkład naprężeń w konstrukcjach żelbetowych i dostosować do niego układ zbrojenia. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_KBI/45_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. II, III, PWN, Warszawa, 2011
- Knauf M., Obliczenie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
- Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2002
- Kobiak J., Stachurski W., Konstrukcje żelbetowe t. 1-4, Arkady, Warszawa, 1991
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
- Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
- Praca zbiorowa, Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2006