Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje metalowe II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Złożone konstrukcje metalowe II | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Czajkowski <Tomasz.Czajkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs "Zlożone konstrukcje metalowe" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów budownictwa stalowego, takich jak: hale stalowe, estakady suwnicowe, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpiętosci, ze szcegółowym omówieniem procedur normowych |
C-2 | Ugruntowanie wśród studentów zasad opracowywania dokumentacji rysunkowej złożonych budowlanych konstrukci metalowych za pomocą wybranych programów CAD |
C-3 | Zapoznanie studentów z aspektami etyki zawodowej |
C-4 | Wdrożenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z budownictwem stalowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt stalowej estakady suwnicowej. Zakres projektu: obliczenia statyczno – wytrzymałościowe słupów oraz belek estakady, stężeń międzysłupowych oraz wybranych węzłów konstrukcyjno – montażowych; wstępne określenie wymiarów fundamentu. | 15 |
T-P-2 | Rysunek złożeniowy estakady, rysunek roboczy warsztatowy słupa i belki, rysunki robocze montażowe: połączenie belki ze słupem i połączenie słupa z fundamentem; zestawienie stali dla słupa lub belki. | 12 |
27 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady projektowania złożonych stalowych ustrojów konstrukcyjnych: – hale stalowe (obliczanie układów przestrzennych, technologiczność węzłów konstrukcyjno-montażowych); – estakady suwnicowe (podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – budynki wysokie (koncepcje konstrukcyjne, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne); – przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, węzły konstrukcyjne). Pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej w budownictwie | 18 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 27 |
A-P-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 3 |
A-P-3 | Praca własna nad projektem | 35 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu | 2 |
67 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie się do egzaminu (praca własna) | 30 |
A-W-4 | Uczestnictwo w egzaminie | 3 |
53 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metoda projektów |
M-4 | Objaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: Końcowy egzamin pisemny testowy oraz egzamin ustny |
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia: Okresowe pisemne zaliczenie cząstkowe |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia: Końcowe zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_w8_W01 Student jest w stanie zdefiniować i zidentyfikować określone złożone obiekty budownictwa metalowego (hale, estakady, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpietości) oraz zaproponować ich rozwiazania konstrukcyjno-technologiczne zapewniające odpowiedni stopień bezpieczeństwa oraz technologiczności | B_2A_W05 | T2A_W04, T2A_W07 | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2, T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
B_2A_w8_W02 Student jest w stanie wybrać i objaśnić odpowiednie metody analizy, konstruowania i wymiarowania składowych elementow określonych złożonych konstrukcji metalowych | B_2A_W08 | T2A_W04, T2A_W07 | — | C-1, C-2, C-4 | T-P-1, T-P-2, T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1 |
B_2A_w8_W03 Student jest w stanie wskazać i omówić normy techniczne związane z projektowaniem i wytwarzaniem złożonych komstrukcji metalowych | B_2A_W10 | T2A_W08 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_w8_U01 Student umie posłużyć się wybranymi programami CAD przy sporzadzaniu dokumentacji rysunkowej złożonych konstrukcji stalowych (hale, estakady) | B_2A_U08 | T2A_U07 | — | C-2 | T-P-2 | M-3 | S-3 |
B_2A_w8_U02 Student potrafi zdefiniować i zestawić obciążenia działajace na złożone obiekty budownictwa metalowego | B_2A_U15 | T2A_U17 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-3, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
B_2A_w8_U03 Student potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji metalowych (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości, budynki wysokie) | B_2A_U20 | T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
B_2A_w8_U04 Student potrafi zaprojektować węzły konstrukcyjno-montażowe złożonych konstrukcji metalowych | B_2A_U21 | T2A_U18 | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2, T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_w8_K01 Student będzie świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy | B_2A_K02 | T2A_K03 | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-3, M-4 | S-2, S-3 |
B_2A_w8_K02 Student rozumie potrzebę stałego rozszerzania wiedzy dla zwiększania kompetencji zawodowych oraz poziomu ogólnego | B_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-4 | T-W-1, T-P-1, T-P-2 | M-3, M-2 | S-3 |
B_2A_w8_K03 Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką | B_2A_K07 | T2A_K05 | — | C-3 | T-W-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_w8_W01 Student jest w stanie zdefiniować i zidentyfikować określone złożone obiekty budownictwa metalowego (hale, estakady, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpietości) oraz zaproponować ich rozwiazania konstrukcyjno-technologiczne zapewniające odpowiedni stopień bezpieczeństwa oraz technologiczności | 2,0 | |
3,0 | Student umie omówić podstawowe rozwiązania konstrukcyjne wybranych zlożonych obiektów budownictwa sytalowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_w8_W02 Student jest w stanie wybrać i objaśnić odpowiednie metody analizy, konstruowania i wymiarowania składowych elementow określonych złożonych konstrukcji metalowych | 2,0 | |
3,0 | Student umie omówić i praktycznie zastosować metodę analizy, konstruowania i wymiarowania hal stalowych przemyslowych oraz estakad suwniczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_w8_W03 Student jest w stanie wskazać i omówić normy techniczne związane z projektowaniem i wytwarzaniem złożonych komstrukcji metalowych | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe normy związane z projektowaniem złożonych konstrukcji stalowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_w8_U01 Student umie posłużyć się wybranymi programami CAD przy sporzadzaniu dokumentacji rysunkowej złożonych konstrukcji stalowych (hale, estakady) | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonać rysunki estakady suwniczej w zakresie odwzorowania konstrukcji, bez pełnego opisu łączników oraz detali konstrukcyjnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_w8_U02 Student potrafi zdefiniować i zestawić obciążenia działajace na złożone obiekty budownictwa metalowego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić i ogólnie omówić obciążenia działające na złożone obiekty budownictwa stalowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_w8_U03 Student potrafi zaprojektować elementy złożonych konstrukcji metalowych (hale, estakady, przekrycia dużych rozpiętości, budynki wysokie) | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia statyczno-wytrzymałościowe głównych elementów konstrukcyjnych złożonych obiektów budownictwa stalowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_w8_U04 Student potrafi zaprojektować węzły konstrukcyjno-montażowe złożonych konstrukcji metalowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przeprowadzić obliczenia oraz wykonać szkice głównych węzłów konstrukcyjno-montażowych złożonych obiektów budownictwa stalowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_w8_K01 Student będzie świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swojej pracy | 2,0 | |
3,0 | Wykonana praca nie zawiera wyników absurdalnych lub skopiowanych z innych prac | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_w8_K02 Student rozumie potrzebę stałego rozszerzania wiedzy dla zwiększania kompetencji zawodowych oraz poziomu ogólnego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukać oraz przestudiować podstawowe informacje dotyczące wykonywanego zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_w8_K03 Student ma świadomość społecznej odpowiedzialności przy wykonywaniu swojego zawodu i związanej z tym jego etyką | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi poprawnie zdefiniować podstawowe kryteria etyki zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Biegus Antoni, Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
- Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004
- Matysiak Antoni, Budownictwo stalowe: Belki podsuwnicowe, estakady, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Poznań, 1994
- Giżejowski M. i inni, Budownictwo ogólne, t.5, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010, Praca zbiorowa pod kierunkiem Mariana Giżejowskiego
- Praca zbiorowa, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Pałkowski Szymon, Konstrukcje stalowe. Wybrane zagadnienia obliczania i projektowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010
- Kapela Marek, Sieczkowski Józef, Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003
- Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
- Goczek Jerzy, Supeł Łukasz, Gajdziński Michał, Przykłady obliczeń konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011