Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Hydrologia II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Hydrologia II
Specjalność Budownictwo Wodne
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 18 2,00,40egzamin
ćwiczenia audytoryjneA7 9 1,00,28zaliczenie
projektyP7 27 2,00,32zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana umiejętność logicznego myślenia, przynajmniej w elementarnym zakresie
W-2Wymagana wiedza z matematyki
W-3Wymagana wiedza z fizyki
W-4Ukończony kurs: Hydraulika i hydrologia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumie procesy hydrologiczne i ich współzależności
C-2Potrafi przetwarzać informacje hydrologiczne
C-3Potrafi stosować podstawowe metody obliczeniowe używane w hydrologii i wykonywać elementy operatów hydrologicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Utrwalanie wiedzy z hydrologii8
T-A-2Kolokwium1
9
projekty
T-P-1Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - omówienie zakresu operatu2
T-P-2Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - praca własna studentów3
T-P-3Wyznaczanie krzywych związku stan-przepływ - omówienie operatu2
T-P-4Wyznaczanie krzywych związku stan-przeplyw - praca własna studentów5
T-P-5Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - omówienie zakresu operatu2
T-P-6Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - praca własna studentów5
T-P-7Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - omówienie operatu2
T-P-8Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - praca własna studentów6
27
wykłady
T-W-1Budowa atmosfery, powstawanie chmur i opadów1
T-W-2Charakterystyki opadów cieklych, metoda hipsometryczna2
T-W-3Charakterystyki opadów stałych1
T-W-4Parowanie i transpiracja1
T-W-5Rodzaje retencji, metody wyznaczania retencji podziemnej1
T-W-6Teoria Hortona spływu powierzchniowego, przegląd metod wyznaczania współczynnika odpływu1
T-W-7Krzywe hydrograficzne - analiza i obróbka danych, metody wyznaczania parametrów równań związku stan-przepływ, krzywa całkowa przepływów3
T-W-8Podstawowe pojęcia statystyczne używane w hydrologii2
T-W-9Krzywe prawdopodobieństwa, metody wyznaczania parametrów rozkładów zmiennych losowych2
T-W-10Ruch rumowiska w ciekach - pomiary, metody określania1
T-W-11Metody określania przepływów charakterystycznych2
T-W-12Test egzaminacyjny sprawdzający wiedzę1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach ćwiczeniowych9
A-A-2Przygotowanie do kolokwium18
A-A-3Udział w konsultacjach3
30
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach ćwiczeniowych27
A-P-2Opracowywanie operatu27
A-P-3Uczestnictwo w konsultacjach6
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Samodzielne studiowanie przedmiotu30
A-W-3Udział w konsultacjach2
A-W-4Przygotowanie do testu zaliczeniowego10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności operatów hydrologicznych
S-2Ocena formująca: Kontrola terminowości wykonywania operatów hydrologicznych
S-3Ocena formująca: Kolokwium
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładanego materiału
S-5Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy z wykładanego materiału

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_BW/37_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu hydrologii
B_1A_W05T1A_W02, T1A_W03C-3, C-1, C-2T-W-9, T-A-1, T-P-2, T-W-4, T-A-2, T-W-2, T-P-3, T-P-4, T-W-12, T-W-7, T-P-1, T-W-6, T-P-6, T-W-3, T-P-5, T-W-1, T-W-8, T-P-8, T-P-7, T-W-11, T-W-5, T-W-10M-2, M-1, M-3S-3, S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_BW/37_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii
B_1A_U08T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-3, C-1T-P-5, T-P-7, T-P-6, T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-2, T-P-8M-3, M-1, M-2S-2, S-1, S-4, S-3
B_1A_BW/37_U02
Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
B_1A_U10T1A_U08InzA_U01C-2, C-1, C-3T-P-7, T-P-3, T-P-1, T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-6, T-P-8M-1, M-2, M-3S-4, S-3, S-1, S-2
B_1A_BW/37_U03
Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego z zakresu hydrologii
B_1A_U19T1A_U03C-3, C-2, C-1T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-2, T-P-6, T-P-8, T-P-7, T-P-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_BW/37_K01
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wplyw na procesy hydrologiczne
B_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1T-W-6, T-W-4, T-W-10, T-W-1M-1S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_BW/37_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu hydrologii
2,0Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu hydrologii
3,0Rozwiązuje test w granicach 52-62%; poszczególne elementy operatu hydrologicznego wykonał poprawnie po ustalonym terminie
3,5Rozwiązuje test w granicach 63-72%; poszczególne elementy operatu hydrologicznego wykonał poprawnie w ustalonym terminie
4,0Rozwiązuje test w granicach 73-82%; poszczególne elementy operatu hydrologicznego wykonał poprawnie w ustalonym terminie
4,5Rozwiązuje test w granicach 83-92%; poszczególne elementy operatu hydrologicznego wykonał poprawnie w ustalonym terminie zachowując szczególną staranność
5,0Rozwiązuje test w granicach 93-100%; poszczególne elementy operatu hydrologicznego wykonał poprawnie w ustalonym terminie zachowując szczególną staranność i wykazując inicjatywę badawczą

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_BW/37_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii
2,0Nie potrafi rozwiązywać podstawowych zagadnień inżynierskich z zakresu hydrologii
3,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu dobrym
4,5Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu bardzo dobrym
B_1A_BW/37_U02
Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
2,0Nie potrafi planować ani przeprowadzać symulacji komputerowych z zakresu hydrologii
3,0Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii w stopniu dość dobrym; potrafi interpretować wyniki i wyciągać wnioski w ograniczonym zakresie
4,0Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii w stopniu dobrym; potrafi samodzielnie interpretować wyniki i wyciągać wnioski
4,5Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii w stopniu ponad dobrym; potrafi samodzielnie interpretować wyniki i wyciągać wnioski, wykazuje inwencję badawczą
5,0Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii w stopniu bardzo dobrym; potrafi samodzielnie interpretować wyniki i wyciągać wnioski, wykazuje inwencję badawczą w wysokim stopniu
B_1A_BW/37_U03
Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego z zakresu hydrologii
2,0Nie potrafi sporządzić dokumentacji hydrologicznej
3,0Potrafi sporządzić dokumentację hydrologiczną w podstawowym zakresie, jakość merytoryczna i staranność wykonania dostateczne
3,5Potrafi sporządzić dokumentację hydrologiczną w podstawowym zakresie, jakość merytoryczna i staranność wykonania dość dobre
4,0Potrafi sporządzić dokumentację hydrologiczną w podstawowym zakresie, jakość merytoryczna i staranność wykonania dobre
4,5Potrafi sporządzić dokumentację hydrologiczną w zakresie wykraczającym poza wymagania podstawowe, jakość merytoryczna i staranność wykonania dobre
5,0Potrafi sporządzić dokumentację hydrologiczną w zakresie wykraczającym poza wymagania podstawowe, jakość merytoryczna i staranność wykonania bardzo dobre

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_BW/37_K01
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wplyw na procesy hydrologiczne
2,0Nie rozumie pozatechnicznych skutków działalności inżynierskiej ani jej wpływu na procesy hydrologiczne
3,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na procesy hydrologiczne w stopniu dostatecznym
3,5Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na procesy hydrologiczne w stopniu dość dobrym
4,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na procesy hydrologiczne w stopniu dobrym
4,5Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na procesy hydrologiczne w stopniu ponad dobrym
5,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na procesy hydrologiczne w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Byczkowski A., Hydrologia, SGGW, Warszawa, 1999
  2. Lambor J., Hydrologia inżynierska, Arkady, Warszawa, 1971

Literatura dodatkowa

  1. Brzeziński J., Ozga-Zielińska M., Hydrologia stosowana, PWN, Warszawa, 1997
  2. Eagleson P.S., Hydrologia dynamiczna, PWN, Warszawa, 1978
  3. Kaczmarek Z., Metody statystyczne w hydrologii i meteorologii, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1970
  4. Bajkiewicz-Grabowska E. i in., Hydrometria, PWN, Warszawa, 1993

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Utrwalanie wiedzy z hydrologii8
T-A-2Kolokwium1
9

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - omówienie zakresu operatu2
T-P-2Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - praca własna studentów3
T-P-3Wyznaczanie krzywych związku stan-przepływ - omówienie operatu2
T-P-4Wyznaczanie krzywych związku stan-przeplyw - praca własna studentów5
T-P-5Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - omówienie zakresu operatu2
T-P-6Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - praca własna studentów5
T-P-7Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - omówienie operatu2
T-P-8Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - praca własna studentów6
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Budowa atmosfery, powstawanie chmur i opadów1
T-W-2Charakterystyki opadów cieklych, metoda hipsometryczna2
T-W-3Charakterystyki opadów stałych1
T-W-4Parowanie i transpiracja1
T-W-5Rodzaje retencji, metody wyznaczania retencji podziemnej1
T-W-6Teoria Hortona spływu powierzchniowego, przegląd metod wyznaczania współczynnika odpływu1
T-W-7Krzywe hydrograficzne - analiza i obróbka danych, metody wyznaczania parametrów równań związku stan-przepływ, krzywa całkowa przepływów3
T-W-8Podstawowe pojęcia statystyczne używane w hydrologii2
T-W-9Krzywe prawdopodobieństwa, metody wyznaczania parametrów rozkładów zmiennych losowych2
T-W-10Ruch rumowiska w ciekach - pomiary, metody określania1
T-W-11Metody określania przepływów charakterystycznych2
T-W-12Test egzaminacyjny sprawdzający wiedzę1
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach ćwiczeniowych9
A-A-2Przygotowanie do kolokwium18
A-A-3Udział w konsultacjach3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach ćwiczeniowych27
A-P-2Opracowywanie operatu27
A-P-3Uczestnictwo w konsultacjach6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Samodzielne studiowanie przedmiotu30
A-W-3Udział w konsultacjach2
A-W-4Przygotowanie do testu zaliczeniowego10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BW/37_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu hydrologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W05Ma podstawową wiedzę z mechaniki płynów i hydrologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Potrafi stosować podstawowe metody obliczeniowe używane w hydrologii i wykonywać elementy operatów hydrologicznych
C-1Rozumie procesy hydrologiczne i ich współzależności
C-2Potrafi przetwarzać informacje hydrologiczne
Treści programoweT-W-9Krzywe prawdopodobieństwa, metody wyznaczania parametrów rozkładów zmiennych losowych
T-A-1Utrwalanie wiedzy z hydrologii
T-P-2Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - praca własna studentów
T-W-4Parowanie i transpiracja
T-A-2Kolokwium
T-W-2Charakterystyki opadów cieklych, metoda hipsometryczna
T-P-3Wyznaczanie krzywych związku stan-przepływ - omówienie operatu
T-P-4Wyznaczanie krzywych związku stan-przeplyw - praca własna studentów
T-W-12Test egzaminacyjny sprawdzający wiedzę
T-W-7Krzywe hydrograficzne - analiza i obróbka danych, metody wyznaczania parametrów równań związku stan-przepływ, krzywa całkowa przepływów
T-P-1Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - omówienie zakresu operatu
T-W-6Teoria Hortona spływu powierzchniowego, przegląd metod wyznaczania współczynnika odpływu
T-P-6Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - praca własna studentów
T-W-3Charakterystyki opadów stałych
T-P-5Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - omówienie zakresu operatu
T-W-1Budowa atmosfery, powstawanie chmur i opadów
T-W-8Podstawowe pojęcia statystyczne używane w hydrologii
T-P-8Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - praca własna studentów
T-P-7Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - omówienie operatu
T-W-11Metody określania przepływów charakterystycznych
T-W-5Rodzaje retencji, metody wyznaczania retencji podziemnej
T-W-10Ruch rumowiska w ciekach - pomiary, metody określania
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Kolokwium
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności operatów hydrologicznych
S-2Ocena formująca: Kontrola terminowości wykonywania operatów hydrologicznych
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładanego materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu hydrologii
3,0Rozwiązuje test w granicach 52-62%; poszczególne elementy operatu hydrologicznego wykonał poprawnie po ustalonym terminie
3,5Rozwiązuje test w granicach 63-72%; poszczególne elementy operatu hydrologicznego wykonał poprawnie w ustalonym terminie
4,0Rozwiązuje test w granicach 73-82%; poszczególne elementy operatu hydrologicznego wykonał poprawnie w ustalonym terminie
4,5Rozwiązuje test w granicach 83-92%; poszczególne elementy operatu hydrologicznego wykonał poprawnie w ustalonym terminie zachowując szczególną staranność
5,0Rozwiązuje test w granicach 93-100%; poszczególne elementy operatu hydrologicznego wykonał poprawnie w ustalonym terminie zachowując szczególną staranność i wykazując inicjatywę badawczą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BW/37_U01Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Potrafi przetwarzać informacje hydrologiczne
C-3Potrafi stosować podstawowe metody obliczeniowe używane w hydrologii i wykonywać elementy operatów hydrologicznych
C-1Rozumie procesy hydrologiczne i ich współzależności
Treści programoweT-P-5Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - omówienie zakresu operatu
T-P-7Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - omówienie operatu
T-P-6Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - praca własna studentów
T-P-3Wyznaczanie krzywych związku stan-przepływ - omówienie operatu
T-P-4Wyznaczanie krzywych związku stan-przeplyw - praca własna studentów
T-P-1Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - omówienie zakresu operatu
T-P-2Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - praca własna studentów
T-P-8Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - praca własna studentów
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Kontrola terminowości wykonywania operatów hydrologicznych
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności operatów hydrologicznych
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładanego materiału
S-3Ocena formująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozwiązywać podstawowych zagadnień inżynierskich z zakresu hydrologii
3,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu dobrym
4,5Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BW/37_U02Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-2Potrafi przetwarzać informacje hydrologiczne
C-1Rozumie procesy hydrologiczne i ich współzależności
C-3Potrafi stosować podstawowe metody obliczeniowe używane w hydrologii i wykonywać elementy operatów hydrologicznych
Treści programoweT-P-7Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - omówienie operatu
T-P-3Wyznaczanie krzywych związku stan-przepływ - omówienie operatu
T-P-1Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - omówienie zakresu operatu
T-P-5Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - omówienie zakresu operatu
T-P-4Wyznaczanie krzywych związku stan-przeplyw - praca własna studentów
T-P-2Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - praca własna studentów
T-P-6Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - praca własna studentów
T-P-8Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - praca własna studentów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładanego materiału
S-3Ocena formująca: Kolokwium
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności operatów hydrologicznych
S-2Ocena formująca: Kontrola terminowości wykonywania operatów hydrologicznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi planować ani przeprowadzać symulacji komputerowych z zakresu hydrologii
3,0Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii w stopniu dość dobrym; potrafi interpretować wyniki i wyciągać wnioski w ograniczonym zakresie
4,0Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii w stopniu dobrym; potrafi samodzielnie interpretować wyniki i wyciągać wnioski
4,5Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii w stopniu ponad dobrym; potrafi samodzielnie interpretować wyniki i wyciągać wnioski, wykazuje inwencję badawczą
5,0Potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii w stopniu bardzo dobrym; potrafi samodzielnie interpretować wyniki i wyciągać wnioski, wykazuje inwencję badawczą w wysokim stopniu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BW/37_U03Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego z zakresu hydrologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Potrafi stosować podstawowe metody obliczeniowe używane w hydrologii i wykonywać elementy operatów hydrologicznych
C-2Potrafi przetwarzać informacje hydrologiczne
C-1Rozumie procesy hydrologiczne i ich współzależności
Treści programoweT-P-4Wyznaczanie krzywych związku stan-przeplyw - praca własna studentów
T-P-5Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - omówienie zakresu operatu
T-P-3Wyznaczanie krzywych związku stan-przepływ - omówienie operatu
T-P-2Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - praca własna studentów
T-P-6Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - praca własna studentów
T-P-8Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - praca własna studentów
T-P-7Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - omówienie operatu
T-P-1Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - omówienie zakresu operatu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Kontrola terminowości wykonywania operatów hydrologicznych
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności operatów hydrologicznych
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładanego materiału
S-3Ocena formująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi sporządzić dokumentacji hydrologicznej
3,0Potrafi sporządzić dokumentację hydrologiczną w podstawowym zakresie, jakość merytoryczna i staranność wykonania dostateczne
3,5Potrafi sporządzić dokumentację hydrologiczną w podstawowym zakresie, jakość merytoryczna i staranność wykonania dość dobre
4,0Potrafi sporządzić dokumentację hydrologiczną w podstawowym zakresie, jakość merytoryczna i staranność wykonania dobre
4,5Potrafi sporządzić dokumentację hydrologiczną w zakresie wykraczającym poza wymagania podstawowe, jakość merytoryczna i staranność wykonania dobre
5,0Potrafi sporządzić dokumentację hydrologiczną w zakresie wykraczającym poza wymagania podstawowe, jakość merytoryczna i staranność wykonania bardzo dobre
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BW/37_K01Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wplyw na procesy hydrologiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Rozumie procesy hydrologiczne i ich współzależności
Treści programoweT-W-6Teoria Hortona spływu powierzchniowego, przegląd metod wyznaczania współczynnika odpływu
T-W-4Parowanie i transpiracja
T-W-10Ruch rumowiska w ciekach - pomiary, metody określania
T-W-1Budowa atmosfery, powstawanie chmur i opadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładanego materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie pozatechnicznych skutków działalności inżynierskiej ani jej wpływu na procesy hydrologiczne
3,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na procesy hydrologiczne w stopniu dostatecznym
3,5Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na procesy hydrologiczne w stopniu dość dobrym
4,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na procesy hydrologiczne w stopniu dobrym
4,5Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na procesy hydrologiczne w stopniu ponad dobrym
5,0Rozumie pozatechniczne skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na procesy hydrologiczne w stopniu bardzo dobrym