Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje budowlane 5:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje budowlane 5
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Stefan Nowaczyk <s_nowaczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,56egzamin
projektyP5 15 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wytrzymałosc materiałów
W-2Mechanika budowli
W-3Konstrukcje budowlane-1
W-4Konstrukcje budowlane-2
W-5Konstrukcje budowlane-3

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejetności wykorzystania współczesnych materiałów i technologii budowlanych w kształtowaniu formy obiektów architektonicznych
C-2Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów: hale stalowe, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpiętości
C-3Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, współpracy międzybranżowej, przestrzegania przepisów prawa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1prezentacja konstrukcji w zrealizowanych unikalnych obiektach7
T-P-2analiza wybranego projektu studenckiego pod względem poprawności zastosowanych materiałów dla przyjętego układu przestrzennego konstrukcji;8
15
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka układów konstrukcyjnych (istota pracy konstrukcji, klasyfikacja układów, zasady kształtowania układów konstrukcyjnych).2
T-W-2Konstrukcje prefabrykowane (rodzaje, zastosowania).1
T-W-3Budynki wysokościowe (koncepcje konstrukcyjne,uwarunkowania architektoniczne, uwarunkowania konstrukcyjno-materiałowe) w Polsce i na świecie.2
T-W-4Przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, wezły konstrukcyjne).2
T-W-5Konstrukcje wybranych budowli o specjalnym przeznaczeniu ( maszty, mosty, budowle wieżowe).1
T-W-6Projektowanie konstrukcji budowlanych z wykorzystanim techniki komputerowej.1
T-W-7Betony nowej generacji (betony wysokowartościowe, ultrawysokowartościowe, samozagęszczalne, samonaprawialne, samoczyszczące, transparentne, architektoniczne)2
T-W-8Tkaniny architektoniczne (rodzaje, zastosowania, wezły konstrukcyjne).1
T-W-9Przyczyny powstawania awarii i katastrof budowlanych, zabezpieczenie przed pożarem1
T-W-10Trwałość i bezpieczeństwo budowli (czynniki wpływające na trwałość konstrukcji, wpływ czynników fizyko-chemicznych, zapobieganie niszczeniu1
T-W-11Kierunki rozwoju konstrukcji budowlanych.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2samodzielne przygotowanie prezentacji23
A-P-3studia literaturowe10
A-P-4udział w konsultacjach10
A-P-5zaliczenie2
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2praca własna - poszerzenie wiedzy w oparciu o podana literature8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
A-W-4Egzamin2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny, multimedialny
M-2ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: egzamin
S-2Ocena formująca: zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A32_W01
zna i rozumie zasady konstruowania złożonych konstrukcji, w tym przestrzennych
A_1A_W04T1A_W03InzA_W02, InzA_W05C-2T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2
A_1A_A32_W02
zna nowoczesne materiały, technologie i najnowsze trendy w złozonych obiektach (hale, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpietosci, mosty,) oraz zaproponowac ich rozwiazania konstrukcyjno-technologiczne
A_1A_W23, A_1A_W03T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-2, C-1T-W-11, T-W-6, T-P-2, T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-W-8M-1, M-2S-1
A_1A_A32_W03
definiuje złożoność problemów technicznych związanych z projektowaniem i realizacją unikalnych obiektów
A_1A_W23T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-W-3, T-P-2, T-W-4, T-P-1, T-W-5, T-W-6, T-W-11, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2
A_1A_A32_W04
zna i rozumie zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji
C-2, C-1T-W-10, T-P-2, T-W-9, T-P-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A32_U01
ma umiejętność projektowania obiektów złożonych, wielofunkcyjnych
A_1A_U25, A_1A_U04, A_1A_U06, A_1A_U18T1A_U01, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-2, C-1T-P-2, T-W-11, T-P-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2
A_1A_A32_U02
opisuje technologie oraz współczesne materiały budowlane zastosowane w realizacji unikalnych projektów
A_1A_U04, A_1A_U06, A_1A_U18, A_1A_U25T1A_U01, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-W-8, T-W-2, T-W-7M-2, M-1S-2, S-1
A_1A_A32_U03
potrafi opracować prezentację multimedialną dotyczącą analizowanej struktury
A_1A_U11T1A_U03, T1A_U04, T1A_U15InzA_U07C-2, C-1T-P-2, T-P-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A32_K01
ma świadomość konieczności samorozwoju, odpowiedzialności zawodowej, rozumie potrzebę współdziałania z międzybranżowym zespołem
A_1A_K02, A_1A_K01, A_1A_K04T1A_K01, T1A_K03, T1A_K07T-P-1, T-W-9, T-W-1, T-W-11, T-P-2, T-W-10M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A32_W01
zna i rozumie zasady konstruowania złożonych konstrukcji, w tym przestrzennych
2,0
3,0potrafi odpowiedzieć ustnie na kontrolne pytania z zakresu wykładu, ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A32_W02
zna nowoczesne materiały, technologie i najnowsze trendy w złozonych obiektach (hale, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpietosci, mosty,) oraz zaproponowac ich rozwiazania konstrukcyjno-technologiczne
2,0
3,0potrafi odpowiedzieć ustnie na kontrolne pytania z zakresu wykładu, ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A32_W03
definiuje złożoność problemów technicznych związanych z projektowaniem i realizacją unikalnych obiektów
2,0
3,0potrafi w dostatecznym stopniu pozyskiwać informacje z właściwie dobranych zródeł: literatury, baz danych, w tym Internetu, a nastepnie poprawnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczacą realizacji unikalnego obiektu ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A32_W04
zna i rozumie zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji
2,0
3,0w stopniudostatecznym identyfikuje uwarunkowania i ograniczenia na proces projektowania wynikający z zapewnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A32_U01
ma umiejętność projektowania obiektów złożonych, wielofunkcyjnych
2,0
3,0student zna oraz rozumie zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów w zakresie i formie zaakceptowanej przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A32_U02
opisuje technologie oraz współczesne materiały budowlane zastosowane w realizacji unikalnych projektów
2,0
3,0student zna oraz rozumie podstawowe technologie w zakresie i formie zaakceptowanej przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A32_U03
potrafi opracować prezentację multimedialną dotyczącą analizowanej struktury
2,0
3,0student potrafi przygotować prezentację multimedialną w zakresie i formie zaakceptowanej przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A32_K01
ma świadomość konieczności samorozwoju, odpowiedzialności zawodowej, rozumie potrzebę współdziałania z międzybranżowym zespołem
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu potrafi wsółpracować w zespole międzybranżowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Biegus A., Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
  2. Kapela M., Sieczkowski J., Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003
  3. Markiewicz P., Prezentacja nowoczesnych technologii budowlanych, Archi-Plus, Kraków, 2003
  4. Mielczarek Z., Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym, Arkady, Warszawa, 2001
  5. Pawłowski A., Cała I., Budynki wysokie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
  6. Praca zbiorowa pod kierunkiem M. Giżejowskiego i J. Ziółko, Budownictwo ogólne tom. 5, stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2011
  7. Starosolski W., Konstrukcje zelbetowe, t. I, II, III, PWN, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. czasopismo: A&B, 2012
  2. czasopismo: Architektura, 2012
  3. czasopismo: Detail, 2012
  4. Czasopismo: Materiały budowlane, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1prezentacja konstrukcji w zrealizowanych unikalnych obiektach7
T-P-2analiza wybranego projektu studenckiego pod względem poprawności zastosowanych materiałów dla przyjętego układu przestrzennego konstrukcji;8
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka układów konstrukcyjnych (istota pracy konstrukcji, klasyfikacja układów, zasady kształtowania układów konstrukcyjnych).2
T-W-2Konstrukcje prefabrykowane (rodzaje, zastosowania).1
T-W-3Budynki wysokościowe (koncepcje konstrukcyjne,uwarunkowania architektoniczne, uwarunkowania konstrukcyjno-materiałowe) w Polsce i na świecie.2
T-W-4Przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, wezły konstrukcyjne).2
T-W-5Konstrukcje wybranych budowli o specjalnym przeznaczeniu ( maszty, mosty, budowle wieżowe).1
T-W-6Projektowanie konstrukcji budowlanych z wykorzystanim techniki komputerowej.1
T-W-7Betony nowej generacji (betony wysokowartościowe, ultrawysokowartościowe, samozagęszczalne, samonaprawialne, samoczyszczące, transparentne, architektoniczne)2
T-W-8Tkaniny architektoniczne (rodzaje, zastosowania, wezły konstrukcyjne).1
T-W-9Przyczyny powstawania awarii i katastrof budowlanych, zabezpieczenie przed pożarem1
T-W-10Trwałość i bezpieczeństwo budowli (czynniki wpływające na trwałość konstrukcji, wpływ czynników fizyko-chemicznych, zapobieganie niszczeniu1
T-W-11Kierunki rozwoju konstrukcji budowlanych.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2samodzielne przygotowanie prezentacji23
A-P-3studia literaturowe10
A-P-4udział w konsultacjach10
A-P-5zaliczenie2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2praca własna - poszerzenie wiedzy w oparciu o podana literature8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
A-W-4Egzamin2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A32_W01zna i rozumie zasady konstruowania złożonych konstrukcji, w tym przestrzennych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W04ma podstawową wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów, mechaniki budowli, konstrukcji budowlanych, rozumie pracę elementów i prostych konstrukcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów: hale stalowe, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpiętości
Treści programoweT-W-5Konstrukcje wybranych budowli o specjalnym przeznaczeniu ( maszty, mosty, budowle wieżowe).
T-W-2Konstrukcje prefabrykowane (rodzaje, zastosowania).
T-W-3Budynki wysokościowe (koncepcje konstrukcyjne,uwarunkowania architektoniczne, uwarunkowania konstrukcyjno-materiałowe) w Polsce i na świecie.
T-W-4Przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, wezły konstrukcyjne).
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, multimedialny
M-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin
S-2Ocena formująca: zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi odpowiedzieć ustnie na kontrolne pytania z zakresu wykładu, ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A32_W02zna nowoczesne materiały, technologie i najnowsze trendy w złozonych obiektach (hale, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpietosci, mosty,) oraz zaproponowac ich rozwiazania konstrukcyjno-technologiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W23zna w podstawowym zakresie nowoczesne materiały i technologie, współczesne realizacje oraz najnowsze trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce
A_1A_W03zna materiały budowlane (asortyment, charakterystyka, zastosowanie…) i właściwości wykonanych z nich przegród oraz innych ustrojów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów: hale stalowe, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpiętości
C-1Nabycie umiejetności wykorzystania współczesnych materiałów i technologii budowlanych w kształtowaniu formy obiektów architektonicznych
Treści programoweT-W-11Kierunki rozwoju konstrukcji budowlanych.
T-W-6Projektowanie konstrukcji budowlanych z wykorzystanim techniki komputerowej.
T-P-2analiza wybranego projektu studenckiego pod względem poprawności zastosowanych materiałów dla przyjętego układu przestrzennego konstrukcji;
T-P-1prezentacja konstrukcji w zrealizowanych unikalnych obiektach
T-W-4Przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, wezły konstrukcyjne).
T-W-3Budynki wysokościowe (koncepcje konstrukcyjne,uwarunkowania architektoniczne, uwarunkowania konstrukcyjno-materiałowe) w Polsce i na świecie.
T-W-5Konstrukcje wybranych budowli o specjalnym przeznaczeniu ( maszty, mosty, budowle wieżowe).
T-W-2Konstrukcje prefabrykowane (rodzaje, zastosowania).
T-W-7Betony nowej generacji (betony wysokowartościowe, ultrawysokowartościowe, samozagęszczalne, samonaprawialne, samoczyszczące, transparentne, architektoniczne)
T-W-1Ogólna charakterystyka układów konstrukcyjnych (istota pracy konstrukcji, klasyfikacja układów, zasady kształtowania układów konstrukcyjnych).
T-W-8Tkaniny architektoniczne (rodzaje, zastosowania, wezły konstrukcyjne).
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, multimedialny
M-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi odpowiedzieć ustnie na kontrolne pytania z zakresu wykładu, ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A32_W03definiuje złożoność problemów technicznych związanych z projektowaniem i realizacją unikalnych obiektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W23zna w podstawowym zakresie nowoczesne materiały i technologie, współczesne realizacje oraz najnowsze trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejetności wykorzystania współczesnych materiałów i technologii budowlanych w kształtowaniu formy obiektów architektonicznych
C-2Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów: hale stalowe, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpiętości
Treści programoweT-W-3Budynki wysokościowe (koncepcje konstrukcyjne,uwarunkowania architektoniczne, uwarunkowania konstrukcyjno-materiałowe) w Polsce i na świecie.
T-P-2analiza wybranego projektu studenckiego pod względem poprawności zastosowanych materiałów dla przyjętego układu przestrzennego konstrukcji;
T-W-4Przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, wezły konstrukcyjne).
T-P-1prezentacja konstrukcji w zrealizowanych unikalnych obiektach
T-W-5Konstrukcje wybranych budowli o specjalnym przeznaczeniu ( maszty, mosty, budowle wieżowe).
T-W-6Projektowanie konstrukcji budowlanych z wykorzystanim techniki komputerowej.
T-W-11Kierunki rozwoju konstrukcji budowlanych.
T-W-2Konstrukcje prefabrykowane (rodzaje, zastosowania).
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, multimedialny
M-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin
S-2Ocena formująca: zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w dostatecznym stopniu pozyskiwać informacje z właściwie dobranych zródeł: literatury, baz danych, w tym Internetu, a nastepnie poprawnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczacą realizacji unikalnego obiektu ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A32_W04zna i rozumie zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów: hale stalowe, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpiętości
C-1Nabycie umiejetności wykorzystania współczesnych materiałów i technologii budowlanych w kształtowaniu formy obiektów architektonicznych
Treści programoweT-W-10Trwałość i bezpieczeństwo budowli (czynniki wpływające na trwałość konstrukcji, wpływ czynników fizyko-chemicznych, zapobieganie niszczeniu
T-P-2analiza wybranego projektu studenckiego pod względem poprawności zastosowanych materiałów dla przyjętego układu przestrzennego konstrukcji;
T-W-9Przyczyny powstawania awarii i katastrof budowlanych, zabezpieczenie przed pożarem
T-P-1prezentacja konstrukcji w zrealizowanych unikalnych obiektach
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
M-1wykład informacyjny, multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniudostatecznym identyfikuje uwarunkowania i ograniczenia na proces projektowania wynikający z zapewnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A32_U01ma umiejętność projektowania obiektów złożonych, wielofunkcyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U25ma umiejętność samokształcenia się, potrafi korzystać z różnego rodzaju informacji technicznej, baz danych, Internetu itd.
A_1A_U04potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne, zwłaszcza połączenia części budynku wykonanych w różnych technologiach
A_1A_U06potrafi trafnie i ekonomicznie dobrać rozwiązania konstrukcyjne do zamierzonego efektu architektonicznego
A_1A_U18potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów: hale stalowe, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpiętości
C-1Nabycie umiejetności wykorzystania współczesnych materiałów i technologii budowlanych w kształtowaniu formy obiektów architektonicznych
Treści programoweT-P-2analiza wybranego projektu studenckiego pod względem poprawności zastosowanych materiałów dla przyjętego układu przestrzennego konstrukcji;
T-W-11Kierunki rozwoju konstrukcji budowlanych.
T-P-1prezentacja konstrukcji w zrealizowanych unikalnych obiektach
T-W-5Konstrukcje wybranych budowli o specjalnym przeznaczeniu ( maszty, mosty, budowle wieżowe).
T-W-6Projektowanie konstrukcji budowlanych z wykorzystanim techniki komputerowej.
T-W-3Budynki wysokościowe (koncepcje konstrukcyjne,uwarunkowania architektoniczne, uwarunkowania konstrukcyjno-materiałowe) w Polsce i na świecie.
T-W-2Konstrukcje prefabrykowane (rodzaje, zastosowania).
T-W-4Przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, wezły konstrukcyjne).
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, multimedialny
M-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin
S-2Ocena formująca: zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna oraz rozumie zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów w zakresie i formie zaakceptowanej przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A32_U02opisuje technologie oraz współczesne materiały budowlane zastosowane w realizacji unikalnych projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U04potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne, zwłaszcza połączenia części budynku wykonanych w różnych technologiach
A_1A_U06potrafi trafnie i ekonomicznie dobrać rozwiązania konstrukcyjne do zamierzonego efektu architektonicznego
A_1A_U18potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
A_1A_U25ma umiejętność samokształcenia się, potrafi korzystać z różnego rodzaju informacji technicznej, baz danych, Internetu itd.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejetności wykorzystania współczesnych materiałów i technologii budowlanych w kształtowaniu formy obiektów architektonicznych
C-2Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów: hale stalowe, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpiętości
Treści programoweT-P-1prezentacja konstrukcji w zrealizowanych unikalnych obiektach
T-P-2analiza wybranego projektu studenckiego pod względem poprawności zastosowanych materiałów dla przyjętego układu przestrzennego konstrukcji;
T-W-8Tkaniny architektoniczne (rodzaje, zastosowania, wezły konstrukcyjne).
T-W-2Konstrukcje prefabrykowane (rodzaje, zastosowania).
T-W-7Betony nowej generacji (betony wysokowartościowe, ultrawysokowartościowe, samozagęszczalne, samonaprawialne, samoczyszczące, transparentne, architektoniczne)
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
M-1wykład informacyjny, multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych
S-1Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna oraz rozumie podstawowe technologie w zakresie i formie zaakceptowanej przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A32_U03potrafi opracować prezentację multimedialną dotyczącą analizowanej struktury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów: hale stalowe, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpiętości
C-1Nabycie umiejetności wykorzystania współczesnych materiałów i technologii budowlanych w kształtowaniu formy obiektów architektonicznych
Treści programoweT-P-2analiza wybranego projektu studenckiego pod względem poprawności zastosowanych materiałów dla przyjętego układu przestrzennego konstrukcji;
T-P-1prezentacja konstrukcji w zrealizowanych unikalnych obiektach
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, multimedialny
M-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych
S-1Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi przygotować prezentację multimedialną w zakresie i formie zaakceptowanej przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A32_K01ma świadomość konieczności samorozwoju, odpowiedzialności zawodowej, rozumie potrzebę współdziałania z międzybranżowym zespołem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym
A_1A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować
A_1A_K04jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Treści programoweT-P-1prezentacja konstrukcji w zrealizowanych unikalnych obiektach
T-W-9Przyczyny powstawania awarii i katastrof budowlanych, zabezpieczenie przed pożarem
T-W-1Ogólna charakterystyka układów konstrukcyjnych (istota pracy konstrukcji, klasyfikacja układów, zasady kształtowania układów konstrukcyjnych).
T-W-11Kierunki rozwoju konstrukcji budowlanych.
T-P-2analiza wybranego projektu studenckiego pod względem poprawności zastosowanych materiałów dla przyjętego układu przestrzennego konstrukcji;
T-W-10Trwałość i bezpieczeństwo budowli (czynniki wpływające na trwałość konstrukcji, wpływ czynników fizyko-chemicznych, zapobieganie niszczeniu
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu potrafi wsółpracować w zespole międzybranżowym
3,5
4,0
4,5
5,0