Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczne II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie architektoniczne II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa znajomość warunków technicznych, podstawowa wiedza techniczna w zakresie budownictwa ogólnego, podstawowe umiejętności posługiwania się technikami CAD w zakresie 2D i 3D |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie diagramu |
C-2 | Nabycie umiejętności twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złożonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglądy estetyczne i więdzę z zakresu zasad i przepisów projektowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | 1. wprowadzenie do tematu, prezentacja programu i celów zajęć 2. analiza, rozpoznanie i definiowanie problemu projektowego 3. aspekt formalno przestrzenny 4. aspekt programowo funkcjonalny 5. sformułowanie idei projektu w kontekście postawionego problemu (diagram) 6. przegląd nr 1 prezentacja wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 7. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem 8. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem 9. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem 10. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem 11. przegląd nr 2 prezentacja gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee 12. praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze) 13. praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze) 14. praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze) 15. prezentacja końcowa projektu – plansze, makieta, opis, wypowiedź zespołu autorskiego | 27 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Praca własna studenta | 63 |
A-P-2 | uczestnictwo w zajęciach | 27 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające : wykład, objaśnienia lub wyjaśnienia |
M-2 | metody problemowe : seminaria i dyskucje w trakcie zadań projektowych |
M-3 | metody aktywizujące / problemowe : praca na makiecie, analizy z wykorzystaniem technik CAD, indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu, korekty z prowadzącym |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu pod względem oryginalności projektu i zgodności z zasadami techniczno prawnymi projektowania. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_C-I/1-A_W01 zna zasady sztuki budowlanej, normatywy oraz normy PN i EU w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych | A_2A_W39 | T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07 | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
A_2A_C-I/1-A_W02 zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania | A_2A_W41 | T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07 | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
A_2A_C-I/1-A_W03 posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki | A_2A_W42 | T2A_W04 | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_C-I/1-A_U01 potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego | A_2A_U37 | T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18 | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
A_2A_C-I/1-A_U02 do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach | A_2A_U39 | T2A_U12, T2A_U14, T2A_U16, T2A_U18 | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
A_2A_C-I/1-A_U03 w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji | A_2A_U40 | T2A_U11, T2A_U14 | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
A_2A_C-I/1-A_U04 potrafi projektować obiekty o dużym stopniu złożoności i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych | A_2A_U44 | T2A_U18, T2A_U19 | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_C-I/1-A_K01 w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | A_2A_K22 | T2A_K06 | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_C-I/1-A_W01 zna zasady sztuki budowlanej, normatywy oraz normy PN i EU w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych | 2,0 | |
3,0 | wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym w odniesieniu do zasad sztuki budowlanej, normatywów oraz norm PN i EU w zakresie niezbednym do samodzielnego wykonania zadania projektowego i planistycznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_C-I/1-A_W02 zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania | 2,0 | |
3,0 | wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym w odniesieniu do technicznych i technologicznych uwarunkowań projektowania i planowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_C-I/1-A_W03 posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki | 2,0 | |
3,0 | wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym w odniesieniu do poznanych i własnych okreslonych poglądów estetycznych z zakresu teorii architektury i urbanistyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_C-I/1-A_U01 potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego | 2,0 | |
3,0 | wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym, potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_C-I/1-A_U02 do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach | 2,0 | |
3,0 | wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym, do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_C-I/1-A_U03 w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji | 2,0 | |
3,0 | wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, dokonuje ich hierarhizacj, dokonuje wykreowania idei i realizuje ją w projekcie koncepcyjnym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_C-I/1-A_U04 potrafi projektować obiekty o dużym stopniu złożoności i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych | 2,0 | |
3,0 | wykazanie się umiejętnością postawienia problemu, wykreowania idei i zrealizowanie idei w projekcie koncepcyjnym , potrafi nien w pełnym zakresie projektować obiekty o dużym stopniu złożonośc i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_C-I/1-A_K01 w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością | 2,0 | |
3,0 | w myśleniu i działaniu wykazuje się przecietną inicjatywą i innowacyjnością | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Construction and Design Manual, Architectural Diagrams, DOM publishers, Berlin, 2011
- Władysław Korzeniowski, Odległości w zabudowie i zagospodarowaniu terenu, wydawnictwo COIB, Warszawa, 2002
- Przemysław Markiewicz, Budownictwo ogólne dla architektów, Wydawnictwo archi plus, Kraków, 2006
- Zenon Błądek, Hotele. Programowanie, projektowanie, wyposażanie, Wydawnictwo Albus, Poznań, 2001
- Zenon Błądek, Hotele bez barier, Albus, Poznań, 2003
Literatura dodatkowa
- Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2012
- Przemysław Markiewicz, Detale projektowe dla architektów, Wydawnictwo archi plus, Kraków, 2010
- Philip Jodidio, seria: Architecture Now / Architektura dzisiaj, Taschen / TMC art, Kolonia / Warszawa, 2010
- Agata Losantos, Daniela Santos Quartino, Bridget Vrancx, Krajobraz miejski, TMC, Warszawa, 2008