Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_AGR-D7_U01 | Student dostrzega i analizuje zależności występujące między stanem środowiska a różnymi formami antropopresji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U03 | Wykazuje umiejętność analitycznego, krytycznego i właściwego opracowania materiałów oraz formułowania samodzielnych wniosków |
---|
ZO_2A_U04 | Umie prowadzić rzeczową i merytoryczną dyskusję z różnymi podmiotami, prowadzącą do osiągnięcia wspólnego rozwiązania problemu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat podstaw merytorycznych, uwarunkowań prawnych oraz działań praktycznych w zakresie ochrony przyrody i krajobrazu w Polsce i na świecie. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Rys historyczny ochrony przyrody na świecie. |
---|
T-W-13 | Problemy obszarowej ochrony przyrody w Polsce. |
T-W-4 | Europejska Zielona Karta. Światowa Karta Przyrody. Światowa Deklaracja Praw Zwierzęcia. |
T-W-12 | Polskie Towarzystwo Turystyczno -Krajoznawcze. |
T-W-2 | Ochrona przyrody w Polsce w ujęciu historycznym. |
T-W-8 | Europejskie i regionalne centra ekologiczne. |
T-W-5 | Różnorodność biologiczna, żywe kolekcje i banki genów. |
T-W-10 | Cele i zadania krajoznawstwa w Polsce i na świecie. |
T-W-17 | Pozostałe formy ochrony przyrody w Polsce wyodrębnione w Ustawie o ochronie przyrody z 16 kwietnia 2004 roku. |
T-W-6 | Ważniejsze organizacje, konwencje i programy ochrony przyrody. |
T-W-3 | Podstawy prawne ochrony przyrody w Polsce. |
T-W-16 | Ochrona gatunkowa roślin, zwierząt i grzybów. |
T-W-9 | LOP i inne organizacje w Polsce i na świecie szerzące idee ochrony przyrody – powstanie, cele i formy działania. |
T-W-15 | Ochrona krajobrazu w Polsce. |
T-W-11 | Znaczenie krajoznawstwa w propagowaniu idei ochrony przyrody. |
T-W-14 | Rezerwat jako forma ochrony przyrody. |
T-W-7 | Światowe dziedzictwo naturalne. |
T-W-18 | Proekologiczna gospodarka leśna w Polsce. |
Metody nauczania | M-4 | Metody eksponujące (film, prezentacja multimedialna). |
---|
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny). |
M-3 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna, gry dydaktyczne, metoda sytuacyjna). |
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, opis, prelekcja). |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na wykładach. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie i omówienie prezentacji związanej z tematyką wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Piseme zaliczenie treści wykładów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi poprawnie posługiwać się pojęciami z zakresu ochrony przyrody i krajoznawstwa i nie jest zainteresowany samodzielnym analizowaniem zagadnień dotyczących tematyki zajęć. |
3,0 | Student posługuje się poprawnie podstawowymi pojęciami z zakresu ochrony przyrody i krajoznawstwa, popełnia jednak wiele błędów i wykazuje niewielkie zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy. |
3,5 | Student posługuje się poprawnie wszystkimi poznanymi pojęciami z zakresu ochrony przyrody i krajoznawstwa, sporadycznie popełnia błędy i wykazuje zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy. |
4,0 | Student posługuje się poprawnie wszystkimi poznanymi pojęciami, popełnia niewielkie błędy, samodzielnie analizuje opracowania dotyczące zagadnień omawianych w trakcie zajęć i próbuje na ich podstawie formułować wnioski. Student gromadzi informacje dotyczące działań praktycznych w zakresie ochrony przyrody i krajobrazu w aspekcie lokalnym i regionalnym. |
4,5 | Student posługuje się poprawnie wszystkimi poznanymi pojęciami, nie popełnia błędów, samodzielnie analizuje opracowania dotyczące zagadnień omawianych w trakcie zajęć i na ich podstawie formułuje wnioski. Podejmuje dyskusję i dzieli się z grupą swoimi przemyśleniami. Student gromadzi informacje dotyczące działań praktycznych w zakresie ochrony przyrody i krajobrazu w aspekcie lokalnym i regionalnym. |
5,0 | Student posługuje się poprawnie wszystkimi poznanymi pojęciami omawianymi w trakcie zajęć oraz pojęciami wykraczającymi poza materiał programowy, nie popełnia żadnych błędów merytorycznych w zakresie treści , wykazuje duże zainteresowanie zdobywaniem wiedzy. Chętnie omawia analizowane samodzielnie opracowania, formułuje na ich podstawie wnioski oraz podejmuje dyskusję i dzieli się swoimi przemyśleniami. Student gromadzi informacje dotyczące działań praktycznych w zakresie ochrony przyrody i krajobrazu w aspekcie lokalnym i regionalnym. |