Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
specjalność: Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych
Sylabus przedmiotu Język francuski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język francuski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku. |
C-3 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
C-4 | Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Nazewnictwo uniwersyteckie wydziałów technicznych ZUT ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod. | 4 |
T-A-2 | Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire | 4 |
T-A-3 | Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna | 2 |
T-A-4 | Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz | 4 |
T-A-5 | Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich | 4 |
T-A-6 | Futrzarstwo Pelleterie | 2 |
T-A-7 | Biostymulatory w żywieniu zwierząt | 2 |
T-A-8 | Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie | 2 |
T-A-9 | Nomenklatura klasyfikacji zwierząt. | 3 |
T-A-10 | Ochrona zwierząt. Schroniska dla zwierząt | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-A-2 | Przygotowanie się do zajęć | 65 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-A-4 | Przygotowanie do egzaminu | 18 |
A-A-5 | Egzamin | 2 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | praca z tekstem |
M-7 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-3 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-4 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_34_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | ZO_2A_W03 | R2A_W02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-8, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-9, T-A-7, T-A-10, T-A-3, T-A-2 | M-1, M-2, M-3, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
ZO_2A_34_W02 wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | ZO_2A_W03 | R2A_W02 | — | C-2 | T-A-7, T-A-5, T-A-10, T-A-1, T-A-8, T-A-9, T-A-4, T-A-6, T-A-3, T-A-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-7 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_34_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | ZO_2A_U05 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | — | C-1 | T-A-5, T-A-8, T-A-3, T-A-6, T-A-10, T-A-2, T-A-9, T-A-4, T-A-7, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-3, S-4 |
ZO_2A_34_U02 potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością | ZO_2A_U05 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | — | C-2 | T-A-9, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-8, T-A-6, T-A-10, T-A-5, T-A-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-7 | S-1, S-3, S-4 |
ZO_2A_34_U03 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności | ZO_2A_U05 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | — | C-3 | T-A-8, T-A-10, T-A-3, T-A-6, T-A-9, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-6 | S-1, S-4 |
ZO_2A_34_U04 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | ZO_2A_U05 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10 | — | C-4 | T-A-4, T-A-9, T-A-10, T-A-7, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-2, T-A-3, T-A-1 | M-2, M-6, M-7 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_34_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | ZO_2A_K01 | R2A_K01, R2A_K02 | InzA2_K02 | C-1, C-2, C-3 | T-A-10, T-A-9, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-8, T-A-6, T-A-7, T-A-2, T-A-4 | M-2, M-5 | S-3 |
ZO_2A_34_K02 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | ZO_2A_K02 | R2A_K01, R2A_K07 | InzA2_K02 | C-3, C-4 | T-A-8, T-A-4, T-A-7, T-A-10, T-A-1, T-A-6, T-A-5, T-A-9, T-A-3, T-A-2 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_34_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
ZO_2A_34_W02 wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
3,0 | Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,0 | Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,5 | Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
5,0 | Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_34_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne. | |
4,0 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne. | |
4,5 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne. | |
5,0 | Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne. | |
ZO_2A_34_U02 potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. |
3,0 | Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
3,5 | Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
4,0 | Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
4,5 | Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
5,0 | Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
ZO_2A_34_U03 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności | 2,0 | Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych. |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
4,0 | Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
4,5 | Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
5,0 | Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
ZO_2A_34_U04 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji. |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje. | |
4,0 | Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_34_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | 2,0 | Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,0 | Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,5 | Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
ZO_2A_34_K02 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | 2,0 | Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
Literatura podstawowa
- XYZ, Materiały uczelniane z informatora dla studentów np.: Specjalność : Hodowla zwierząt gospodarskich. Specjalizacja : Agroturystyka. Specjalność : Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych. Specjalność : Ekologia i profilaktyka zwierząt.zwierzęcej, 2011
- XYZ, http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_maladies_animales_%C3%A0_d%C3%A9claration_obligatoire_en_France http://ethique.ipbs.fr/zoonosesom.html http://fr.wikipedia.org/wiki/Grippe_aviaire, 2011
- XYZ, http://www.h3d-insecticides.com/1182-protection-et-hygiene-des-animaux, 2011
- XYZ, http://volaillepoultry.pagesperso-orange.fr/conseils.html, 2011
- XYZ, http://www.route124.fr/Eleveurs-bio-de-chevres-et-brebis, 2011
- XYZ, http://fr.wikipedia.org/wiki/Tourisme_alternatif http://fr.wikipedia.org/wiki/Tourisme_rural, 2011
- XYZ, http://www.larousse.fr/dictionnaires/francais/pelleterie/59095 http://www.association-tours-de-crocq.fr/la-pelleterie, 2011
- XYZ, http://www.biostymulatory.pl/, 2011
- XYZ, http://perspective.usherbrooke.ca/bilan/stats/0/2000/fr/5/carte/RS.WOO.PROD.PP.MT/x.html, 2011
- XYZ, http://copainsdavant.linternaute.com/groupe, 2011
- XYZ, http://www.protection-des-animaux.org/ http://refuges.animaux.ws/tag-refuge-animaux, 2011
- XYZ, http://philo-lettres.pagesperso-orange.fr/la_fontaine1.htm, 2011