Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_null_U01 | Posiada umiejętność wybrania odpwiednich technik przyrządzania potraw zgodnie z zasadami żywienia. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U08 | Dokonuje samodzielnej wielostronnej analizy problemów w celu optymalizacji zjawisk wpływających na produkcję roślinną i zwierzęcą, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość praktycznego wykorzystania wiedzy o żywności w celu świadomego kształtowania jakości i wartości odżywczej potraw. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Zastosowanie analizy sensorycznej w technologii gastronomicznej |
---|
T-A-1 | Potrawy mięsne i półmięsne w produkcji gastronomicznej. |
T-W-3 | Wpływ sposobu rozmrażania na jakość, wydajność i wartość odżywczą potraw.Wpływ sposobu przechowywania na jakość, wydajność i wartość odżywczą warzyw i owoców. |
T-W-2 | Wodochłonność oraz zdolność zatrzymywania wody przez mięso w czasie obróbki cieplnej.Wpływ różnych metod obróbki na jakość i wydajność potraw. Wpływ temperatury i sposobu obróbki cieplnej na jakość i wydajność potraw. |
T-A-3 | Zastosowanie ryb produkcji gastronomicznej. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z omówieniem zagadnień teoretycznych. |
---|
M-2 | Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem komputera i projektora. |
M-3 | Konsultacje z prowadzacymi wykłady i ćwiczenia. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena studenta na którą składają się oceny z prezentacji, aktywności na ćwiczeniach i kolokwium z całości materiału objętego programem ćwiczeń i wykładów. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena przez prowadzącego wykonania poprawnie ćwiczeń audytoryjnych, ocena prezentacji multimedialnej wykonanej przez zespół, dyskusja. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności wybrania odpowiednich technik przyrządzania potraw zgodnie z zasadami żywienia. |
3,0 | Student nie posiadał dostatecznie umiejętności wybrania odpowiednich technik przyrządzania potraw zgodnie z zasadami żywienia. Popełnia błędy. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |