Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_1A_ZOK-S-O104_W01 | student objaśnia zasady naturalnych metod szkolenia koni |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_1A_W08 | ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania obszarów wiejskich, charakteryzuje czynniki wpływające na ich rozwój |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu naturalnych metod szkolenia koni |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Cechy charakteru i temperamentu wpływające na użytkowość konia. Kształtowanie się i rola charakteru u koni. |
---|
T-A-2 | Film – „Balet siwych ogierów – szkolenie koni w Hiszpańskiej Szkole Jazdy a naturalne metody szkolenia koni. |
T-A-3 | Rola „języka ciała” w okazywaniu i odbieraniu emocji u koni. Wykorzystanie „języka ciała” w szkoleniu metodami naturalnymi. |
T-A-4 | „Naturalny” nurt w klasycznym szkoleniu koni na świecie i w Polsce („Natural Horsemanship”). Rola współczesnych „zaklinaczy” koni w propagowaniu jeździectwa naturalnego – metody M. Roberts’a, P. Parellego, S. Halfpenny, M. Rashida. Filmy - Parelli Natural Horsemanship, Monthy Roberts - naturalne szkolenie koni. |
T-W-1 | Psychologiczna charakterystyka konia. Cechy wrodzone umożliwiające przetrwanie, charakterystyka zmysłów, popędów i instynktów. |
T-W-2 | Modyfikujący wpływ szkolenia na zdolności adaptacyjne koni. Sposób postrzegania rzeczywistości przez konie, umiejętności spostrzegania i reagowania. |
T-W-3 | Odczucia i wrażenia. Świadomość i emocje. Emocjonalna reaktywność koni, charakterystyka emocji. |
T-W-4 | Proces uczenia się koni. Uczenie się poprzez warunkowanie klasyczne i sprawcze. Rola pamięci i inteligencji w treningu koni. |
Metody nauczania | M-1 | wykład z zastosowaniem technik multimedialnych |
---|
M-2 | film |
M-3 | prelekcja, odczyt |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: aprobata |
---|
S-2 | Ocena formująca: kolokwium cząstkowe |
S-3 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | studeny nie posiada dostatecznej wiedzy odnosnie naturalnych metod szkolenia koni |
3,0 | student potrafi opisać naturalne metody szkolenia koni, popełnia liczne błędy merytoryczne |
3,5 | student potrafi opisać naturalne metody szkolenia koni, popełnia błędy merytoryczne |
4,0 | student potrafi opisać naturalne metody szkolenia koni, popełnia nieliczne błędy merytoryczne |
4,5 | student potrafi szeroko opisać naturalne metody szkolenia koni, nie popełnia błędów wykazuje aktywność na zajęciach |
5,0 | student potrafi szeroko i swobodnie opisać naturalne metody szkolenia koni, wykazuje dużą aktywność na zajęciach, prezentuje wiedzę wykraczającą poza prezentowany na zajęciach materiał |