Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BT_1A_BT-S-O10.3_U01 | Student analizuje techniki diagnostyczne i czynniki wpływające na występowanie i rozwój chorób alergicznych i autoimmunologicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BT_1A_U10 | Posługuje się kluczowymi pojęciami z zakresu biotechnologii; zna i ocenia znaczenie biotechnologii w różnych dziedzinach życia oraz w tworzeniu nowych i pozyskiwaniu istniejących substancji biologicznie aktywnych; zna podstawe zagadnienia z farmakologii i farmakokinetyki leków; potrafi zaprojektować linie biotechnologiczne oraz wykorzystywać różne urządzenia i aparaturę badawczą w biotechnologii; zdaje sobie sprawę z zagrożeń wynikających z osiągnięć biotechnologii; zna zagadnienia związane z biobezpieczeństwem. |
---|
BT_1A_U04 | Wykorzystuje wiedzę z zakresu mikrobiologii i immunologii; posiada umiejętność hodowli drobnoustrojów; posiada umiejętność rozumienia mechanizmów warunkujących zjadliwość drobnoustrojów, potrafi scharakteryzować wybrane choroby zakaźne; rozumie funkcjonowanie układu odpornościowego; umie stosować odpowiednie techniki diagnostyczne. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z immunologicznym podłożem chorób alergicznych i autoimmunologicznych |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z metodami diagnostyki i terapii wybranych chorób alergicznych i autoimmunologicznych |
Treści programowe | T-A-3 | Alergiczne choroby skóry u zwierząt. Nadkażenia bakteryjne i grzybicze. |
---|
T-W-5 | Nadwrażliwość człowieka na alergeny zwierzęce. |
T-A-2 | Czynniki uczulające. |
T-W-3 | Czynniki warunkujące rozwój chorób alergicznych i autoimmunologicznych. |
T-A-4 | Wybrane choroby autoimmunologiczne u zwierząt - toczeń rumieniowaty układowy (SLE), niedokrwistość autohemolityczna, choroba Addisona, choroby dotyczące układu nerwowego, choroby skóry |
T-W-2 | Diagnostyka wybranych chorób alergicznych i autoimmunologicznych. |
T-A-5 | Produkcja i wykorzystanie naturalnych i syntetycznych immunomodulatorów w w profilaktyce i terapii chorób alergicznych i chorób o podłożu autoimmunologicznym. |
T-W-4 | Nadwrażliwość - podstawowe mechanizmy immunologiczne. Fotodermatozy. |
T-A-1 | Alergie pokarmowe, wziewne i kontaktowe u zwierząt. |
T-W-1 | Immunologiczne podłoże chorób. |
T-W-7 | Profilaktyka i podstawy leczenia alergii. Leczenie chorób autoimmunologicznych. |
T-W-6 | Alergie zwierząt. Zjawiska autoimmunologiczne u zwierząt. Rola autoprzeciwciał naturalnych. Przeciwciała przeciwko cząsteczkom dodatkowym. |
Metody nauczania | M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-3 | Praca w grupach |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej części wykładowej i audytoryjnej |
---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i poprawności pracy studentów na zajęciach audytoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena wykonania zadań projektowych na zadany temat |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi analizować technik diagnostycznych i czynników wpływających na występowanie i rozwój chorób alergicznych i autoimmunologicznych |
3,0 | Student potrafi w dostateczny sposób analizować techniki diagnostyczne i czynniki wpływające na występowanie i rozwój chorób alergicznych i autoimmunologicznych |
3,5 | Student potrafi na średnim poziomie analizować techniki diagnostyczne i czynniki wpływające na występowanie i rozwój chorób alergicznych i autoimmunologicznych |
4,0 | Student potrafi na dobrym poziomie analizować techniki diagnostyczne i czynniki wpływające na występowanie i rozwój chorób alergicznych i autoimmunologicznych |
4,5 | Student potrafi dobrze analizować techniki diagnostyczne i czynniki wpływające na występowanie i rozwój chorób alergicznych i autoimmunologicznych |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze analizować techniki diagnostyczne i czynniki wpływające na występowanie i rozwój chorób alergicznych i autoimmunologicznych |