Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BI_1A_BII-S-D3_U01 | Student ma opanowaną umiejętność posługiwania się cyfrowymi układami scalonymi oraz zaprojektowania prostego systemu cyfrowego za pomocą układów scalonych SSI, a także umiejętność implementacji systemu cyfrowego za pomocą układów reprogramowalnych na rzeczywistej platformie uruchomieniowej z wykorzystaniem przemysłowych narzędzi projektowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BI_1A_U02 | wykorzystuje wiedzę o systemach elektronicznych, wyjaśnia ich funkcjonowanie oraz znaczenie aplikacyjne w bioinformatyce |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P1A_U01 | stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
P1A_U02 | rozumie literaturę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów w języku polskim; czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim |
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i syntezy układów cyfrowych |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania prostych układów cyfrowych z wykorzystaniem języków opisu sprzętu |
Treści programowe | T-L-5 | Synteza układów sekwencyjnych synchronicznych z wykorzystaniem modeli automatów. |
---|
T-L-1 | Przekształcenia wyrażeń w algebrze Boole'a |
T-L-4 | Układy sekwencyjne: przerzutniki proste i złożone, badanie i przekształcenia. |
T-L-2 | Minimalizacja funkcji logicznych |
T-L-6 | Narzędzia do projektowania układów cyfrowych z wykorzystaniem platformy CPLD/FPGA i języków opisu sprzętu. |
T-L-3 | Synteza układów logicznych, wykonanie układu i jego weryfikacja. |
T-L-7 | Podstawy projektowania sprzętowych systemów cyfrowych z wykorzystaniem języków opisu sprzętu zgodnie z zadaną specyfikacją funkcjonalną, łączące różne elementy cyfrowe i układy cyfrowe. |
Metody nauczania | M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-3 | Metoda przypadków |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności wykazana na zaliczeniu pisemnym o charakterze problemowym |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia wymagań na ocenę 3,0. |
3,0 | zna sposób działania przerzutników, zna budowę podstawowych układów sekwencyjnych, zna elementy składowe diagramów ASM, zna definicję automatów skończonych, zna budowę podstawowych układów reprogramowalnych, zna podstawowe konstrukcje języka VHDL. |
3,5 | jak na ocenę dst oraz zna pojęcie rezolucji i bramki trójstanowej. |
4,0 | jak na ocenę 3,5 oraz dodatkowo zna zasady konwersji między automatami Mealy'ego i Moore'a oraz wie, w jaki sposób zaprojektować synchroniczny układ cyfrowy zadany za pomocą automatu skończonego. |
4,5 | jak na ocenę 4,0 oraz zna dokładną budowę podstawowych układów sekwencyjnych, rozumie działanie bramki trójstanowej na poziomie tranzystorów. |
5,0 | jak na ocenę 4,5 oraz zna wszystkie podane na zajęciach konstrukcje języka VHDL. |