Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - DO USUNIĘCIA 20240625 Rolnictwo (N1)
specjalność: Rolnictwo integrowane i ekologiczne
Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | DO USUNIĘCIA 20240625 Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia informacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Rynkiewicz <Marek.Rynkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Renata Matuszak-Slamani <Renata.Matuszak@zut.edu.pl>, Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa umiejętność obsługi komputera. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności trafnego wyszukiwania informacji w Internecie wraz z oceną ich wiarygodności |
C-2 | Nabycie umiejętności odpowiedniego przetwarzania informacji źródłowych w celu wykorzystania we własnych dokumentach. |
C-3 | Opanowanie sztuki profesjonalnego opracowania różnych typów dokumentów elektronicznych: tekstowych, graficznych, prezentacyjnych oraz przenośnych (pdf) przy użyciu poszczególnych modułów pakietu biurowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie z usługami informatycznymi dostępnymi dla studentów ZUT. Przetwarzanie tekstów i zasady jego redagowania. Tworzenie grafik, tabel i wzorów matematycznych w tekście. Projektowanie arkuszy kalkulacyjnych. Zasady przygotowania danych do analizy. Konsolidowanie danych zawartych w źródłach zewnętrznych (arkuszach, plikach, folderach) i wykonywanie ich transformacji. Zasady obowiązujące przy dokonywaniu na dużych zbiorach danych. Analiza danych. Tworzenie raportów umożliwiających modelowanie i wizualizowanie danych w czasie rzeczywistym. Zasady tworzenia makropoleceń. Przykłady wykorzystania arkusza kalkulacyjnego w życiu codziennym i prowadzeniu biznesu (symulacja kredytów, tworzenie baz danych i list produktów, planowanie wydatków). Tworzenie prezentacji – zasady, zawartość, animacje. Zasady projektowania i tworzenia cyfrowych formularzy i ankiet a także dokonywania analizy i podsumowania wyników / odpowiedzi. Relacyjne bazy danych – tabele, relacje kwerendy. | 18 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | Praca własna studenta polegająca na wykonaniu ćwiczeń dodatkowych przy wykorzystaniu platformy zdalnej e-edukacja.zut.edu.pl | 57 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
M-2 | Metoda projektu - przygotowanie własnych dokumentów elektronicznych (raport, prezentacja, kilp video, skoroszyt) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Oceny wystawione za wybrane dokumenty elektroniczne. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Oceny ze sprawdzianów z umiejętności praktycznych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A01_W01 Student ma wiedzę na temat usług informatycznych w Uczelni, potrafi samodzielnie wskazać wiarygodne informacje na zadany temat. | ROL_1A_W19 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A01_U01 Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych. | ROL_1A_U01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A01_K01 Student potrafi kreatywnie wykorzystać narzędzia informatyczne, ma świadomość ciągłęj aktualizacji wiedzy w tym zakresie. | ROL_1A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A01_W01 Student ma wiedzę na temat usług informatycznych w Uczelni, potrafi samodzielnie wskazać wiarygodne informacje na zadany temat. | 2,0 | Student nie osiągnął efektu kształcenia. |
3,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A01_U01 Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych. | 2,0 | Student nie osiągnął efektu kształcenia. |
3,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A01_K01 Student potrafi kreatywnie wykorzystać narzędzia informatyczne, ma świadomość ciągłęj aktualizacji wiedzy w tym zakresie. | 2,0 | Student nie osiągnął efektu kształcenia. |
3,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Witold Wrotek, Office 2019 PL Kurs, Helion, Gliwice, 2019
Literatura dodatkowa
- Curtis Frye, Joan Lambert, Joyce Cox, Microsoft Office 2019 Krok po kroku, Promise, Warszawa, 2019