Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie kryzysowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie kryzysowe | ||
Specjalność | Zarządzanie w kryzysie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania i marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z istotą zarządzania kryzysowego |
C-2 | Zapoznanie studentów z instrumentami zarządzania kryzysowego |
C-3 | Zapoznanie studentów ze strukturą systemu zarządzania kryzysowego |
C-4 | Zapoznanie studentów z modelami zarządzania kryzysem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Istota zarządzania kryzysowego w Polsce i na świecie ćwiczenia | 4 |
T-A-2 | Kryzys i jego elementy składowe - ćwiczenia | 4 |
T-A-3 | Instrumenty zarządzania kryzysowego - ćwiczenia | 4 |
T-A-4 | Struktura systemu zarządzania kryzysowego - ćwiczenia | 4 |
T-A-5 | Zarządzanie kryzysem społecznym - ćwiczenia | 4 |
T-A-6 | Modele zarządzania kryzysem - ćwiczenia | 4 |
T-A-7 | Krajowy system ratowniczo-gaśniczy - ćwiczenia | 4 |
T-A-8 | Ekonomiczno-finansowe aspekty kryzysu - ćwiczenia | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wykaz ważniejszych definicji stosowanych w zarządzaniu kryzysowym w Polsce i na świecie. | 4 |
T-W-2 | Kryzys i jego elementy składowe. | 3 |
T-W-3 | Instrumenty zarządzania kryzysowego. | 3 |
T-W-4 | Struktura systemu zarządzania kryzysowego. | 3 |
T-W-5 | Zarządzanie kryzysem społecznym. | 3 |
T-W-6 | Modele zarządzania kryzysem. | 3 |
T-W-7 | Krajowy system ratowniczo-gaśniczy. | 3 |
T-W-8 | Ekonomiczno-finansowe aspekty kryzysu. | 3 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 23 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-4 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
S-6 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/02_W01 Posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego | Z_1A_W01, Z_1A_W11 | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/02_U01 Umiejętność wykorzystania instrumentów zarządzania kryzysowego | Z_1A_U14 | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-W-8 | M-3 | S-3 |
Z_1A_D6/02_U02 Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu | Z_1A_U03 | — | C-2, C-4 | T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8 | M-3 | S-4, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/02_K01 Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów | Z_1A_K01 | — | C-3, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-W-7, T-W-6, T-W-8 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/02_W01 Posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego | 2,0 | nie posiada wiedzy |
3,0 | posiada wiedzę na poziomie dostatecznym | |
3,5 | posiada wiedzę na poziomie dostatecznym z plusem | |
4,0 | posiada wiedzę na poziomie dobrym | |
4,5 | posiada wiedzę na poziomie dobrym z plusem | |
5,0 | posiada wiedzę na poziomie bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/02_U01 Umiejętność wykorzystania instrumentów zarządzania kryzysowego | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Student korzysta z instrumentów zarządzania kryzysowego | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D6/02_U02 Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | umiejętność organizowania pracy własnej | |
4,0 | Opanował wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/02_K01 Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów | 2,0 | Nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- G. Pietrek, System zarządzania kryzysowego. Diagnoza i kierunki doskonalenia, Difin, Warszawa, 2018
- Pilżys J., Zarządzanie kryzysowe, PPH ZAPOL, Szczecin, 2007
- Nawrot W., Globalny kryzys finansowy XXI wieku, Warszawa, 2009
- Solanin J., Zarządzanie bezpieczeństwem. Wybrane zagadnienia ochrony ludności, Warszawa, 2003
- D. Larry, Crisis Management: Effective School Leadership to Avoid Early Burnout, Rowman & Littlefield Publishers, 2021
Literatura dodatkowa
- Konieczny J., Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Rola i zadania administracji publicznej., Inowrocław, 2000