Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa | ||
Specjalność | Wycena i zarządzanie nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student zna podstawowe informacje z zakresu nieruchomości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy budownictwa | 10 |
T-W-2 | Przegląd technologii w budownictwie | 6 |
T-W-3 | Proces inwestycyjny w budownictwie | 4 |
T-W-4 | Eksploatacja nieruchomości | 2 |
T-W-5 | Podstawy kosztorysowania | 3 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-W-2 | praca własna studentów - poszerzenie wiadomości w oparciu o podaną literaturę | 10 |
A-W-3 | przygotowanie referatu w formie multimedialnej | 5 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-W-5 | Przygotowanie się do zliczenia | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny / metody audiowizualne |
M-2 | dyskusja |
M-3 | prezentacje i praca studenta |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/01_W01 Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa a uwzględnieniem jej ekonomicznych aspektów i zarządzania oraz jej mejsce w systemie nauk społecznych i powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi | Z_1A_W01 | — | C-1 | T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/01_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy | Z_1A_U17, Z_1A_U21, Z_1A_U03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/01_K01 jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności | Z_1A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/01_W01 Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa a uwzględnieniem jej ekonomicznych aspektów i zarządzania oraz jej mejsce w systemie nauk społecznych i powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy technicznej z podstaw budownictwa, nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć. |
3,0 | Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował postawowy zakres materiału; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów w tresci i języku: w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie. | |
3,5 | Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie. | |
4,0 | Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował niemal całość treści programowych; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. | |
4,5 | Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował całość treści programowych; nie ma trudności z wyrażaniem wiedzy; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. | |
5,0 | Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował bez zastrzeżeń całość treści programowych; nie ma trudności z wyrażaniem wiedzy; w zakresie stosunku do wiedzy ykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/01_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z budownictwa. |
3,0 | Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, zdobytą wiedzę w sposób dostateczny wykorzystuje do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy. | |
3,5 | Student zdobytą wiedzę w stopnie dostatecznym wykorzystuje do roztrzygania dylematów i problemów pojawiających się w pracy, dodatkowo przy pomocy nauczyciela potrafi przyjać niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać do roztrzygania dylematów i problemów pojawiających się w pracy. Samodzielnie potrafi przyjąć niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,5 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać do roztrzyganoa dylematów i problemów pojawiających się w pracy. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej | |
5,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać do roztrzygania dylematów i problemów pojawiających się w pracy. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/01_K01 jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | Student nie jest świadomy konieczności uczenia się przez całe życie. |
3,0 | Student jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student jest przygotowany i świadomy oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe zycie. | |
4,0 | Student jest przygotowany i świadomy oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie doskonalac wiedzę i umiejętności. Potrafi uzupełniać i doskonalić umiejętności w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student jest przygotowany i świadomy oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie uzupełniając i doskonaląc wiedzę oraz umiejętności z zainteresowaniem. | |
5,0 | Student jest przygotowany i świadomy oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie uzupełniają i doskonaląc wiedzę oraz umiejętności w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Lichołaj Lech, Budownictwo Ogólne Tom 3, Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
- Rozporądzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2002
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
- Kietliński W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, Oficyna Wydawnicza PW, 2007
- Yan, T., Lin, Y., & Shi, Y., The Course and Textbook Construction of a “Basic Textile and Clothing Knowledge” Course, In 2020 6th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2020), Atlantis Press, 2020
- Huang, H., Hong, Z., Zhou, H., Wu, J., & Jin, N., Knowledge graph construction and application of power grid equipment, Mathematical Problems in Engineering, 2020
Literatura dodatkowa
- Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli. Konstrukcjie murowe i drewniane., WSiP, Warszawa, 2006