Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie
Sylabus przedmiotu Informatyka w zarządzaniu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Informatyka w zarządzaniu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu realizacji programu przedmiotu „Technologie informacyjne” |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z problematyką systemu informacyjnego w organizacji. |
C-2 | Budowanie umiejętności stosowanych technologii informacynych do przetwarzania danych organizacji |
C-3 | Zapoznanie studentów z rodzajami systemów informatycznych zarządzania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Podstawowe funkcje decyzyjne i analiza danych w arkuszu kalkulacyjnym | 2 |
T-L-2 | Pobieranie i preprocesing danych | 3 |
T-L-3 | Wizualizacja danych za pomocą wybranych form: kart, wykresów kolumnowych, liniowych, kołowych, własnych, kartogramów. | 5 |
T-L-4 | Tworzenie kokpitów menedżerskich i prezentacja jako zasób organizacji i publiczny | 4 |
T-L-5 | Modelowanie z wykorzystaniem narzędzi BI | 3 |
T-L-6 | Analiza i ocena danych wykorzytania zasobów organizacji | 6 |
23 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i podstawowe pojęcia | 2 |
T-W-2 | Dane, informacja i jej znaczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 3 |
T-W-3 | Obiekt gospodarczy i system informacyjny | 3 |
T-W-4 | System informacyjny a system informatyczny | 2 |
T-W-5 | System informatyczny w organizacji, architektura, klasyfikacja. | 3 |
T-W-6 | Ewolucja systemów informatycznych do wspomagania zarządzania | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 23 |
A-L-2 | Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów | 22 |
A-L-3 | Przygotowanie do kolokwiów zaliczeniowych | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Zapoznawanie się ze wskazaną literaturaą | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zalliczenia | 6 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca / Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda problemowa / Wyklad konwersatoryjny |
M-3 | Metody praktyczne / Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metody praktyczne / Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: testy, zadania do rozwiązania i projekty do wykonania |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C10_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę na temat przetwarzania danych i informacji oraz systemów informatycznych zarządzania w organizacji. | Z_1A_W07, Z_1A_W11 | — | C-3, C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C10_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować najważniejsze techniki do przetwarzania i analizy danych oraz zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych. | Z_1A_U11, Z_1A_U14 | — | C-2 | T-L-6, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-2 | M-2, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C10_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę na temat przetwarzania danych i informacji oraz systemów informatycznych zarządzania w organizacji. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć dotyczących danych, informacji, systemu informacyjnego, systemu informatycznego. |
3,0 | Zna podstawowe pojęcia dotyczących danych, informacji, systemu informacyjnego, systemu informatycznego. | |
3,5 | Zna podstawowe pojęcia i ma niewielkie problemy z wyjaśnieniem ich znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. | |
4,0 | Zna podstawowe pojęcia i ich znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, potrafi z niewielkimi błędami przedstawić podział systemy informatyczne zarządzania. | |
4,5 | Zna podstawowe pojęcia i ich znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, potrafi przedstawić podział systemy informatyczne zarządzania. | |
5,0 | Zna podstawowe pojęcia i ich znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, potrafi przedstawić podział systemy informatyczne zarządzania oraz ich role w przedsiębiorstwie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C10_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować najważniejsze techniki do przetwarzania i analizy danych oraz zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych. | 2,0 | Nieprzystąpienie do zaliczenia, nieznajomość podstawowych technik przetwarzania danych. |
3,0 | Zna podstawowe techniki przetwarzania. | |
3,5 | Zna podstawowe techniki przetwarzania i poprawienie analizuje dane. | |
4,0 | Zna techniki przetwarzania i poprawienie analizuje dane, przygotowuje z drobnymi błędami raport. | |
4,5 | Zna techniki przetwarzania danych i poprawienie analizuje dane, przygotowuje raport. | |
5,0 | Zna techniki przetwarzania danych i poprawienie analizuje dane, przygotowuje raport z poprawnym wnioskami. |
Literatura podstawowa
- W. T. Bielecki, Informatyzacja zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2001, 1
- P. Adamczewski, Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, MIKOM, Warszawa, 2005, 1
- Arkadiusz Januszewski, Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Systemy Business Intelligence. Tom 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
- Jerzy Kisielnicki, Systemy informatyczne zarządzania, Placet, 2013
Literatura dodatkowa
- J. Oleński, Ekonomika informacji. Metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2003
- E. Niedzielska, Informatyka ekonomiczna, AE Wrocław, Wrocław, 1999, 1
- Devin Knight, Brian Knight, Mitchell Pearson, Manuel Quintana, Microsoft Power BI Quick Start Guide : Build Dashboards and Visualizations to Make Your Data Come to Life, Packt Publishing, Limited, 2018, Proquest
- Dmitry Anoshin, J. C. Gillet, Fabian Peri, Radhika Biyani, Gleb Makarenko, Tableau Desktop Certified Associate: Exam Guide : Develop Your Tableau Skills and Prepare for Tableau Certification with Tips from Industry Experts, Packt Publishing, Limited, 2019, Proquest