Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza

Sylabus przedmiotu Bankowość:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Bankowość
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zbaraszewski <Wojciech.Zbaraszewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Emilia Barej-Kaczmarek <Emilia.Barej@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z mikroekonomii.
W-2Znajomośc zagadnień z makroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student po ukończeniu przedmiotu powinień posiadać elementarną wiedzę na temat specyfiki finansów.
C-2Student powinień znać miejsce nauki finansów w naukach ekonomicznych.
C-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
C-4Student ma świadomość swojej wiedzy i konieczności uczenia się przez całe życie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pojęcie, klasyfikacja i funkcje kredytu2
T-A-2Stopy procentowe - elementy matematyki finansowej1
T-A-3Ocena zdolności kredytowej.2
T-A-4Zabezpieczenie wierzytelności banku.2
T-A-5Działania windykacyjne i restrukturyzacyjne w bankach.2
T-A-6Zaliczenie1
10
wykłady
T-W-1Finanse i ich funkcje.2
T-W-2System bankowy, jego struktura i znaczenie.2
T-W-3Funkcje banku centralnego.1
T-W-4Instrumenty kształtowania polityki pieniężnej w Polsce.2
T-W-5Cechy charakterystyczne polskiego systemu bankowego.2
T-W-6Struktura organizacyjna banku komercyjnego.2
T-W-7Istota i klasyfikacja czynności bankowych.2
T-W-8Pojęcie i klasyfikacja ryzyka kredytowego.1
T-W-9Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowywanie się do zajęć.5
A-A-2Czytanie zalecanej literatury.5
A-A-3Uczestnictwo w zajęciach.10
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia.5
25
wykłady
A-W-1Czytanie wskazanej literatury przedmiotu.4
A-W-2Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-3Przygotowywanie się do zajęć.2
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia informacyjne.
M-2Zajęcia problemowe.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
M-4Metoda przypadków.
M-5Zajęcia multimedialne.
M-6Objaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne, obejmujące pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C16_W01
Student posiada wiedzę na temat przedmiotu finansów oraz zjawisk finansowych
Z_1A_W01, Z_1A_W03C-2, C-1T-W-1, T-A-1, T-A-5M-2, M-5, M-1, M-3S-2, S-1
Z_1A_C16_W02
Student posiada wiedzę z zakresu systemu bankowego, funkcjonowania banków oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
Z_1A_W02C-2, C-3T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-A-5M-4, M-2, M-5, M-1, M-3S-2, S-1
Z_1A_C16_W03
Student posiada wiedzę na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw oraz znaczenia systemu bankowego dla ich działalności
Z_1A_W03, Z_1A_W11C-3T-W-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-4, M-1, M-3S-2, S-1
Z_1A_C16_W04
Student posiada ogólną wiedzę z zakresu powiązań między systemem bankowym a finansami publicznymi.
Z_1A_W03, Z_1A_W02, Z_1A_W11C-3T-W-1, T-A-2M-4, M-1, M-3S-2, S-1
Z_1A_C16_W05
Student posiada wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki oraz roli jaką pełnią w systemie bankowym
Z_1A_W03, Z_1A_W02, Z_1A_W11C-3T-W-1, T-A-4, T-A-5M-4, M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C16_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę z bankowości do określenia rodzaju potrzeb na rynku w zależności od sytuacji ekonomicznej
Z_1A_U01, Z_1A_U12, Z_1A_U21C-1, C-3T-A-1, T-A-3, T-A-4M-4, M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C16_K01
Student ma świadomość swjej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Z_1A_K01, Z_1A_K02C-4T-W-8, T-W-4, T-A-3, T-A-2M-6S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_C16_W01
Student posiada wiedzę na temat przedmiotu finansów oraz zjawisk finansowych
2,0Student nie posiada wiedzy na temat przedmiotu nauki finansów i zjawisk finansowych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów
3,5Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów i zjawisk finansowych
4,5Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów, zjawisk finansowych, potrafi określić i opisać ogniwa systemu finansowego oraz relacje między nimi zachodzące.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów i zjawisk finansowych, potrafi określić i opisać ogniwa systemu finansowego oraz relacje między nimi zachodzące.
Z_1A_C16_W02
Student posiada wiedzę z zakresu systemu bankowego, funkcjonowania banków oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu funkcjonowania banków i instytucji pośrednictwa finansowego oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
3,0Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego oraz roli i znaczenia banku centralnego.
3,5Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego oraz organizacji banków komercyjnych.
4,0Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego, organizacji banków komercyjnych i innych instyctucji pośrednictwa finansowego, potrafi określić i opisać usługi bankowe.
4,5Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego, organizacji banków komercyjnych i innych instyctucji pośrednictwa finansowego, potrafi określić i opisać usługi bankowe, zna zagadnienia dotyczące kredytów.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę z zakresu funkcjonowania banków i instytucji pośrednictwa finansowego oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
Z_1A_C16_W03
Student posiada wiedzę na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw oraz znaczenia systemu bankowego dla ich działalności
2,0Student nie posiada wiedzy na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw.
3,0Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa.
3,5Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego.
4,0Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego, potrafi określić alternatywne źródła finansowania przedsiębiorstw.
4,5Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego, potrafi określić i scharakteryzować alternatywne źródła finansowania przedsiębiorstw.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw.
Z_1A_C16_W04
Student posiada ogólną wiedzę z zakresu powiązań między systemem bankowym a finansami publicznymi.
2,0Student nie posiada ogólnej wiedzy z zakresu finansów publicznych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami.
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami, potrafi określić dochody i wydatki państwa.
4,0Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami, potrafi określić wydatki i dochody państwa, posiada wiedzę na temat systemu podatkowego.
4,5Student dobrze opanował wiedzę z podstaw finansów publicznych.
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę z podstaw finansów publicznych.
Z_1A_C16_W05
Student posiada wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki oraz roli jaką pełnią w systemie bankowym
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki.
3,0Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie i określić jego formy oraz scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej.
3,5Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie, jego formy, scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej oraz opisać funcje i zasady ubezpieczeń.
4,0Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie, jego formy, scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej, opisać funcje i zasady ubezpieczeń, a także scharakteryzować rodzaje ubezpieczeń.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki oraz posiada wiedzę na temat bieżących uwarunkowań systemu ubezpieczeń.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_C16_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę z bankowości do określenia rodzaju potrzeb na rynku w zależności od sytuacji ekonomicznej
2,0Student nie potrafi dobierać produktów bankowych w zależności od potrzeb przy uwzględnieniu sytuacji na rynku
3,0Student potrafi dobierać produkty bankowe w zależności od sytuacji na rynku
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_C16_K01
Student ma świadomość swjej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
2,0Student nie rozumie konieczności pogłębiania wiedzy o bankowości
3,0Student ma świadomość swojej wiedzy oraz rozumie konieczność ciągłego jej pogłębiania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. T. Galbarczyk, J. Świderska, Bank komercyjny w Polsce, Difin, Warszawa, 2011
  2. Anna Szelągowska (red.), Współczesna bankowość inwestycyjna, CeDeWu, Warszawa, 2009
  3. KOLEŚNIK J., BANKOWE RYZYKO SYSTEMOWE ŹRÓDŁA I INSTRUMENTY REDUKCJI, Difin, 2019
  4. Kinga Stępień, Bankowość : podstawy, Wydawnictwo i Handel Książkami KABE, Krosno, 2015
  5. John C. Hull ; przekład Bartosz Sałbut., Zarządzanie ryzykiem instytucji finansowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2021
  6. F. Kitsios, I. Giatsidis and M. Kamariotou, Digital Transformation and Strategy in the Banking Sector: Evaluating the Acceptance Rate of E-Services, Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 2021, 2021, 7(3), https://doi.org/10.3390/joitmc7030204

Literatura dodatkowa

  1. . Flejterski S., Świecka B. (red.), Elementy finansów i bankowości, CeDeWu, Warszawa, 2007
  2. W. Patena, W. Cwynar, Podręcznik do bankowości, Wolters Kluwer, Warszawa, 2010
  3. Czasopisma: Bank, Bank i Kredyt, Bezpieczny Bank; Źródła internetowe: Portal NBP, www.alebank.pl, 2022

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pojęcie, klasyfikacja i funkcje kredytu2
T-A-2Stopy procentowe - elementy matematyki finansowej1
T-A-3Ocena zdolności kredytowej.2
T-A-4Zabezpieczenie wierzytelności banku.2
T-A-5Działania windykacyjne i restrukturyzacyjne w bankach.2
T-A-6Zaliczenie1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Finanse i ich funkcje.2
T-W-2System bankowy, jego struktura i znaczenie.2
T-W-3Funkcje banku centralnego.1
T-W-4Instrumenty kształtowania polityki pieniężnej w Polsce.2
T-W-5Cechy charakterystyczne polskiego systemu bankowego.2
T-W-6Struktura organizacyjna banku komercyjnego.2
T-W-7Istota i klasyfikacja czynności bankowych.2
T-W-8Pojęcie i klasyfikacja ryzyka kredytowego.1
T-W-9Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowywanie się do zajęć.5
A-A-2Czytanie zalecanej literatury.5
A-A-3Uczestnictwo w zajęciach.10
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia.5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Czytanie wskazanej literatury przedmiotu.4
A-W-2Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-3Przygotowywanie się do zajęć.2
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C16_W01Student posiada wiedzę na temat przedmiotu finansów oraz zjawisk finansowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Cel przedmiotuC-2Student powinień znać miejsce nauki finansów w naukach ekonomicznych.
C-1Student po ukończeniu przedmiotu powinień posiadać elementarną wiedzę na temat specyfiki finansów.
Treści programoweT-W-1Finanse i ich funkcje.
T-A-1Pojęcie, klasyfikacja i funkcje kredytu
T-A-5Działania windykacyjne i restrukturyzacyjne w bankach.
Metody nauczaniaM-2Zajęcia problemowe.
M-5Zajęcia multimedialne.
M-1Zajęcia informacyjne.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne, obejmujące pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat przedmiotu nauki finansów i zjawisk finansowych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów
3,5Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów i zjawisk finansowych
4,5Student posiada dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów, zjawisk finansowych, potrafi określić i opisać ogniwa systemu finansowego oraz relacje między nimi zachodzące.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat przedmiotu nauki finansów, funkcji finansów i zjawisk finansowych, potrafi określić i opisać ogniwa systemu finansowego oraz relacje między nimi zachodzące.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C16_W02Student posiada wiedzę z zakresu systemu bankowego, funkcjonowania banków oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-2Student powinień znać miejsce nauki finansów w naukach ekonomicznych.
C-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
Treści programoweT-W-2System bankowy, jego struktura i znaczenie.
T-W-5Cechy charakterystyczne polskiego systemu bankowego.
T-W-6Struktura organizacyjna banku komercyjnego.
T-W-4Instrumenty kształtowania polityki pieniężnej w Polsce.
T-W-3Funkcje banku centralnego.
T-A-5Działania windykacyjne i restrukturyzacyjne w bankach.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków.
M-2Zajęcia problemowe.
M-5Zajęcia multimedialne.
M-1Zajęcia informacyjne.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne, obejmujące pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu funkcjonowania banków i instytucji pośrednictwa finansowego oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
3,0Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego oraz roli i znaczenia banku centralnego.
3,5Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego oraz organizacji banków komercyjnych.
4,0Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego, organizacji banków komercyjnych i innych instyctucji pośrednictwa finansowego, potrafi określić i opisać usługi bankowe.
4,5Student posiada wiedzę na temat podstaw systemu bankowego, roli i znaczenia banku centralnego, organizacji banków komercyjnych i innych instyctucji pośrednictwa finansowego, potrafi określić i opisać usługi bankowe, zna zagadnienia dotyczące kredytów.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę z zakresu funkcjonowania banków i instytucji pośrednictwa finansowego oraz ich znaczenia dla funkcjonowania rynku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C16_W03Student posiada wiedzę na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw oraz znaczenia systemu bankowego dla ich działalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
Treści programoweT-W-1Finanse i ich funkcje.
T-A-3Ocena zdolności kredytowej.
T-A-4Zabezpieczenie wierzytelności banku.
T-A-5Działania windykacyjne i restrukturyzacyjne w bankach.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków.
M-1Zajęcia informacyjne.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne, obejmujące pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw.
3,0Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa.
3,5Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego.
4,0Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego, potrafi określić alternatywne źródła finansowania przedsiębiorstw.
4,5Student potrafi określić i opisać formy prowadzenia przedsiębiortwa, zna strukturę kapitałowo-majątkową przedsiębiortwa oraz elementy sprawozdania finansowego, potrafi określić i scharakteryzować alternatywne źródła finansowania przedsiębiorstw.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę na temat istoty działalnosci finansowej przedsiębiortsw.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C16_W04Student posiada ogólną wiedzę z zakresu powiązań między systemem bankowym a finansami publicznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
Treści programoweT-W-1Finanse i ich funkcje.
T-A-2Stopy procentowe - elementy matematyki finansowej
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków.
M-1Zajęcia informacyjne.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne, obejmujące pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada ogólnej wiedzy z zakresu finansów publicznych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami.
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami, potrafi określić dochody i wydatki państwa.
4,0Student posiada podstawową wiedzę na temat państwa jako elementu systemu finansowego i jego powiązań z innymi ogniwami, potrafi określić wydatki i dochody państwa, posiada wiedzę na temat systemu podatkowego.
4,5Student dobrze opanował wiedzę z podstaw finansów publicznych.
5,0Student bardzo dobrze opanował wiedzę z podstaw finansów publicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C16_W05Student posiada wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki oraz roli jaką pełnią w systemie bankowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
Treści programoweT-W-1Finanse i ich funkcje.
T-A-4Zabezpieczenie wierzytelności banku.
T-A-5Działania windykacyjne i restrukturyzacyjne w bankach.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków.
M-1Zajęcia informacyjne.
M-3Zajęcia konwersatoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne, obejmujące pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki.
3,0Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie i określić jego formy oraz scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej.
3,5Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie, jego formy, scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej oraz opisać funcje i zasady ubezpieczeń.
4,0Student potrafi określić czym jest ubezpieczenie, jego formy, scharakteryzować strony umowy ubezpieczeniowej, opisać funcje i zasady ubezpieczeń, a także scharakteryzować rodzaje ubezpieczeń.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki.
5,0Student posiada dogłębną wiedzę z zakresu ubezpieczeń i ich znaczenia dla gospodarki oraz posiada wiedzę na temat bieżących uwarunkowań systemu ubezpieczeń.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C16_U01Student potrafi wykorzystać wiedzę z bankowości do określenia rodzaju potrzeb na rynku w zależności od sytuacji ekonomicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U12Potrafi analizować i prognozować oczekiwania rynku
Z_1A_U21Potrafi uczyć się przez całe życie, doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Student po ukończeniu przedmiotu powinień posiadać elementarną wiedzę na temat specyfiki finansów.
C-3Student powinien posiadać wiedzę na temat elementów systemu finansowego kraju.
Treści programoweT-A-1Pojęcie, klasyfikacja i funkcje kredytu
T-A-3Ocena zdolności kredytowej.
T-A-4Zabezpieczenie wierzytelności banku.
Metody nauczaniaM-4Metoda przypadków.
M-2Zajęcia problemowe.
M-1Zajęcia informacyjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne, obejmujące pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dobierać produktów bankowych w zależności od potrzeb przy uwzględnieniu sytuacji na rynku
3,0Student potrafi dobierać produkty bankowe w zależności od sytuacji na rynku
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C16_K01Student ma świadomość swjej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Z_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Cel przedmiotuC-4Student ma świadomość swojej wiedzy i konieczności uczenia się przez całe życie
Treści programoweT-W-8Pojęcie i klasyfikacja ryzyka kredytowego.
T-W-4Instrumenty kształtowania polityki pieniężnej w Polsce.
T-A-3Ocena zdolności kredytowej.
T-A-2Stopy procentowe - elementy matematyki finansowej
Metody nauczaniaM-6Objaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Możliwa ustna lub pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne lub pisemne, obejmujące pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie konieczności pogłębiania wiedzy o bankowości
3,0Student ma świadomość swojej wiedzy oraz rozumie konieczność ciągłego jej pogłębiania
3,5
4,0
4,5
5,0