Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (N1)

Sylabus przedmiotu Prawne uwarunkowania kryzysu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawne uwarunkowania kryzysu
Specjalność Zarządzanie w kryzysie
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 12 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu praca cywilnego i prawa pracy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych2
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa2
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych2
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski1
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu2
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych2
T-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z wykładów14
A-W-3Prezentacje i prace studentów10
A-W-4Rozwiązywanie kazusów6
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z zaliczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D6/04_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W01, Z_1A_W02C-2, C-3, C-1T-W-3, T-W-2, T-W-1M-3, M-1, M-2S-3, S-1, S-4, S-2
Z_1A_D6/04_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W02C-2, C-3, C-1T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5M-3, M-1, M-2S-3, S-1, S-4, S-2
Z_1A_D6/04_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody
Z_1A_W04, Z_1A_W05, Z_1A_W02C-2, C-3, C-1T-W-7, T-W-6, T-W-5M-3, M-1, M-2S-3, S-1, S-4, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D6/04_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Z_1A_U02, Z_1A_U04, Z_1A_U01, Z_1A_U03C-2, C-3, C-1T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5M-3, M-1, M-2S-3, S-1, S-4, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D6/04_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
Z_1A_K01C-2, C-3, C-1T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5M-3, M-2S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D6/04_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu dostatecznym
3,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu dobrym
4,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_D6/04_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania kryzysowego
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu dostatecznym
3,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym
4,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_D6/04_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu odpowiedzialności za szkodę
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dostatecznym
3,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu większym niż dostatecznym
4,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dobrym
4,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu większym niż dobrym
5,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D6/04_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D6/04_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Krzakiewicz K., Zarządzanie antykryzysowe w organizacji, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2008
  2. Polyakova, T. A., Minbaleev, A. V., & Krotkova, N. V., New vectors of Information Law development in the context of civilizational crisis and digital transformation, Gosudarstvo i pravo, 2020

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych2
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa2
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych2
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski1
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu2
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych2
T-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych1
12

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z wykładów14
A-W-3Prezentacje i prace studentów10
A-W-4Rozwiązywanie kazusów6
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D6/04_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Z_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
Treści programoweT-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Prezentacje i prace studentów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z zaliczenia
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu dostatecznym
3,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu dobrym
4,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D6/04_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Prezentacje i prace studentów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z zaliczenia
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania kryzysowego
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu dostatecznym
3,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym
4,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D6/04_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Z_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Prezentacje i prace studentów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z zaliczenia
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu odpowiedzialności za szkodę
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dostatecznym
3,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu większym niż dostatecznym
4,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dobrym
4,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu większym niż dobrym
5,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D6/04_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U02Potrafi podejmować główne funkcje zarządzania
Z_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Prezentacje i prace studentów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z zaliczenia
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D6/04_K01Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie kazusów
M-2Prezentacje i prace studentów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym