Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (N1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Nauki o organizacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nauki o organizacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien znać podstawy zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie podstaw teoretycznych, form oraz ogólnych zasad funkcjonowania organizacji oraz postrzeganie organizacji z róznych perspektyw. |
C-2 | Poznanie zagadnień związanych z tworzeniem, rozwojem organizacji oraz jej funkcjonowaniem w otoczeniu. |
C-3 | Poznanie zagadnień związanych z materialnymi i niematerialnymi zasobami organizacji oraz problemami ich identyfikacji i pomiaru. |
C-4 | Umiejętność analizy i oceny wybranych obszarów i procesów zachodzących w organizacji oraz jej wpływu na otoczenie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Metafory w teorii organizacji. | 2 |
T-A-2 | Typologie organizacji. | 2 |
T-A-3 | Tworzenie organizacji. | 2 |
T-A-4 | Rozwój organizacji. Cykl życia organizacji. | 2 |
T-A-5 | Zmiany w organizacji. Kryzys w organizacji. | 2 |
T-A-6 | Konflikt w procesie zmian w organizacji. | 1 |
T-A-7 | Zasoby. Produktywność majątku. | 2 |
T-A-8 | Identyfikacja kapitału intelektualnego organizacji i jego elementów. | 2 |
T-A-9 | Identyfikacja i ocena obszarów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. | 2 |
T-A-10 | Badanie organizacji. | 3 |
T-A-11 | Prognozowanie. | 1 |
T-A-12 | Efektywność organizacji | 1 |
T-A-13 | Zaliczenie. | 2 |
24 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nauka o organizacji. Elementy nauki o organizacji. | 1 |
T-W-2 | Istota organizacji, perspektywy postrzegania organizacji. Otoczenie. | 1 |
T-W-3 | Typy i formy organizacji. | 2 |
T-W-4 | Nowe typy organizacji. | 2 |
T-W-5 | Tworzenie organizacji. | 2 |
T-W-6 | Wzrost i rozwój organizacji. Cykl życia organizacji. | 2 |
T-W-7 | Organizacja w ujęciu procesowym. | 1 |
T-W-8 | Formy współdziałania organizacji. | 1 |
T-W-9 | Dywersyfikacja, koncetracja działalności. Prognozowanie popytu. | 2 |
T-W-10 | Zasoby organizacji. Teoria zasobowa organizacji. | 2 |
T-W-11 | Kapitał intelektualny organizacji. | 2 |
T-W-12 | Społeczna odpowiedzialność organizacji. | 2 |
T-W-13 | Badanie organizacji. Organizacja jako obiekt badań. | 2 |
T-W-14 | Granice efektywności organizacji. | 2 |
24 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 24 |
A-A-2 | Opracowanie wyników. Wykonanie prac zaliczeniowych. | 50 |
A-A-3 | Przygotowanie do zajęć. | 26 |
100 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 24 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 47 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie poszczególnych ćwiczeń na podstawie otrzymanych prac. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_B06_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować i ocenić elementy, obszary działania oraz procesy w różnych typach organizacji. | Z_1A_W01, Z_1A_W11 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1 | S-2 |
Z_1A_B06_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najawżniejsze problemy występujące w organizacjach z uwzględnieniem czynników wewnętrznych oraz czynników otoczenia. | Z_1A_W03, Z_1A_W04 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_B06_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studentma umiejętność analizy i oceny wybranych obszarów i procesów zachodzących w organizacji oraz jej wpływu na otoczenie. | Z_1A_U03 | — | C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_B06_K01 Student pogłebia kompetencje społeczne w wyniku realizacji zadań. | Z_1A_K02, Z_1A_K01 | — | C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_B06_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować i ocenić elementy, obszary działania oraz procesy w różnych typach organizacji. | 2,0 | |
3,0 | Student w sposób ogólny potrafi omówić elementy i obszary dzialania organizacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_B06_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najawżniejsze problemy występujące w organizacjach z uwzględnieniem czynników wewnętrznych oraz czynników otoczenia. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny zidentyfikować problem i go omówić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_B06_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studentma umiejętność analizy i oceny wybranych obszarów i procesów zachodzących w organizacji oraz jej wpływu na otoczenie. | 2,0 | Student nie umie zinterpretować czynników wpływających na dany problem organizacji |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji | |
3,5 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie | |
4,0 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu | |
4,5 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji | |
5,0 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_B06_K01 Student pogłebia kompetencje społeczne w wyniku realizacji zadań. | 2,0 | |
3,0 | Student uczestniczy czynnie w wykonywanych ćwiczeniach grupowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kożuch B., Nauka o organizacji, CeDeWu, Warszawa, 2017
- A.K. Koźmiński (red), Zarządzanie. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2018
- Cyfert Sz., Krzakiewicz K., Wprowadzenie do nauki o organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, 2017
- Ricky W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017
Literatura dodatkowa
- Anna Adamik (Red.), Nauka o organizacji. Ujęcie dynamiczne., Wolters Kluwer S.A., Warszawa, 2013
- Maria Romanowska, Joanna Cygler, Granice zarządzania, Oficyna wydawnicza SGH, Warszawa, 2014, Dostęp online.