Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (N1)
specjalność: Organizacja handlu i usług

Sylabus przedmiotu Marketing w handlu i usługach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing w handlu i usługach
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstaw marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze specyfiką działalności marketingowej w handlu i usługach
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Specyfika działalności usługowej1
T-A-2Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku2
T-A-3Hurt i detal w dystrybucji produktów2
T-A-4Handel internetowy2
T-A-5Opakowania w handlu1
T-A-6Promocja usług1
T-A-7Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą2
T-A-8Sprzedaż osobista1
T-A-9Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy2
T-A-10Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1przygotowanie do zaliczenia15
A-A-2uczestnictwo w zajęciach15
A-A-3Przygotowanie studium przypadku10
A-A-4Analiza wskazanej literatury10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Pogadanka
M-3analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-4Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O22_W01
Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej
E_1A_W05C-1T-A-1, T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-A-5, T-A-2M-1, M-2S-1
E_1A_O22_W02
Student posiada wiedzę z zakresu marketingu usług
E_1A_W15C-2T-A-10, T-A-3, T-A-6, T-A-8, T-A-4, T-A-7, T-A-5, T-A-9, T-A-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O22_U01
Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej
E_1A_U11C-2T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-8, T-A-6, T-A-5, T-A-7M-3S-3
E_1A_O22_U02
Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu
E_1A_U03C-2T-A-6, T-A-4, T-A-7, T-A-5M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O22_K01
Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
E_1A_K01C-2T-A-10, T-A-7, T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-3M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O22_W01
Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej
2,0nie opanował
3,0Student zna specyficzne elementy działalności usługowej
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Student zna specyficzne elementy działalności usługowej i potrafi podać przykłady
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_1A_O22_W02
Student posiada wiedzę z zakresu marketingu usług
2,0Student nie posiada wiedzy
3,0Student posiada wiedzę na poziomie dostatecznym
3,5Student posiada wiedzę na poziomie dostatecznym z plusem
4,0Student posiada wiedzę na poziomie dobrym
4,5Student posiada wiedzę na poziomie dobrym z plusem
5,0Student posiada wiedzę na poziomie bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O22_U01
Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Student posiada umiejętność opracowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_1A_O22_U02
Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Umiejętność organizowania pracy własnej
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O22_K01
Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
2,0Student nie opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów
3,0Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów w sposób odtwórczy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. Jonas, A. Czubała, J. Wiktor, T. Smoleń, Marketing usług, Wolters Kluwer, 2012
  2. J. DYCZKOWSKA, A. OCZACHOWSKA, D. OCZACHOWSKI, MARKETING USŁUG PODSTAWY TEORETYCZNE I PRAKTYKA, Wyd. PK, Koszalin, 2016
  3. J. Wirtz, Ch. Lovelock, Services Marketing: People, Technology, Strategy, World Scientific Publishing Company, 8 edition, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Perenc J., Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
  2. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa, 1997
  3. Mazur R., E-marketing w praktyce, w: Jak złowić klienta?, Szczecin, 2008
  4. J. Wirtz, Ch. Lovelock, P. Chew, Essentials of Services Marketing: Wirtz Essentials of Services Marketing, Pearson, 2017, Global Edition 3

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Specyfika działalności usługowej1
T-A-2Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku2
T-A-3Hurt i detal w dystrybucji produktów2
T-A-4Handel internetowy2
T-A-5Opakowania w handlu1
T-A-6Promocja usług1
T-A-7Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą2
T-A-8Sprzedaż osobista1
T-A-9Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy2
T-A-10Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1przygotowanie do zaliczenia15
A-A-2uczestnictwo w zajęciach15
A-A-3Przygotowanie studium przypadku10
A-A-4Analiza wskazanej literatury10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O22_W01Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze specyfiką działalności marketingowej w handlu i usługach
Treści programoweT-A-1Specyfika działalności usługowej
T-A-3Hurt i detal w dystrybucji produktów
T-A-6Promocja usług
T-A-4Handel internetowy
T-A-5Opakowania w handlu
T-A-2Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Student zna specyficzne elementy działalności usługowej
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Student zna specyficzne elementy działalności usługowej i potrafi podać przykłady
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O22_W02Student posiada wiedzę z zakresu marketingu usług
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach
Treści programoweT-A-10Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług
T-A-3Hurt i detal w dystrybucji produktów
T-A-6Promocja usług
T-A-8Sprzedaż osobista
T-A-4Handel internetowy
T-A-7Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą
T-A-5Opakowania w handlu
T-A-9Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy
T-A-2Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy
3,0Student posiada wiedzę na poziomie dostatecznym
3,5Student posiada wiedzę na poziomie dostatecznym z plusem
4,0Student posiada wiedzę na poziomie dobrym
4,5Student posiada wiedzę na poziomie dobrym z plusem
5,0Student posiada wiedzę na poziomie bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O22_U01Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponować w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach
Treści programoweT-A-1Specyfika działalności usługowej
T-A-3Hurt i detal w dystrybucji produktów
T-A-4Handel internetowy
T-A-2Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku
T-A-8Sprzedaż osobista
T-A-6Promocja usług
T-A-5Opakowania w handlu
T-A-7Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą
Metody nauczaniaM-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Student posiada umiejętność opracowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O22_U02Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach
Treści programoweT-A-6Promocja usług
T-A-4Handel internetowy
T-A-7Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą
T-A-5Opakowania w handlu
Metody nauczaniaM-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Umiejętność organizowania pracy własnej
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O22_K01Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach
Treści programoweT-A-10Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług
T-A-7Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą
T-A-2Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku
T-A-6Promocja usług
T-A-4Handel internetowy
T-A-3Hurt i detal w dystrybucji produktów
Metody nauczaniaM-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów
3,0Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów w sposób odtwórczy
3,5
4,0
4,5
5,0