Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Sylabus przedmiotu Koncepcje i metody logistyczne przedsiębiorstwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Koncepcje i metody logistyczne przedsiębiorstwa | ||
Specjalność | Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem oraz określićwpływ czynników warunkujących sytuację na rynku |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Istota koncepcyjnego sterowania przedsiębiorstwem | 1 |
T-W-2 | Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy | 1 |
T-W-3 | Benchmarking łańcucha dostaw | 1 |
T-W-4 | Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy" | 1 |
T-W-5 | Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa | 1 |
T-W-6 | System zapewnienia jakości w logistyce | 1 |
T-W-7 | Podstawy koncepcji skierowanej na czas | 1 |
T-W-8 | "Time Based Management", jako możliwość reorganizacji zarządzania | 1 |
T-W-9 | Zaliczenie pisemne | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 16 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego |
M-2 | Metoda problemowa/Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/01_W01 Zna i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | E_1A_W10 | — | C-1 | T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
E_1A_D3/01_W02 Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia | E_1A_W08, E_1A_W10 | — | C-1 | T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
E_1A_D3/01_W03 Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką | E_1A_W10 | — | C-1 | T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/01_U01 Potrafi dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | E_1A_U11, E_1A_U21 | — | C-1 | T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/01_K01 Myślenie w sposób przedsiębiorczy | E_1A_K04 | — | C-1 | T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/01_W01 Zna i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | 2,0 | Nie zna i nie potrafi scharakteryzować współczesnych koncepcji zarządzania logistyką |
3,0 | Zna i potrafi w stopniu dostatecznym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | |
3,5 | Zna i potrafi w stopniu dość dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | |
4,0 | Zna i potrafi w stopniu dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | |
4,5 | Zna wszystkie i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | |
5,0 | Zna wszystkie i potrafi bezbłędnie scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | |
E_1A_D3/01_W02 Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia | 2,0 | Nie definiuje podstawowych założeń wybranych współczesnych koncepcji zarządzania |
3,0 | Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dobrym | |
4,5 | Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz właściwie definiuje ich założenia | |
5,0 | Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz bezbłędnie definiuje ich założenia | |
E_1A_D3/01_W03 Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką | 2,0 | Nie zna zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką |
3,0 | Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna większość zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką | |
5,0 | Zna wszystkie zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/01_U01 Potrafi dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | 2,0 | Nie potrafi dostosować poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji |
3,0 | Potrafi w stopniu dostatecznym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | |
3,5 | Potrafi w stopniu dość dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | |
4,0 | Potrafi w stopniu dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | |
4,5 | Potrafi dostosować większość poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | |
5,0 | Potrafi dostosować bezbłędnie poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/01_K01 Myślenie w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Nie ma świadomości potrzeby doskonalenia i uczenia się |
3,0 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dobrym | |
4,5 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopiniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się |
Literatura podstawowa
- Kozłowski R., Sikorski A., Nowoczesne rozwiązania w logistyce, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa, 2013
- Ciesielski M., Instrumenty zarządzania logistycznego, PWE, Warszawa, 2006
- Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Szyszka G. Pfohl H-C., Piette B. Hałas E., Dyrek D. Jędra M., Śliwczyński B., Logistyka wobec nowych wyzwań, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2010
- Bozuwa J., Jorna R., Recagno V., Zografos K, BE LOGIC: Benchmarking Logistics Chains, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Open access, 2012, 48, pp. 2422-2432, https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.1213