Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (N1)
specjalność: Handel zagraniczny

Sylabus przedmiotu Zarządzanie łańcuchem dostaw:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie łańcuchem dostaw
Specjalność Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 6 1,00,50zaliczenie
konwersatoriaK4 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące zarządzania oraz czynników warunkujących sytuację na rynku

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Tworzenie łańcucha dostaw1
T-K-2Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy2
T-K-3Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw2
T-K-4Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw2
T-K-5Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw1
T-K-6Zaliczenie pisemne1
9
wykłady
T-W-1Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie1
T-W-2Ewolucja łańcucha dostaw1
T-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw1
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw1
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw1
T-W-6Zaliczenie pisemne1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach9
A-K-2Przygotowanie do zaliczenia pisemnego10
A-K-3Zapoznanie z literaturą przedmiotu6
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach6
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu9
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego
M-2Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z konwersatoriów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/04_W01
Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
E_1A_W03, E_1A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1
E_1A_D3/04_W02
Zna sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
E_1A_W15, E_1A_W12C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1
E_1A_D3/04_W03
Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej
E_1A_W10, E_1A_W12C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/04_U01
Potrafi uporządkować zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
E_1A_U08, E_1A_U01, E_1A_U02C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-2S-2
E_1A_D3/04_U02
Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
E_1A_U04, E_1A_U11C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/04_K01
Myślenie w sposób przedsiębiorczy i świadomość uczenia przez całe życie
E_1A_K04C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-K-6, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/04_W01
Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
2,0Nie zna definicji łańcucha dostaw , a także nie wyróżnia zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
3,0Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dostatecznym
3,5Poprawnie definiuje łańcuch dostaw i popełnia błędy przy określaniu zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
4,0Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dobrym
4,5Definiuje z niewielkimi błędami łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
5,0Definiuje bezbłędnie łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
E_1A_D3/04_W02
Zna sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
2,0Nie zna żadnego sposobu efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
3,0Zna podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
3,5Zna więcej niż podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
4,0Zna większość omówionych na zajęciach sposobów efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
4,5Zna prawie wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
5,0Zna wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
E_1A_D3/04_W03
Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej
2,0Nie zna podstawowych możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
3,0Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dostatecznym
3,5Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dość dobrym
4,0Wskazuje i wymienia większość możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
4,5Wskazuje i z niewielkimi błędami wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
5,0Wskazuje i bezbłędnie wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/04_U01
Potrafi uporządkować zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
2,0Nie potrafi uporządkować zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
3,0Potrafi uporządkować i podać makroekonomiczne zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
3,5Potrafi uporządkować oraz podać makroekonomiczne i część mikroekonomicznych zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
4,0Potrafi uporządkować i podać większość zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
4,5Potrafi uporządkować i podać prawie wszystkie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
5,0Potrafi uporządkować i podać bezbłędnie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
E_1A_D3/04_U02
Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
2,0Nie potrafi ocenić roli transportu w łańcuchu dostaw
3,0Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
4,5Potrafi prawie bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
5,0Potrafi bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/04_K01
Myślenie w sposób przedsiębiorczy i świadomość uczenia przez całe życie
2,0Brak świadomości uczenia się przez całe życie
3,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dość dobrym
4,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie

Literatura podstawowa

  1. Hugos M., Zarządzanie łańcuchem dostaw . Podstawy, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2011
  2. Coyle J.J., Bardi E.J., Langley Jr.C.J., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2002
  3. Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Cieśla Maria, Hat-Garncarz Grażyna, Opasiak Tadeusz, Nowakowski Piotr, Logistyka w łańcuchach dostaw. Wybrane zagadnienia., Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2017
  2. Beske P., Dynamic capabilities and sustainable supply chain management, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, United Kingdom, 2012, 42(4), pp. 372-387, https://doi.org/10.1108/09600031211231344

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Tworzenie łańcucha dostaw1
T-K-2Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy2
T-K-3Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw2
T-K-4Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw2
T-K-5Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw1
T-K-6Zaliczenie pisemne1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie1
T-W-2Ewolucja łańcucha dostaw1
T-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw1
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw1
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw1
T-W-6Zaliczenie pisemne1
6

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach9
A-K-2Przygotowanie do zaliczenia pisemnego10
A-K-3Zapoznanie z literaturą przedmiotu6
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach6
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu9
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/04_W01Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje między instytucjami społecznymi i ich strukturami w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-1Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie
T-W-2Ewolucja łańcucha dostaw
T-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna definicji łańcucha dostaw , a także nie wyróżnia zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
3,0Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dostatecznym
3,5Poprawnie definiuje łańcuch dostaw i popełnia błędy przy określaniu zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
4,0Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dobrym
4,5Definiuje z niewielkimi błędami łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
5,0Definiuje bezbłędnie łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/04_W02Zna sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu ekonomii i finansów
E_1A_W12Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna żadnego sposobu efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
3,0Zna podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
3,5Zna więcej niż podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
4,0Zna większość omówionych na zajęciach sposobów efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
4,5Zna prawie wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
5,0Zna wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/04_W03Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_1A_W12Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-1Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie
T-W-2Ewolucja łańcucha dostaw
T-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego
M-2Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
3,0Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dostatecznym
3,5Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dość dobrym
4,0Wskazuje i wymienia większość możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
4,5Wskazuje i z niewielkimi błędami wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
5,0Wskazuje i bezbłędnie wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/04_U01Potrafi uporządkować zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
E_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-K-1Tworzenie łańcucha dostaw
T-K-2Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy
T-K-3Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw
T-K-4Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw
T-K-5Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi uporządkować zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
3,0Potrafi uporządkować i podać makroekonomiczne zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
3,5Potrafi uporządkować oraz podać makroekonomiczne i część mikroekonomicznych zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
4,0Potrafi uporządkować i podać większość zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
4,5Potrafi uporządkować i podać prawie wszystkie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
5,0Potrafi uporządkować i podać bezbłędnie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/04_U02Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich analizy
E_1A_U11Potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponować w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-K-1Tworzenie łańcucha dostaw
T-K-2Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy
T-K-3Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw
T-K-4Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw
T-K-5Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi ocenić roli transportu w łańcuchu dostaw
3,0Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
4,5Potrafi prawie bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
5,0Potrafi bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/04_K01Myślenie w sposób przedsiębiorczy i świadomość uczenia przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-K-1Tworzenie łańcucha dostaw
T-K-2Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy
T-K-3Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw
T-K-4Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw
T-K-5Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw
T-W-1Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie
T-W-2Ewolucja łańcucha dostaw
T-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw
T-K-6Zaliczenie pisemne
T-W-6Zaliczenie pisemne
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego
M-2Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak świadomości uczenia się przez całe życie
3,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dość dobrym
4,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie