Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Sylabus przedmiotu Procesy deweloperskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Procesy deweloperskie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych terminów związanych z procesami deweloperskimi. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z formami wykonywania działalności deweloperskiej. |
C-2 | Przedstawienie sposobów zabezpieczeń realizacji procesu deweloperskiego. |
C-3 | Zapoznanie studentów z zagadnieniem upadłości dewelopera i jej konsekwencjami dla jego klientów. |
C-4 | Zapoznanie studentów z gospodarczo-społecznymi warunkami funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości. |
C-5 | Zapoznanie studenta z możliwościami wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów. |
C-6 | Omówienie umów deweloperskich stosowanych na rynku. |
C-7 | Omówienie zagadnienia wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Formy wykonywania działalności deweloperskiej. | 3 |
T-A-2 | Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów. | 3 |
T-A-3 | Umowa deweloperska. | 3 |
T-A-4 | Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego. | 3 |
T-A-5 | Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów. | 2 |
T-A-6 | Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów. | 2 |
T-A-7 | Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości. | 2 |
T-A-8 | Zaliczenie przedmiotu | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-A-2 | Przygotowywanie do zaliczenia | 2 |
A-A-3 | Czytanie wskazanej literatury i aktów prawnych | 3 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej. |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Ćwiczenia praktyczne |
M-4 | Metoda przypadków |
M-5 | Rozwiązywanie przez studentów wskazanych przez nauczyciela studiów przypadków. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązywanych studiów przypadków |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_C12/4.2_W01 Zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych | E_2A_W01, E_2A_W05 | — | C-1, C-6, C-2, C-7, C-3, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-5 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_C12/4.2_U01 Potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem | E_2A_U01, E_2A_U03 | — | C-1, C-6, C-2, C-7, C-3, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-5 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_C12/4.2_K02 Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | E_2A_K04 | — | C-1, C-6, C-2, C-7, C-3, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1, M-5 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_C12/4.2_W01 Zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie istoty procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych |
3,0 | Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowychu w stopniu więcej niż dostateczny | |
4,0 | Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu dobrym | |
4,5 | Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu więcej niż dobry | |
5,0 | Student zna i rozumie istotę procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_C12/4.2_U01 Potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem | 2,0 | Student nie potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem |
3,0 | Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu więcej niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu więcej niż dobry | |
5,0 | Student potrafi właściwiie identyfikować poszczególne etapy procesu deweloperskiego i związane z nimi relacjie z otoczeniem w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_C12/4.2_K02 Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Student nie jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy |
3,0 | Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostateczny | |
4,0 | Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym | |
4,5 | Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobry | |
5,0 | Student gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- R. Strzelczyk, Umowa deweloperska w systemie prawa prywatnego, C. H. Beck, Warszawa, 2013
- P. Kunicki, Umowa deweloperska., C. H. Beck, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Mięsięcznik "Nieruchomości C. H. Beck", C. H. Beck, Warszawa, 2011
- Adair A., Financing of property Development [w:]Urban Regeneration Propert Investment and Development, Spon, London, New York, 1993
- Lu, Q., Parlikad, A. K., Woodall, P., Don Ranasinghe, G., Xie, X., Liang, Z., ... & Schooling, J., Developing a digital twin at building and city levels: Case study of West Cambridge campus, Journal of Management in Engineering, 2020, 36(3), 05020004